מרצדס S קלאס - מבחן דרכים (מתיחת פנים, S560e, הייבריד פלאג-אין) - אוטו

מרצדס S קלאס - מבחן דרכים (מתיחת פנים, S560e, הייבריד פלאג-אין)

מרצדס מציעה גרסה היברידית למכונית הפאר שלה, עם הבטחה לכושר תנועה כל-חשמלי בעל משמעות. בחנו את קיומה של ההבטחה

31 קילומטרים בכוח החשמל בלבד, בגוש דן רבתי. זה הנתון העיקרי של גרסת 560e של S קלאס.
 
נתחיל, כמובן, בהתנעה. זמן לא רב לפני שירדתי לחנייה התת-קרקעית של מרצדס בהרצליה כדי לקחת את המכונית הנ“ל, התנעתי שם CLS בגרסת AMG. בדממה דלמטה, בין קירות הבטון, היא פצחה בתרועה כבירה, קולה מרעיד עמודים, מזעזע יסודות וכולו משחר לשיגור מטלטל.
 
אותה S הותנעה - ודבר לא נשמע, צליל לא עלה. רק המחוונים הודיעו שהעסק מוכן לתזוזה. עם סוללה מלאה - ובמצב חשמלי בלבד - יצאתי דרומה בואכה תל אביב והסביבה והפלגתי לענייני שם. לאחר סיבוב שכלל כל מה שתנועה עירונית יכולה להציעה, הכריזה המכונה, לאחר 31 ק“מ, שזהו, תם המסע השקט.

1623910
צילום: יואל פלרמן
 
לפני שנמשיך, מספר פרטים. גרסה זו נחשפה ב-2017 ומשווקת מ-2018, מחליפה את S500h (גרסאות היברידיות של S מוצעות מ-2009), ובהשוואה אליה מציעה לא רק טווח והספק משופרים, אלא גם תא מטען גדול יותר. S560e מוצעת במרכב מוארך, ובמפרט V6 כפול-מגדשים 3.0 ליטר, המייצר יחד עם המנוע החשמלי 479 כ“ס ו-71.4 קג“מ, תיבה אוטומטית 9 הילוכים והנעה כפולה, 5 שניות ל-100 קמ“ש וסוללות 13.5 ק“ו/שעה לטווח מוצהר של 50 ק“מ. שלוש רמות גימור, זו שנבחנה היא ‘אולטימייט אסנס’, הכוללת בין השאר בקרת אקלים ארבעה-אזורית וריפוד עור עשיר יותר ביחס ל’אסנס’ המצוידת מצידה בלד מלא, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי, אוורור וחימום לכל המושבים ברכב, סגירת וואקום לדלתות, מערכת של בורמייסטר ועוד (הרבה).

1623907

 
נמשיך, כמובן, בנסיעה. מרצדס S קלאס היא מכונית פאר שמציעה את מה שנדרש ממנה בכלל, מה שהיא אמורה להעניק בפרט. נוחות הנסיעה היא ברמה הגבוהה ביותר, ואם משהו לא מסתדר ביחסי המתלים/תשתית, אפשר לעבור למצב ניהוג אחר (מ’נוחות’ ל’ספורט’ וההפך), ואז הבעיה נפתרת. איכות הנסיעה מרשימה לא פחות; רעש המנוע מחוץ לעיר אינו נשמע כלל, זניח בתוכה ורעשי רוח נשמעים, ובאופן מעודן, מעל 120 קמ“ש, ורעשי הצמיגים מרוחקים. השיוט נינוח מאוד, וב-100 קמ“ש המנוע ב-1100 סל“ד.
 
הביצועים מעל מה שצריך, מעבר גם למה שלא צריך, וכישורי העקיפה הם בצד המעורר של הסקלה. היכולת הדינמית מרשימה מאוד לרכב מסוגה, אבל S קלאס אינה בנויה להיות מכונית-פאר-מרגשת-לנהיגה כמו מתחרות ידועות שלה; זוויות הגלגול מסבירות מדוע. אגב, הפניית הגה מביאה להפעלת התמיכה הצידי בהתאם לכיוון. ההגה צמיגי משהו במצב ‘נוחות’ ויש לו שטח מת, אבל ממש בסדר ב’ספורט’. הבלמים בולמים היטב את המסה הכבירה, אך כדרכם במכוניות היברידיות, לדוושת הבלימה פעולה “עצית“ לקראת סוף מהלכה. צריכת הדלק עמדה לאחר 100 ק“מ על 13 ק“מ לליטר, ובמסלול ארוך מאוד על 8.5 ק“מ/ליטר.

1623908

 
קצת ביחס לפנימיות. המרחב מלפנים גדול מאוד, מושב הנהג רב כוונונים, האבזור עשיר מאוד וההידור רב. מערך הצגים הכפול יעיל מאוד, וגם המרכזי אינו מופרע משמש בוהקת. עם זאת, תמוה היה לפגוש ב“גגון“ שמעל לוח המחוונים שמדופן עור אך עשוי מחומר דק מדי. המרחב מאחור כביר ממדים ובמושבים הנפרדים מערכי שליטה ונוחות מלאים; מקום נכבד לאירוחם של אורחים רבי מעלה.
 
עוד כמה דברים בהיברידית. גם כאשר הרכב אינו במצב של בקרת שיוט אדפטיבית וכאשר יש רכב לפנים, הורדת הרגל מדוושת התאוצה מביאה להאטה שלו; צבירת חשמל היא דבר חשוב. לאחר שהסוללה התרוקנה, נהיגה מתונה הביאה אותה ל-50%, ונהיגה מהירה לאורך 70 ק“מ שכללה תוואי הררי, הורידה אותה ל-10%. ביציאה מירושלים עמדה האנרגיה הצבורה בה על 21%, ונהיגה מתונה לכיוון ים המלח העלתה את מפלס החשמל עד ל-27% בצומת לידו.

1623909

 
ניקיון, חיסכון ועסקה. מרצדס S קלאס מביאה כדרכה איכות ונוחות נסיעה ברמה הגבוהה ביותר, ביצועים מעולים, ומוסיפה פאר, הידור ואבזור כראוי לרכב במעמדה. הגרסה ההיברידית מאפשרת תנועה חשמלית בלבד למרחק סביר (הממוצע היומי בישראל הוא 40 ק“מ), גם בתנועה עמוסה. אם לבעל הרכב נקודת הטענה גם בצידו השני של המסלול, מגיעים לטווח מספק של 60 ק“מ.
 
עבור החברה מדובר בעיקר בזיהום מופחת, עבור הלקוח, זו הקנייה הטובה ביותר ל-S קלאס, ובהפרש; הרבה יותר הספק וביצועים, אבזור מועשר - ובמחיר נמוך בהרבה מאלה שנותנות פחות.

*פורסם ב-18.10.19 (נוסף וידאו)

שווה לשקול גם:

תעודת זהות

מחיר
840000
החל מ- 8,333 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
20332
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2001

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

אורך
525
רוחב
213
גובה
149
משקל
2215
בסיס גלגלים
316
נפח תא מטען (ליטר)
395
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
70

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
ק'-245/45/19 א'-275/40/19

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
2996
סוג מנוע
היברידי פלאג-אין (נטען)
תצורת מנוע
V
מספר צילינדרים
6
הנעה
אחורית
הספק מירבי (כ"ס)
367
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
51.0
סל"ד למומנט מירבי
1800
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
5.0
מהירות מרבית (קמ"ש)
250
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
9

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
40.0
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
34.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
8
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלמים אדפטיביים עם פונקציית HOLD ו- Hill Start Assist, אורות בלימה מהבהבים, הגה ודוושות קורסים בעת תאונה וערכת עזרה ראשונה

אבזור

חלונות חשמל
2
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים + אוורור
כוונון מושבים
חשמלי
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
אין
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
סגירת ואקום לדלתות הרכב, שני שקעי USB במשענת היד, בלם יד אלקטרוני, פתיחה וסגירה חשמלית לתא נמטען, מושבים קדמיים עם פונקציית עיסוי בגב המושב וחבילת וילונות
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם מרצדס S קלאס
גרסה S560e אוט', 3.0 ל' טורבו היברידי, Essence
מחיר 840000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 5.0
מהירות מרבית (קמ"ש) 250
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 40.0
נפח תא מטען (ליטר) 395
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 11. ראיתי אותה בs63 יותר יפה ומרשים

    נתי 26 יולי 2020, 13:35

  2. 10. משעמם ומשעממת

    רם 25 יולי 2020, 12:42

  3. 6. היא מתחלפת תיכף, מי יקנה עכשיו?

    אלעד 23 יולי 2020, 13:08

  4. 2. שהיא יצאה המסך הגדול היה נראה עתידני,היום כבר מיושן

    ב 20 אוקטובר 2019, 00:04