פולקסווגן טיגואן - מבחן דרכים (1.5 ליטר) - אוטו

פולקסווגן טיגואן - מבחן דרכים (1.5 ליטר)

כמו לא מעט דגמים של קבוצת פולקסווגן, גם הטיגואן צויד במנוע 1.5 ליטר העדכני ששודך לתיבה חדשה, וכעת הוא גם מאובזר מבעבר. יצאנו למפגש בזק

הדור השני של פולקסווגן טיגואן, רכב הפנאי הקומפקטי של פולקסווגן, הוצג ב-2015 ושיווקו בישראל החל ב-2017. הטיגואן מוצע כעת בגרסת הנעה משופרת וברמת אבזור מועשרת.
 
השינויים, בקיצור
כמו בשאר הדגמים של קבוצת פולקסווגן שמנוע הטורבו-בנזין 1.4 ליטר (150 כ"ס, 25.5 קג"מ) שלהם הוחלף בחדש שנפחו 1.5 ליטר, כך גם הטיגואן. למנוע זה הספק ומומנט זהים, אך נתוני הזיהום וצריכת הדלק משופרים. בנוסף, מנוע זה שודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים, וזו החליפה תיבה עם שישה הילוכים.
 
בנוסף לשינויים אלה, מוצע כיום טיגואן ברמת האבזור 'קומפורטליין פלוס' - עשירה מ'קומופרטליין' - המשרתת גם את גרסת 2.0 ליטר (190 כ"ס, הנעה כפולה). באבזור המועשר: פנסי לד, מושבי עור מחוממים עם תפעול חשמלי וזיכרון, לוח מחוונים מוקרן, מצלמות 360 מעלות, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, כניסה והנעה ללא מפתח, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ועוד. גם מפרט הבטיחות שודרג וזה כולל: שמירת מרחק ובלימה אוטומטית, ניטור סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית.

1628676
צילום: יובל לוי
 
מה שהיה, הוא שישנו
העיצוב החיצוני אלגנטי במידה, שמרני כנדרש. כך גם בסביבת הנהג, המאופיינת כאן בגוונים כהים, כאשר פס פלסטיק דמוי אלומיניום מוברש עובר לאורך הדלתות ובכל השטח שביניהן, לעידון המופע. לטיגואן מסך מולטימדיה גדול וברור, אך תפעולו אינו מושלם תמיד (מקורי עם יישום מקומי), והמערכת מתממשקת לאנדרואיד ולאפל. לוח המחוונים המוקרן ברור מאוד ונוח לקריאה. איכויות ההרכבה והגימור טובות, והחומרים, אלו שמעל קו הברכיים, רכים ונעימים. מתחת לקו הברכיים ובדלתות האחוריות הפלסטיק קשה ופחות "מזמין".

1628675
צילום: יובל לוי
 
המרחב מאחור טוב מאוד, ומרווחי הראש, הברכיים וכפות הרגלים משובחים. בסיס המושב תומך באופן מספק את הישבן והירכיים. לטיגואן, וזה לא שגרתי באזור החיוג הזה, בקרת אקלים גם מאחור, ובישראל, בקיץ, זה חשוב. עוד יצוינו שקעי USB ו-12 וולט, משענת יד במרכז המושב, מגשים המותקנים בגב המושבים הקדמיים ומשענת גב הנעה לאחור. לנוסע במרכז יש הרבה פחות; תעלת ההינע גבוהה מדי, ומערך המיזוג חודר עמוק מדי. תא המטען, כיאה לרכב פנאי, גדול - 615 ליטר - הוא עשוי היטב, יש לו פטנטים שימושיים והכיסוי העילי מצוין.
 
מחידושי וולפסבורג
העיקר, כאמור, הוא במנוע החדש; עם זאת, כאמור, נתוניו ונתוני הביצועים אינם שונים. בכל אופן, המנוע מאפשר לנוע בנינוחות רבה בכביש הבין-עירוני, לצבור מהירות כשצריך ובעיקר לעקוף בקלות כשחשוב, גם כאשר נדרשנו לעשות זאת בעלייה תלולה. העברות ההילוכים בתיבה החדשה מהירות וחלקות וגם התגובה לקיקדאון טובה למדי. לטעמי, פקדי הילוכים מאחורי ההגה יוסיפו הרבה, וחבל שנפקדו ממנו. צריכת הדלק עמדה על 11.1 ק"מ לליטר - נתון טוב ב-8% מזה של הטיגואן הקודם במסלול דומה (10.3 ק"מ/ל').

1628672
צילום: יובל לוי
 
אמנם, הטיגואן מצויד בבולמים וקפיצים נוקשים יחסית, אך נוחות הנסיעה טובה לרוב וגם על שיבושים קשים לא נרשמה התרסקות. ככל שמהירות הנסיעה עולה, נוחות הנסיעה משתפרת. אותה נוקשות מסדרת לטיגואן כישורי פנייה טובים מאוד בכביש המתפתל, מה שמעניק לנהג רמת ביטחון גבוהה, המועצמת בגלל ESP המתערב מאוד, אבל מאוד מוקדם. איכות הנסיעה טובה, ורעשי רוח נשמעו באופן מוחשי מעל 120 קמ"ש, בשעה שרעשי כביש הפגינו נוכחות קצת מוקדם יותר.
 
עם הירידה לשטח, בשבילים עם אבנים שתולות וגם כאלה עם חריצי מים, הפגין הטיגואן כי אין לו בעיה לנוע עליהם במהירות סבירה, וכל עוד שומרים על קצב נכון הטיול המשפחתי אמור להיות נעים.
 
1628671
צילום: יובל לוי

שלב הסיכומים
פולקסווגן טיגואן הוא רכב פנאי טוב מאוד - עשוי היטב, מבצע כנדרש, ללא פאולים, עם לא מעט יתרונות, ולאלה מתווספים אבזור מועשר ומערכות בטיחות עדכניות - ומחירו אינו בצד הזול: 195,000 שקלים בגרסה זו (1.5 ליטר, הנעה קדמית). רמת הכניסה זולה בהרבה (30,000 שקלים), אך מציעה הרבה פחות, ובהינתן התחרות נשארה מאחור.

כיום, כאשר המחיר ההתחלתי עלה ומספר מתחרים בתחומי המחיר האלה מצליחים, התמורה למחיר פחות מרשימה. עם זאת, גרסת 2.0 ליטר כפולת ההנעה יקרה רק ב-20,000 שקלים - וזה כבר נראה כמו סיפור אחר. 
 

שווה לשקול גם:

מחיר
169900
החל מ- 1,685 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4214
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
448
רוחב
184
גובה
162
משקל
1540
בסיס גלגלים
268
נפח תא מטען (ליטר)
615
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1655
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
58

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/65/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.5
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
200
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
19.2
צריכת דלק - עירונית
14.1
צריכת דלק - ממוצעת
16.9
דרגת זיהום אוויר
13
צריכת דלק - אמיתית
13.7
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”, מערכת לניטור מרחק מלפנים

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי - מלפנים
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג, לוח מחוונים דיגיטלי, מצלמה אחורית, מושבי Comfort קדמיים עם תמיכה לגב התחתון, מראה מרכזית מתכהה
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 13. משעמממםםםם.....

    דני 16 פברואר 2020, 09:15

  2. 11. 170 ? זה כבר בתחום cx5 ראב 4 וכו'.

    יוסי 27 ינואר 2020, 10:40

  3. 9. ל5 ו3 קנו טויוטה ואין בעיות ,פשוט

    דודו 26 ינואר 2020, 23:03

  4. 8. קארוק אותו הדבר ועולה פחות

    גבי 26 ינואר 2020, 22:31

  5. 6. איך הם מצליחים תמיד לתת מחירים הזויים וחזירים?

    מיצי בן-חתואל 26 ינואר 2020, 18:16

  6. 3. בעיית גיר חמורה ! ומחשב הבקרה.מי שפראייר שיקנה !

    גיל 26 ינואר 2020, 11:50