ב־2018, שלוש שנים לאחר שנחשף הדור התשיעי של שברולט מאליבו (נוסד ב־1964), העבירה שברולט את המשפחתית הגדולה שלה מתיחת פנים.
 
דור תשיעי, רמות גימור
הדגם שהוצג ב־2015 מבוסס על רצפה חדשה וקשיחה מקודמתה ומשקלו נמוך עד 200 ק“ג מזה שקדם לו. בין השאר צויד במנוע 1.5 ליטר מוגדש, וזה המנוע היחיד המוצע כיום בישראל. במתיחת הפנים הוחלפה התיבה האוטומטית בתיבה רציפה, ולפי שברולט תיבה זו תורמת לחיסכון של 6% בצריכת הדלק.
 
לקראת השיווק בארץ שהחל השנה, שונה היצע רמות הגימור לשתיים במקום שלוש — ל־'+LT' מושבים בתפעול חשמלי ומחירה 175,000 שקלים; ל־‘LTZ‘ גם גג זכוכית, חימום למושבים הקדמיים וריפוד עור בכולם, מחירה 190,000 שקלים — וזה הרכב אותו לקחנו למבחן.
 
מתיחת פנים
למערכות הבטיחות שהוכרזו ב־2017 נוספו עוד אחדות, ובמפרט כעת: 10 כריות אוויר, התרעה על סטייה מנתיב ותיקון, התרעה על אי־שמירת מרחק לפנים, כולל ניטור מרחק, בלימה אוטונומית ב־8־80 קמ“ש כולל זיהוי הולכי רגל, התרעות שטח מת בצד ותנועה חוצה מאחור, עמעום אוטומטי, ניטור התנהגות נהג צעיר של ג‘.מ (Teen Driver); עם זאת, אין לרכב בקרת שיוט אדפטיבית, מרכוז רכב בנתיב, זיהוי תמרורים, ואפילו יכולת הבחנה בדו־גלגלי. 

שברולט מאליבו - מבחן דרכים (מתיחת פנים)
צילום: יואל פלרמן
 
בנוסף, החזית והפגושים מלפנים ומאחור חדשים, חישוקים בעיצוב שונה ותאורת לד מאחור. בסביבת הנהג מולטימדיה חדשה עם צג “8, בקרת אקלים מפוצלת ועדכונים קלים נוספים, ובאבזור גם התנעה מרחוק, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד.
 
התרשמות
ללא ספק, מתיחת הפנים העניקה למאליבו חזות בולטת יותר, והעצימה את נוכחותה שלא חסרה גם קודם. הממדים שלה מכובדים, היא המכונית הארוכה בסגמנט ומתייחדת גם בעיצוב דמוי סדאן־קופה. סביבת הנהג נאה — הן בקווי העיצוב שלה, הן ובעיקר הודות למערך הדו־גוני הבהיר שלה. האבזור נאות, הנדסת האנוש טובה, המולטימדיה החדשה מתקשרת היטב ותוספת בקרת האקלים המפוצלת בהחלט מבורכת. מושב הנהג רב כוונונים, קל לסדר תנוחת נהיגה טובה, והוא היה נוח במהלך הנהיגה, כולל קטע רצוף של 250 ק“מ, פרט לשקיעת־מה של החלק האחורי בבסיסו.
 
איכות החומרים טובה למדי, ולא נשמעו תלונות מצקצקות על איכות ההרכבה. המרחב מאחור טוב — עם מרווח ברכיים מצוין ומרווח ראש סביר; הגג המשתפל גובה מחיר.
 
מראות הצד גרועות; שטח הכיסוי שלהן קטן מדי ועלול להפריע בעת נהיגה.
 
נהיגה
המנוע — טורבו־בנזין 1.5 ליטר, 163 כ“ס (5700 סל“ד), 25.3 קג“מ (2500-3000) — שירת את הדגם לפני מתיחת הפנים, התיבה הרציפה לא.
 
היחידה המשולבת הזו מעניקה ביצועים טובים, מאפשרת קצב מכובד גם בתוואי הררי וכישורי עקיפה טובים, והיא גם נעימה בשיוט. כאשר נקרא רוב ההספק או כולו לדגל, המנוע רועש וצלילו נשמע, מדי, בתא הנוסעים.
 
יצוין כי התיבה תוכננה כדי לנטרל התנהלות אופיינית לבנות מינה, והיא אכן פועלת כיאות. צריכת הדלק טובה ביחס, ועמדה על 11.3 ק“מ/ל‘.

שברולט מאליבו - מבחן דרכים (מתיחת פנים)
צילום: יואל פלרמן

צירוף מערכות הבטיחות מבורך, וההתרעות, דרך רעידות במושב, טובות מאוד. נוחות הנסיעה סבירה לרוב, אך המאליבו מתקשה עיתים להתגבר על שיבושים בינוניים, ואלה חודרים לתא הנוסעים. על גלי כביש, נרשמות לעיתים תנודות שאינן משוככות כנדרש. איכות הנסיעה בשיוט טובה מאוד; מעט מאוד רעשי מנוע, רוח וכביש. ומכיוון ששאלתם, מאליבו ממש לא בקטע של נהיגה דינמית, אפילו קצת; היא רכה מדי ונעה מדי על מתליה, ההגה שלה קל מדי.
 
עולם משתנה
עם מתיחת הפנים זכתה מאליבו לאבזור הכרחי שהיה חסר בה, בקרת אקלים מפוצלת למשל, המולטימדיה שופרה — ובעיקר: הועשרה במערכות בטיחות עדכניות. התיבה הרציפה החדשה יעילה ומשתלבת היטב עם פעולת המנוע. מול כל אלה, עדיין חסרות בה מערכות בטיחות אחדות, מראות הצד לא לעניין, ונוחות הנסיעה סבירה ולא יותר. 
 
מחיר שברולט מאליבו שנבחנה הוא 190,000 שקלים, ובתחום המחיה הזה היא אמורה להתמודד עם מתחרות מתקדמות ומבצעות, אחדות מהן מביאות גם ערכים מוספים באבזור וביכולת.