יונדאי i10 2020 החדשה בישראל - חוות דעת ומפגש ראשון - אוטו

יונדאי i10 2020 החדשה בישראל - חוות דעת ומפגש ראשון

כלמוביל מתחילה בשיווק יונדאי i10 החדשה, לראשונה עם אבזור בטיחות מתקדם ותיבה רובוטית עם מצמד בודד. כולל סקירה מצולמת ל-i10 במפרט הישראלי

כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, השיקה את יונדאי i10 החדשה, שהוצגה בתערוכת פרנקפורט 2019. זהו דור שלישי למכונית שהייתה אחת המצליחות והמוצלחות בזירת המיני הישראלית בשנים האחרונות.
 
הדגם החדש נראה מודרני ומוחצן מקודמו, בייחוד כאשר מדובר בחזית האגרסיבית. בסיס הגלגלים צמח בארבעה ס"מ ל-242.5, והרוחב בשניים - לנתון נדיב לקטגוריה של 168 ס"מ. מנגד הגובה עומד כעת על 148 ס"מ (שניים פחות) והאורך הכללי ונפח תא המטען לא השתנו (367 ס"מ ו-252 ליטר בהתאמה).
 
הדור החדש מבשר על שינוי משמעותי במפרט הטכני - במקום תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית יש כעת רובוטית עם חמישה הילוכים ומצמד אחד, בדומה לזו שמוצעת בפיאט 500 וטויוטה אייגו.
 
בעוד התיבה הזו זכתה לביקורת מצד עיתונאים ולקוחות בכמעט כל מכונית בה הוצעה בישראל בשל אופי פעולה לא נעים, ביבואנית מבטיחים שזו של ה-i10 תהיה מוצלחת יותר. הסיבה למעבר לתיבה כזו היא כמובן חסכון בדלק (וגם בעלויות פיתוח וייצור עבור היצרנית).

1621627
צילום: יונדאי
 
ה-i10 החדשה משווקת בישראל עם מנוע 1.2 ליטר ארבעה צילינדרים חדש. לזה נפח קטן מקודמו - 1,197 לעומת 1,247 סמ"ק - והוא מייצר 84 כ"ס לעומת 87 בעבר ומומנט של 12 קג"מ (12.2 בעבר).
 
האצה מעמידה ל-100 קמ"ש איטית משמעותית מהדור היוצא, בין היתר בגלל אופי התיבה הרובוטית: 15.8 שניות לעומת 13.8 בעבר. תוספת הילוך ושינויים נוספים הביאו למהירות מרבית של 171 קמ"ש לעומת 163 בעבר. הציון הירוק במיסוי הישראלי עומד על 6 ותצרוכת הדלק עומדת על 17.2 ק"מ לליטר בנהיגה עירונית (לעומת 14.7 בדגם היוצא) ו-23.3 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית (לעומת 18.2). יונדאי לא מספקת נתון תצרוכת ממוצע לשוק הישראלי.
 
בנוסף לגרסה הרובוטית, מנוע ה-1.2 ליטר מוצע בישראל גם בגרסה ידנית עם חמישה יחסי העברה. זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 12.6 שניות ולמהירות מרבית של 171 קמ"ש. תצרוכת הדלק המוצהרת זהה לגרסה הרובוטית.


 
יותר בטיחות
בתחום הבטיחות ה-i10 החדשה מקבלת סוף-סוף אבזור בטיחות מתקדם. בכל רמות הגימור שיוצעו בישראל יש בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי (לראשונה במכונית מיני בישראל), התרעת הירדמות, עמעום אורות גבוהים אוטומטי והתרעה על תחילת תנועה של הרכב לפניכם.
 
אבזור המותרות בגרסת הבסיס (אינטנס ידנית, 70 אלף שקל) כולל מערכת מולטימדיה מקורית עם ארבעה רמקולים, מסך "8 ושיקוף טלפונים (אנדרואיד אוטו וקארפליי), שקע USB, כיוון גובה מושב נהג, חיישני אורות וגשם, ארבע חלונות חשמל, מראות חשמליות וצמיגי 175/65 עם חישוקי "14 וחיפויי פלסטיק.
 
רמת הבסיס הרובוטית עולה 80 אלף שקל (אינספייר), ומוסיפה על הידנית שמשות כהות וקונסולה מהודרת יותר. רמת "פריים" רובוטית עולה 84 אלף שקל ומוסיפה צמיגי 185/55 עם חישוקי "15 קלים.

1630152
צילום: יונדאי
 
בפסגת ההיצע שוכנת ה"סופרים" שעולה גם היא 84 אלף שקל, אך מוסיפה הרבה יותר אבזור: בקרת אקלים, תאורת יום מסוג לד (במקום נורות רגילות) שמתפקדת גם כתאורת פנייה, פנסי ערפל, מאותתים במראות (במקום על גוף הרכב) וחישוקי "16 קלים עם צמיגי 195/45.

*פורסם ב-16.02.20 (נוספה סקירת וידאו)

שווה לשקול גם:

מחיר
79900
החל מ- 793 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
1982
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2013

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 1

מידות

אורך
367
רוחב
168
גובה
148
משקל
1010
בסיס גלגלים
242
נפח תא מטען (ליטר)
252
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1050
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
36

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
175/65/14

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1197
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
84
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
12.0
סל"ד למומנט מירבי
4200
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
15.8
מהירות מרבית (קמ"ש)
171
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית מצמד יחיד
מספר הילוכים
5

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
23.2
צריכת דלק - עירונית
17.2
צריכת דלק - ממוצעת
18.9
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
14.3
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, ניטור מרחק מלפנים, מערכת סיוע בעלייה, התראה על התחלת נסיעה של הרכב מלפנים, קורות חיזוק בדלתות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
אין
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום
תאורה בתא המטען ובתא הכפפות, קישוט גיאומטרי מעל תא הכפפות ובדלתות, מראות צד חשמליות עם הפשרת אדים, חלונות כהים Privacy Glass

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם יונדאי i10
גרסה i10 אוט', 1.2 ל', Inspire
מחיר 79900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 15.8
מהירות מרבית (קמ"ש) 171
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 18.9
נפח תא מטען (ליטר) 252
דרגת זיהום אוויר 6

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 39. שוב פעם לא חשמלית מזהמת?

    מדינה ערבית 27 מאי 2020, 15:42

  2. 27. תיבה רובוטית ב80 אלף ????? נפלתם על הראש !!!

    למה אנחנו סובלים פה ???? 17 פברואר 2020, 22:49

  3. 22. כתבה מאוד מפרגנת למוצר נחות

    והמבין יבין 17 פברואר 2020, 08:56

  4. 19. היא מגעילה אנשים נגעלים איזה גועל מגעעעיללה

    שנות ה50 16 פברואר 2020, 22:11

  5. 10. תיבה רובוטית. הרסו הכול, חבל היה רכב מוצלח

    רם 16 פברואר 2020, 17:57

  6. 4. פח אשפה ממונע

    גיא 16 פברואר 2020, 14:28

  7. 2. מי יקנה עם תיבה רובוטית חד מצמדית???

    עופר 16 פברואר 2020, 12:59