מקומה של טויוטה קורולה החדשה 2020 בשוק הישראלי ברור. היא, כנראה, המכונית החשובה של היצרנית בישראל, ועל כך תעיד העובדה שהיא נחשפה בפני העיתונות המקומית לפני הצגתה הבין לאומית בסוף 2018. הדור הנוכחי (ה-12) לשושלת המפורסמת הביא מספר בשורות, בהן איחוד כל גרסאות המרכב תחת השם קורולה ואפשרות לקבל חטיבת כוח היברידית בגרסת הסדאן (בעבר רק עם אוריס במרכב 5 דלתות). 

הקורולה פותחה על בסיס פלטפורמת ה-TNGA החדשה ותחת הסיסמא שהציג אקיו טויודה, יושב ראש החברה, "לא עוד מכוניות משעממות". השוק המקומי קיבל את טויוטהקורולה החדשה באהבה וב-2019 היא הפכה למכונית הנמכרת ביותר בישראל. 

טויוטה קורולה סדאן מוצעת בישראל גם בגרסת 1.6 ליטר בנזין עם 132 כ"ס ותיבה רציפה אבל הגרסה הפופולארית היא ההיברידית ובפער ניכר. 

טויוטה קורולה 2020 החדשה - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

בחניה 
טויוטה קורולה מרשימה למראה עם שילוב של מבנה מאורך אך לא גבוה. כל זה משולב עם חרטום נמוך וקווים אופקיים לשבכה שיוצרים תחושת רוחב ומראה דינאמי. גם יחידות התאורה הנאות מאחור תורמות לרושם. 

סביבת הנהג מודרנית ו"נקיה", בייחוד כאשר משולב בה גוון בהיר, והקווים האופקיים יוצרים תחושת רוחב. איכות הפלסטיקה אינה אחידה כאשר רוב החלקים העליונים, עוטים פלסטיק רך, אבל לא כולם. המחוונים המוקרנים בגרסאות המצוידות צבעוניים ונאים מאלה שברמת הגימור הבסיסית (’סאן') אך פחות ברורים — התצוגה מעט עמוסה. צג המולטימדיה הגדול ("9) אינו מקורי במת הגימור הבסיסית ואינו נוח לתפעול. המסך המקורי שב'לימיטד' היקרה נוח יותר משמעותית. האבזור טוב — הן בצד המפנק והן בתחום הבטיחותי עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית (ל‘לימיטד' גם ניטור שטחים מתים). 

טויוטה קורולה 2020 החדשה - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

תנוחת הנהיגה נעימה, והמרחב מאחור טוב לרגליים אך פחות לראש. לתא המטען נפח נאה אך גימורו פשוט.

בתנועה 
חטיבת הכוח ההיברידית המוכרת של טויוטה עם מנוע בנפח 1.8 ליטר מייצרת 122 כ"ס משולבים והתיבה היא דמוי רציפה. נתון ההאצה ל-100 קמ"ש עומד על 11 שניות בדיוק.  

חטיבת הכוח נעימה בשיוט רגוע אבל בהאצה, גם מתונה יחסית, המנוע מטפס לסל"ד גבוה ומרעיש. הדבר מייצר תחושה מאומצת ופחות מעודדת בעקיפות. חבל שאין אפשרות לתפעול ידני. צריכת הדלק, כצפוי, טובה עם כ-19 ק"מ/ל' במבחן הדרכים.

טויוטה קורולה 2020 החדשה - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

נוחות הנסיעה בקורולה נאותה בעיר ומחוצה לה. בידוד הרעשים לעומת זאת אינו מרשים. 

בזכות הפלטפורמה החדשה ההתנהגות טובה, האופי צפוי והתחושה בטוחה. כרגיל בכלים היברידיים הבלמים חסרים בתחושה ובדיוק. 

תמורה 
מחירי טויוטה קורולה 2020 סדאן התייקרו בשיעור שנע בין 4000 ל-5000 שקלים לקראת 2020. כעת מחירי טויוטה קורולה החדשה 2020 נעים בין 138,000 שקלים (רמת גימור 'סאן') ל-144,000 שקלים ללימיטד כאשר באמצע נמצאת רמת הגימור ה'סנס' שמצוידת היטב (140,000 שקלים). ביחס לתחום ההיברידי מדובר בחבילה טובה שבגרסאות המצוידות יותר גם מציעה אבזור נאה.

טויוטה קורולה 2020 החדשה - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב