בשנת 2016 קיה הציגה את הדור הראשון של קיה נירו, רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) היברידי שמבוסס על פלטפורמה שפותחה במיוחד עבור כלים סביבתיים בקונצרן יונדאי. פלטפורמה זו אפשרה להציע שלוש יחידות הנעה ”ירוקות“ — לצד קיה נירו היברידי מוצעות גם גרסה היברידית-נטענת וגרסה חשמלית. וכן, זו אותה הפלטפורמה (ואותן יחידות הנעה) שמשמשת את יונדאי איוניק. ממש לקראת סוף השנה שעברה הגיע לכאן עדכון של הדגם — קיה נירו 2020 החדש — לאחר שעבר מתיחת פנים.

העדכון שעבר הנירו כולל שיפורים קלים לעיצוב החיצוני, אך השינוי החשוב יותר נוגע לסביבת הנהג ולבידוד הרעשים. חלק מהעדכונים (למשל העברת סוללת ה-12V למרכז מתא המטען) בוצע עוד לפני מתיחת הפנים.  

קיה נירו 2020 החדש — חוות דעת
צילום: אלי שאולי

בחניה 
כאמור, מעצבי קיה ביצעו שינויים קלים לחוץ במסגרת מתיחת הפנים, אבל בכל זאת התוצאה מורגשת, ביחוד בחזית. ישנן יחידות תאורה עדכניות מלפנים ומאחור ופגוש ושבכה מעודכנים בגוון שחור פסנתר. גם החישוקים החדשים תורמים לנראות וכך תאורת לד אחורית מעודכנת.  

סביבת הנהג עברה שינוי מהותי יותר עם שימוש נרחב בפנלים צבועים "שחור פסנתר" ופתחי אוורור חדשים. מיקום מערך המולטימדיה עבר לתוך הקונסולה (מעליה בעבר) וצג ה-8 אינץ‘ גדול מבעבר. מתגי קיצור הדרך אינם נאים אבל נוחים לתפעול. הנירו גם קיבל תאורת אווירה צבעונית אבל היא צנועה יחסית. 

המחוונים המוקרנים החדשים יפים, אבל פיזור התצוגות מעט אקראי ואינו מאוד ברור. רשימת האבזור הבטיחותי התקנית נאה עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

קיה נירו 2020 החדש — חוות דעת
צילום: אלי שאולי

מושב הנהג נוח והריפוד משולב העור תורם למראה. מאחור המרחב טוב ותא המטען גדול ושימושי. 

בתנועה  
השילוב המוכר בין יחידה חשמלית ומנוע בנזין (אטמוספרי) בנפח 1.6 ל', מייצר 141 כ"ס ומשודך לתיבת רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים.

במהירויות נמוכות הנירו זריז אבל משהו מהמחץ יורד כשעולים לכבישים המהירים. מצב "ספורט" מביא לתגובות חדות אך עלול ל"תקוע" את הרכב בהילוך נמוך מדי. לעיתים נשמע שהמנוע מתאמץ מדי גם בשיוט. צריכת הדלק ביום מבחן עמדה על כ-15.8 ק“מ לליטר — נתון טוב מאוד לרכב פנאי קומפקטי. 

קיה נירו 2020 החדש — חוות דעת
צילום: אלי שאולי

הנירו מתמודד באופן סביר עם מפגעי כביש בינוניים וגדולים אך מתקשה לעדן כביש מחוספס. בשביל הנירו אינו מרגיש בבית. בכל מקרה, מחוץ לעיר הוא נעים יותר ומציג נוחות נסיעה מספקת.  

הנירו מציג התנהגות טובה — הוא מגיב היטב להפניית ההגה ולבלמים תחושה טובה מהמקובל ברכב היברידי. 

תמורה  
השינוי שעבר קיה נירו 2020 במתיחת הפנים אינו ענק, אך העדכון מטפל בדיוק בנקודות החלשות שהיו לנירו בעבר: העיצוב הפשט לחוץ ומראה תא הנוסעים. קיה נירו 2020 החדש אינו זול - 146,000 שקלים לרמת EX שנבחנה (והמומלצת, לפחות ללקוח הפרטי) - ועדין הוא מציג תמורה הולמת לרכב שמשלב בין פנאי, חטיבת כוח היברידית יעילה ואבזור נאה. 

קיה נירו 2020 החדש — חוות דעת
צילום: אלי שאולי

קיה נירו 2020 החדש — מחירון גרסאות
קיה נירו LX החל מ-145,000 שקלים
קיה נירו EX החל מ-146,000 שקלים

קיה נירו 2020 החדש — חוות דעת
צילום: אלי שאולי