יונדאי טוסון 2020 החדש — חוות דעת - אוטו

יונדאי טוסון 2020 החדש — חוות דעת

רכב הפנאי הקומפקטי של יונדאי עבר לאחרונה מתיחת פנים כדי לשמור על מעמדו כאחד הנמכרים ביותר בתחום. הנה חוות הדעת המלאה על יונדאי טוסון 2020, מחירון מעודכן, רשימת גרסאות ועוד

בשנת 2015 נחת בישראל רכב הפנאי החדש של יונדאי שחזר לשמו המקורי — יונדאי טוסון. מדובר בדור השלישי לדגם, שהוא אחד הנמכרים בהיצע של היצרנית, אשר בדורו השני שווק באירופה (ובישראל) תחת השם יונדאי iX35. 

לקראת שנת 2018 עבר הדגם מתיחת פנים שכללה עדכונים לחוץ ולפנים, כמו גם שינוי במבחר הגרסאות (בעיקר — הוצאת גרסת ה-1.6 ל‘ מהמבחר). בנוסף, ביונדאי סיפרו על הקשחת מרכב, כיול חדש למערך המתלים ושיפור בעידון. 

כיום יונדאי טוסון 2020 החדש מוצע עם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי בגרסת הכניסה (אותה בחנו כאן) או עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בגרסאות הבכירות. 

1614040
צילום: עמית אגרונוב

בחניה  
עיצוב היה ונותר הצד החזק של טוסון בדורו השלישי. ובכל זאת הקוריאנים פעלו בהתאם למתכון המוכר במתיחות פנים והציגו שבכה עדכנית ואגרסיבית יותר, יחידות תאורה מחודשות ופגושים וחישוקים מעודכנים. החזית יוצרת רושם חסון מבעבר אך אינה בהכרח נאה יותר.  

חידוש מהותי יותר עברה סביבת הנהג, שמקנה תחושה איכותית מבעבר. חלקה העליון עשוי כעת חומרים רכים, וברמת גימור 'עלית' המהודרת משולב דיפון דמוי עור נאה. בראש הקונסולה המרכזית ניצב צג מולטימדיה מקורי — ביחס לחלק מהמתחרים הסידור הזה לא נראה עדכני במיוחד, אבל השיפור בהשוואה לדור היוצא מורגש לטובה. 

1614063
צילום: עמית אגרונוב

ריפוד העור ב'עלית' נאה מבעבר ובמכוניות בהן הוא לובש גוון בהיר האווירה נעימה עשירה. ועדין, דיפון הדלתות נראה פשוט וכך חלק מהמתגים. רשימת האבזור בגרסה המהודרת כוללת גם גג זכוכית ומפתח חכם. 

בצד הבטיחותי טוסון שיפר מאוד את הרשימה — בעדכון האחרון נוספה מערכת בלימה אוטונומית ולכל הגרסאות כעת תיקון סטייה מנתיב. ה'עילית' מוסיפה מערכת לניטור שטחים מתים.

מושב הנהג, שמתכוון חשמלית, נוח והתנוחה הגבוהה מעניקה תחושה שמדובר ברכב פנאי גדול. מאחור המרחב טוב, אבל המושב מעט נמוך. תא המטען גדול ושימושי. 

1614056
צילום: עמית אגרונוב

בתנועה 
מנוע ה-2.0 ליטר (בנזין, אטמוספרי), מייצר 155 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 11.1 שניות ובתחילת הדרך לטוסון אופי נמרץ. הקצב טוב על מחוץ לעיר אך בעליות או עקיפות התחושה מאומצת. נתוני צריכת הדלק ביום המבחן היו סבירים — 9.9 ק“מ לליטר.  

נוחות הנסיעה נאותה ברוב התנאים, אך יונדאי טוסון אינו מצטיין על שיבושים גדולים. מבחינת התנהגות הטוסון אינו מתיימר להציע תחושה דינאמית במיוחד, אך היכולת מספקת לכל צורך הגיוני. 

1614055
צילום: עמית אגרונוב

יונדאי טוסון 2020 — תמורה 
סוד ההצלחה של יונדאי טוסון 2020 החדש טמון בהופעה החיצונית הנאה ובחבילה הכוללת — היכולת והאריזה שופרו תכופות וכיום מדובר ברכב שלם ומוצלח למדי. זה בולט בגרסת הבסיס שמחירה 153,000 שקלים — מחיר תחרותי למדי. ה'עילית' שבחנו עמוסה בכל טוב אך מחירה 174,000 שקלים, וזה מעט גבוה — ביחס אליה גרסה טורבו משתלמת יותר.  

1614043
צילום: עמית אגרונוב

יונדאי טוסון 2020 החדש — מחירון ורשימת גרסאות
יונדאי טוסון 2020, מנוע 2.0 ל‘, 'פריים פלוס‘ — 153,000 שקלים.
יונדאי טוסון 2020, מנוע 2.0 ל‘, ’פנורמיק‘ — 166,000 שקלים.
יונדאי טוסון 2020, מנוע 2.0 ל‘, 'עילית‘ — 174,000 שקלים.
יונדאי טוסון 2020, מנוע 1.6 ל‘ (טורבו), ’עילית טורבו‘ — 183,000 שקלים.

1614041
צילום: עמית אגרונוב
 

שווה לשקול גם:

}
מחיר מחירון
-
החל מ- 1,050 ₪
שנת דגם
2016
שווי שימוש רציף
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

}
אורך
447.5
רוחב
185
גובה
165
משקל
1470
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
488
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1478
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
0
נפח מיכל דלק
62

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
225/60/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1999
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
155
סל"ד להספק מירבי
6200
מומנט מירבי (קג"מ)
19.6
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.1
מהירות מרבית (קמ"ש)
181
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית מצמד יחיד
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
16.4
צריכת דלק - עירונית
9.2
צריכת דלק - ממוצעת
12.6
דרגת זיהום אוויר
14
צריכת דלק - אמיתית
9.6
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש כוללת WAZE
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

דגם יונדאי טוסון
גרסה טוסון 1.6 ל', אוט', Prime
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 12.1
מהירות מרבית (קמ"ש) 170
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 13.5
נפח תא מטען (ליטר) 488
דרגת זיהום אוויר 14

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות