הסלוגן שמלווה את סקודה לאורך שנים הוא ”פשוט מתוחכם“ (simply clever) — לכן לא מפתיע שלרוב מכוניותיה מאופיינות במרחב נדיב לנוסעים ולמטען. סקודה קאמיק, רכב הפנאי הקטן החדש של היצרנית, לא שונה וביחס לבני מינו ואחיו לפלטפורמה (פולקסווגן טי-קרוס וסיאט ארונה) הוא מציג ממדים נדיבים. הקאמיק משתמש בפלטפורמת הסקאלה, וכמוה מציע בסיס גלגלים של 265 ס“מ — ארוך אפילו יותר מזה של הקארוק, אחיו הגדול. 

סקודה קאמיק 2020 החדש נחת בישראל בפברואר 2020 כשהוא מצויד במנועים המוכרים של קבוצת פולקסווגן: 1.0 ליטר טורבו-בנזין המפיק 115 כ"ס (אותו בחנו כאן) או 1.5 ליטר טורבו-בנזין המפיק 150 כ“ס. שני המנועים מוצעים בשתי רמות גימור — 'אמבישן' או ’סטייל'.

סקודה קאמיק 2020 החדש — חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בחניה 
סקודה קאמיק נראה גדול ביחס לקטגוריה, החזית מזוהה מיד כסקודה והחלק האחורי הנאה יוצר מראה מלוטש. גם חישוקי ה-17 אינץ‘ ברמת הגימור ’אלגנס‘ תורמים להופעה. מצד שני, לקאמיק חסרה "פוזת הפנאי“ שיש לחלק מהמתחרים בגלל פרופורציות שמקנות לו מראה מעט ”סטיישני“.

סביבת הנהג דומה לזו שפגשנו בסקאלה והמראה נעים מהמקובל בפלח ואיכות החומרים טובה. גם דיפון הדלתות מעניין למראה ובדלת הנהג חבויה מטרייה. מערך המולטימדיה עם צג 8 אינץ‘ נאה ונוח לתפעול. חבל שחלק מתפקודי בקרת האקלים מופעל מהצג. 

סקודה קאמיק 2020 החדש — חוות דעת
צילום: איתמר רותם

ברמת הגימור ’סטייל' ישנם מחוונים מוקרנים ותאורת אווירה נאים וגם מפתח חכם. האבזור הבטיחותי עשיר עם מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים. 

גם ממושב הנהג חסרה תחושת פנאי בייחוד בגלל תנוחת נהיגה שאינה גבוהה במיוחד. מאחור המרחב מצוין, המושב נעים גם אם מעט נמוך ויש פתחי אוורור. תא המטען נראה גדול (363 הליטרים)  ושימושי.

סקודה קאמיק 2020 החדש — חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בתנועה 
השילוב בין מנוע השלושה צילינדרים טורבו בנפח 1.0 ליטר לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים יוצר תחושה זריזה מהצפוי (האצה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות). עם זאת, לפעמים מסירת הכוח אינה הדרגתית ומערך עצור-התנע פעלתן מדגיש שהמנוע מתעורר באופן לא נעים. צריכת הדלק במבחן עמדה על 13.6 ק“מ לליטר. 

נוחות הנסיעה אינה מרשימה, בייחוד בעיר שם חספוס הכביש מורגש והטיפול בשיבושים בינוניים אינו מספק. רעשי המתלים מורגשים וכך רעשי הכביש והרוח. בשבילים מפולסים הוא מתמודד היטב אבנים הקטנות אבל תנוחת הנהיגה הנמוכה פוגעת בביטחון. 

סקודה קאמיק 2020 החדש — חוות דעת
צילום: איתמר רותם

לקאמיק יכולת טובה והתנהגות צפויה והוא משלב אחיזה טובה עם תגובות ברורות להיגוי ולבלמים. 

תמורה 
מחירו של סקודה קאמיק 2020 החדש אינו חריג ביחס לקטגוריה — אך עם מחיר התחלתי של 125,000 ש“ח (ו-135,000 ש“ח לגרסה שבחנו) הוא בהחלט מתמקם בצד היותר יקר הסגמנט.מצד שני, הקאמיק מצדיק במידה מסוימת את מחירו בזכות שילוב בין מידות גדולות, אבזור עשיר ומרחב נדיב לנוסעים. למרות עיצובו המאופק, הקאמיק הוא מתחרה בולט בקטגוריה.

סקודה קאמיק 2020 החדש — חוות דעת
צילום: איתמר רותם

סקודה קאמיק 2020 החדש — מחירון ורשימת גרסאות
סקודה קאמיק, 1.0 ל', ’אמבישן‘ — 125,000 ש“ח 
סקודה קאמיק, 1.0 ל‘, ’סטייל‘ — 135,000 ש“ח
סקודה קאמיק, 1.5 ל‘, ’אמבישן‘ — 131,000 ש“ח 
סקודה קאמיק, 1.5 ל‘, ’סטייל‘ — 141,000 ש“ח

סקודה קאמיק 2020 החדש — חוות דעת
צילום: איתמר רותם