הדור השני של ניסאן קשקאי הוצג בעולם בסוף שנת 2013 והגיע לישראל בספטמבר 2014. בתחילת דרכו שווק הדגם עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל‘ (115 כ“ס) ותיבת הילוכים רציפה. יחידת ההנעה הזו — לא ממש חזקה ולא ממש מעודנת — הייתה לו לרועץ.  

בשנת 2019 הגיע הפתרון — קצת אחרי מתיחת הפנים שעבר הדגם הוא קיבל את מנוע ה-1.3 ליטר טורבו-בנזין החדש שפותח בשיתוף מרצדס. בקשקאי הוא מגיע בשתי רמת הספק — 140 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית או 160 כ"ס בשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית. בהמשך הצטרפה גרסת דיזל חדשה — 1.5 ליטר, 115 כ“ס (במקום 1.6 ל‘, 130 כ“ס) — ובשנת 2020 נוספו רמות גימור חדשות עם הופעה יותר אופנתית. 

1612063
צילום: מערכת אוטו

בחניה   
למרות שמדובר בדגם וותיק ומוכר בשוק, הקשקאי עדין נראה טוב, ומתיחת הפנים שעבר בשנת 2017 בהחלט תרמה לכך. הקווים ספורטיביים ביחס לתחום והרושם קליל ומודרני. למראה האגרסיבי מסייעים חישוקי ה-19 אינץ‘ שמוצעים ברמת הגימור 'טקנה' המהודרת שבחנו. 

לסביבת הנהג קווים נעימים, אך הגוון השחור מייצר פחות עניין. חלקים מסוימים נראים פחות מודרניים, בייחוד מערך המולטימדיה. הצג אינו גדול אך מתגי קיצור דרך חיצוניים מסייעים לתפעול. לרמת הגימור 'טקנה' אבזור עשיר והיא מציעה, בין היתר, ריפוד עור למושבים, מערך מצלמות היקפיות (התמונה אינה ברורה), גג זכוכית גדול, תאורת לד ומפתח חכם. ברמות הגימור הגבוהות מערכת בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים.

1612062
צילום: מערכת אוטו

מושב הנהג נוח ותנוחת הנהיגה מספיק גבוהה. מרחב מאחור נאות אך הקשקאי פחות מרווח ממובילי הקבוצה, ואין פתחי מיזוג מאחור. תא המטען גדול ונעזר ברצפה כפולה ומחיצות שימושיות.   

בתנועה 
כאמור, המנוע החדש מטפל בנקודות התורפה של הדגם לפני העדכון — השיפור בביצועים משמעותי (האצה ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות). המנוע מצטיין בצבירת מהירות ללא מאמץ ובעקביות. במהירויות גבוהות התחושה אינה מאוד נמרצת, גם בגלל שהתגובה למצערת אינה חדה וגם מכיוון שהתיבה מתעדפת העברות חלקות על פני זריזות. בתמרוני חניה מסירת הכוח אינה מספיק זורמת. צריכת הדלק במבחן הייתה 11.9 ק“מ לליטר. 

נוחות הנסיעה הכוללת בסך הכל טובה למדי. בכל מקרה, הקשקאי נעים יותר מחוץ לעיר, בתוכה הוא מעט מתקשה על שיבושים גדולים. גם בשביל התחושה אינה נינוחה. 

1612066
צילום: מערכת אוטו

התנהגות הכביש צפויה והתחושה קלילה מהמקובל. בשל הכוח הרב ניתן לחוש לעיתים בלחימת הגה ובהחלקת צמיגים קדמים, אך בסך הכל ההתנהגות צפויה ובטוחה.

תמורה 
ניסאן קשקאי 2020 בעל מראה אופנתי והתחושה בו נעימה, גם אם אינו תמיד מעניק תחושה מודרנית במיוחד. חטיבת הכוח נותנת לו חיים חדשים ותמחור נכון מסייע לו להישאר רלוונטי גם היום. הגרסה הידנית היא עסקה מעניינת, אבל גם גרסאות הבנזין והדיזל מתומחרות בצורה הוגנת. זה ממקם אותו היישר מול המתחרות הקוריאניות הפופולריות. 

1612064
צילום: מערכת אוטו

ניסאן קשקאי 2020 החדש - מחירון ורשימת גרסאות
ניסאן קשקאי 2020, בנזין 1.3 ל‘, ידני, 'אסנטה' — 133,000 ש“ח
ניסאן קשקאי 2020, בנזין 1.3 ל‘, רובוטי, 'אסנטה' — 153,000 ש“ח 
ניסאן קשקאי 2020, דיזל 1.5 ל‘, רובוטי, 'אסנטה' — 152,000 ש“ח
ניסאן קשקאי 2020, בנזין 1.3 ל‘, רובוטי, ’אסנטה-טופ' — 156,000 ש“ח
ניסאן קשקאי 2020, בנזין 1.3 ל‘, רובוטי, ’אסנטה-טק דיזיין‘ — 158,000 ש“ח
ניסאן קשקאי 2020, דיזל 1.5 ל‘, רובוטי, ’אסנטה-טק דיזיין‘ — 159,000 ש“ח
ניסאן קשקאי 2020, בנזין 1.3 ל‘, רובוטי, ’טקנה‘ — 165,000 ש“ח

1612065
צילום: מערכת אוטו