קיה ספורטאז' 2020 החדש — חוות דעת - אוטו

קיה ספורטאז' 2020 החדש — חוות דעת

קיה ספורטאז' הפך לאחד מכלי הרכב המצליחים ביותר. לאחרונה הגיע גרסת דיזל ברמת גימור מוזלת שטרפה את הקלפים. הנה חוות הדעת המלאה על קיה ספורטאז‘ 2020, מחירון מעודכן, רשימת גרסאות ועוד

כאשר קיה הביאה לישראל בשנת 2015 את קיה ספורטאז‘ בשידוך למנוע בנזין בנפח 1.6 ל‘ היא כתבה את ספר החוקים מחדש. בזמנו, ספורטאז‘ הוצע ב-135,000 שקלים, מחיר גבוה רק במעט מזה של משפחתית — ונמוך בהרבה מהמקובל בתחום עד אז. ההצלחה גררה את הקטגוריה כולה לתחרות עזה והתוצאה — המחיר ההתחלתי של מרבית הכלים בסגמנט ירד. 

בשנת 2016 הגיע הדור הנוכחי (רביעי) שגם זכה למתיחת פנים בשנת 2019. אבל מאז ה“מפץ“ של שנת 2015 המחירים בסגמנט התחילו אט אט לטפס מעלה, גם של הספרוטאז‘ עצמו, במיוחד לאחר הפסקת שיווק גרסת ה-1.6 ל‘. 

ממש לאחרונה הכריזו בקיה על תחילת שיווק רמת גימור מוזלת לגרסת הדיזל (1.6 ל‘, 136 כ“ס) שמוצעת כיום במחיר נמוך ביחס למרבית המתחרים בסגמנט (ובוודאי אלה עם מנוע דיזל) — 142,000 שקלים. לצידה קיה ספורטאז‘ 2020 מוסיף להציע את הגרסאות המוכרות — בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל‘ המפיק 155 כ“ס או טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל‘ המפיק 177 כ“ס.

1611000
צילום: רונן טופלברג

בחניה  
הקוריאנים השכילו לשמור על המראה המוצלח של ספורטאז‘, הוא משדר משהו ”גרמני“ ומוצק. העדכון שעבר ב-2019 מינורי למדי.

בתא הנוסעים העדכון מורגש קצת יותר. המראה מודרני מבעבר, בייחוד בזכות שילוב גוונים בהירים לריפוד ולחלקי הפלסטיק התחתונים במקום "הכל שחור" המסורתי. הקו הכללי חסון ונאה, אך עדיין ישנם משטחים נוקשים ודיפון הפלסטיק בדלתות פשוט. 

לספורטאז' המחודש מחוונים עדכניים יותר וצג גדול יותר (8 אינץ‘) למערכת המולטימדיה המקורית. כאן נציין שתפעול המערכת מעט מסורבל ומראה התצוגה (וגם חלק מהמתגים) מעט מיושן.  כבר בגרסאות הבסיס קיה ספורטאז‘ מוצע עם היצע עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב. 

1611001
צילום: רונן טופלברג

תנוחת הישיבה גבוהה, וממושב הנהג התחושה היא של רכב פנאי חסון וגדול. המרחב מאחור טוב מאוד, גם אם המושב מעט נמוך וקו החלונות גבוה. תא המטען גדול ונוח לשימוש.   

בתנועה
הגרסה המסקרנת והמשלמת ביותר היא ככל הנראה גרסת הדיזל ברמת הגימור הבסיסי — שילוב של מחיר התחלתי נגיש וצריכת דלק טובה. מנוע הדיזל הקוריאני מציג זמינות כוח טובה שמבטיחה התנהלות פחות מאומצת וחסכונית בהרבה מבגרסת הבנזין האטמוספרית. התחושה זריזה ממה שרומז המפרט (11.8 ש' ל-100 קמ"ש), והספורטאז' שומר על קצב מהיר ונינוח גם בעליות. האצה לצורך עקיפה במהירות גבוהה תגלה שאין הרבה מעבר לתחושת הכוח הראשונית, אך ביום יום מדובר ביחידת כוח נעימה וזורמת. 

המנוע שקט בשיוט בין עירוני אך בעיר טרטור הדיזל מורגש, בעיקר בעמידה ובהאצות. צריכת הדלק טובה עם כ-13.5 ק“מ לליטר ביום המבחן.  

1611003
צילום: רונן טופלברג

נוחות הנסיעה טובה מבעבר, גם אם הספורטאז‘ אינו מצטיין בתחום זה. בידוד הרעשים שופר, אך שאון הרוח והכביש נותרו בולטים מדי. לספורטאז' התנהגות ויכולת טובות, והרכב מגיב נכון להפניות ההגה שאינו מדויק במיוחד. 

תמורה 
קיה ספורטאז' מציע שילוב נכון בין מראה, אבזור ומחיר — במיוחד בגרסת הדיזל שמציעה אופי נינוח וצריכת דלק טובים ומוצעת במחיר נמוך ביחס למתחרים דומים (היא גם הזולה בהיצע הספורטאז‘). נכון להיום, מיעוט המתחרים עם מנועי דיזל הופך את הספורטאז‘ לעסקה ששווה לשקול, במיוחד לאלה שנוסעים למרחקים.

1611019
צילום: רונן טופלברג

קיה ספורטאז‘ 2020 החדש — מחירון ורשימת גרסאות
קיה ספורטאז‘ 2020, דיזל 1.6 ל‘, ’LX‘ — החל מ- 142,000 ש“ח 
קיה ספורטאז‘ 2020, בנזין 2.0 ל‘, ’אורבן‘ — החל מ- 150,000 ש“ח 
קיה ספורטאז‘ 2020, דיזל 1.6 ל‘, ’אורבן‘ — החל מ- 154,000 ש“ח 
קיה ספורטאז‘ 2020, טורבו-בנזין 1.6 ל‘, ’טורבו טופ‘ — החל מ- 160,000 ש“ח 
קיה ספורטאז‘ 2020, טורבו-בנזין 1.6 ל‘, ’פרימיום‘ — החל מ- 170,000 ש“ח

1611015
צילום: רונן טופלברג

שווה לשקול גם:

מחיר
149900
החל מ- 1,487 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3718
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
448
רוחב
185
גובה
164
משקל
1531
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
491
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1480
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
62

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/60/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1999
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
155
סל"ד להספק מירבי
6200
מומנט מירבי (קג"מ)
19.6
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
181
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
14.5
צריכת דלק - עירונית
9.1
צריכת דלק - ממוצעת
11.9
דרגת זיהום אוויר
14
צריכת דלק - אמיתית
9.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת סיוע לזינוק בעלייה, אזהרת התנגשות קדמית, מערכת לבקרת ירידה במדרון, מערכת למניעת התהפכות, תאורת יום אוטומטית מסוג LED, בקרת יציבות נגרר

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש כוללת WAZE
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם קיה ספורטאז'
גרסה ספורטאז' מ. פנים 2.0 ל', אוט', Urban
מחיר 149900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 181
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 11.9
נפח תא מטען (ליטר) 491
דרגת זיהום אוויר 14

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 17. נראה שכל התגובת פה ממומנות...

    דוד 29 אפריל 2020, 10:54