קיה סטוניק 2020 החדש — חוות דעת - אוטו

קיה סטוניק 2020 החדש — חוות דעת

קיה הפכה לשחקנית דומיננטית בתחום הפנאי הקומפקטי ומובילה אותו בשנים האחרונות. קיה סטוניק מאיים לעשות זאת בקטגוריה הקטנה יותר. הנה חוות הדעת המלאה על קיה סטוניק 2020, מחירון מעודכן, רשימת גרסאות ועוד

בסוף שנת 2017 קיה הציגה רכב פנאי קטן שנכנס לתחרות באחד הסגמנטים החמים בשנים האחרונות — קיה סטוניק. בשנת 2018 נחת הסטוניק בישראל, כאשר הוא משלב רשימת אבזור נכונה ומחיר תחרותי הציבו אותו כמתחרה בולט בסגמנט, ואכן בשנת 2019 הסטוניק היה לרכב הפנאי הקטן הנמכר ביותר בישראל.  

הבסיס לפיתוח הסטוניק היה מוכר: הוא חולק את הפלטפורמה שלו עם הסופרמיני של קיה — הריו, גם בסיס הגלגלים זהה עם 258 ס“מ — והשתמש במנוע ה-1.0 ליטר טורבו (3 ציל‘), 120 כ"ס, המוכר של הקבוצה הקוריאנית בשילוב תיבה דו-מצמדית בעלת שבעה הילוכים. לצד המנוע המוגדש מוצע הסטוניק גם עם מנוע אטמוספרי בנפח 1.4 ל‘ (100 כ“ס) המשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. הסטוניק מוצע בארץ בארבע רמות גימור.

בחניה
לסטוניק מראה צעיר ושובב, ומזוויות מסוימות הוא נראה יותר כסופרמיני ספורטיבית מאשר רכב פנאי מסוקס. השבכה יוצרת ”חיוך“ נאה, ויחד עם דמויי המגן הכסופים ויחידות התאורה האופקיות הרכב נראה רחב ממה שהוא באמת. צביעה דו-גוונית (כתלות ברמת הגימור) מוסיפה לא מעט להופעה.

1598864
צילום: רונן טופלברג

סביבת הנהג צבעונית גם היא, וברמת גימור 'פרמיום' הבכירה כוללת שילוב גוונים שמקנים אווירה צעירה. מאידך, צג המולטימדיה המקורי נראה פשוט יחסית והפלסטיקה קשיחה ולא איכותית, גם כשמודבר בדיפון הדלתות. רשימת האבזור הולמת את הסגמנט והמחיר וכוללת מפתח חכם ובקרת אקלים. בצד הבטיחותי לסטוניק בלימה אוטונומית ותיקון אקטיבי של סטייה מנתיב הנסיעה.

קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה, אך הישיבה נמוכה ביחס למצופה מרכב פנאי. הסטוניק הוא לא מהמרווחים בסגמנט והמרחב מאחור אינו גדול, אך מספק. תא המטען אינו גדול (332 ליטר) ומבנה המפתח פוגע בשימושיות.     

1598866
צילום: רונן טופלברג

בנסיעה  
הגרסה החזקה והמומלצת לסטוניק היא זו העושה שימוש במנוע המוגדש (1.0 ל‘, 120 כ“ס). למנוע אופי נמרץ וההאצה ל-100 קמ"ש תארך 10.5 שניות. גם הצליל נעים והמנוע אוהב לטפס לסל"ד גבוה. התיבה עלולה להשתהות קלות בזינוק או הורדת הילוך. ביום מבחן קשה צריכת הדלק עמדה על 8.9 ק“מ לליטר שמשתפרים משמעותית בנהיגה יום יומית נינוחה יותר. 

למרות כיול מתלים נוקשה נוחות הנסיעה נאותה, בייחוד בטיפול במפגעים קטנים וחספוס כביש בעיר ובשביל. רעשי הכביש בולטים. 

1598863
צילום: רונן טופלברג

התנהגות הכביש טובה, וביחס לסגמנט מהנה תודות לתגובות מרכב והגה נכונים. לבלמים חסרה נשיכה ראשונית. 

תמורה  
קיה סטוניק הוא רכב פנאי קטן בעל אופי צעיר, מראה אופנתי ורשימת אבזור נאה, וכל זה במחיר בסגמנט. רמת הגימור הבכירה (’פרימיום‘) מציעה אבזור עשיר אבל דווקא רמת הגימור ’EX‘ היא המשתלמת במבחר — היא זולה ב-5,000 ש“ח (118,000 ש“ח סה“כ) ולמעט כניסה ללא מפתח מציעה אבזור דומה. 

1598921
צילום: רונן טופלברג

קיה סטוניק 2020 החדש — מחירון ורשימת גרסאות
קיה סטוניק 2020, בנזין, 1.4 ל‘, 'אורבן' — 110,000 שקלים
קיה סטוניק 2020, טורבו, 1.0 ל‘, ’LX' — 117,500 שקלים
קיה סטוניק 2020, טורבו, 1.0 ל‘, ’EX' — 118,000 שקלים
קיה סטוניק 2020, טורבו, 1.0 ל‘, ’פרמיום' — 123,000 שקלים

1598929
צילום: רונן טופלברג
 

שווה לשקול גם:

מחיר
117500
החל מ- 1,166 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2914
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
414
רוחב
176
גובה
148
משקל
1220
בסיס גלגלים
258
נפח תא מטען (ליטר)
332
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1135
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
45

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
185/65/15

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
998
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
100
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
17.5
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
מהירות מרבית (קמ"ש)
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
23.2
צריכת דלק - עירונית
18.1
צריכת דלק - ממוצעת
20.8
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
16.8
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת התרעה לשמירת מרחק, מערכת עזר לזינוק בעליה, זיהוי הולכי רגל, זיהוי רכב דו-גלגלי, תאורת יום אוטומטית

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
לוח מחוונים עם מסך "4.2 LCD Supervision, מסך מגע "8, 4 רמקולים ו-2 טוויטרים, מראות צד חשמליות מחוממות
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: רונן טופלברג

1 1

דגם קיה סטוניק קאדילק ATS
גרסה סטוניק 1.0 ל' טורבו, אוט', LX ATS אוט', 2.0 ל' טורבו, Luxury
מחיר 269900 117500
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 5.8
מהירות מרבית (קמ"ש) 235
תיבת הילוכים אוטומטית אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 13.0 20.8
נפח תא מטען (ליטר) 295 332
דרגת זיהום אוויר 14 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות