הנעה קדמית מול הנעה כפולה – הפער בשטח - אוטו

הנעה קדמית מול הנעה כפולה – הפער בשטח

האם ההבטחה שיש בדגמי הפנאי ליכולת נסיעה מעבר לאספלט, יכולה להתגשם במלואה עם אלה שיש להם הנעה קדמית בלבד

רכב פנאי מאפשר לטייל בשבילים שאי אפשר לנסוע בהם עם מכונית רגילה, ולהגיע למקומות שהם מחוץ לתחום עבורה. בקיצור: להעשיר את פוטנציאל פעילות הפנאי של השותפים לנסיעה.

היתרון של דגמים אלה על רכבי השטח המקוריים, שהצטיינו בתוואי שטח קיצוני, הוא בנוחות נסיעה וביכולת דינמית משופרות באופן משמעותי. המשמעות היא שכמעט בכל הזמן בו משתמשים ברכב, יש לרכבי פנאי יתרון על רכבי שטח, ויתרון זה מוצא ביטוי גם ברוב תוואי הנסיעה בשטח בו אנשים מטיילים.

רכב פנאי מבוסס על רצפה, מתלים ומכלולי הנעה של מכונית נוסעים. עם זאת, בנוסף לכך שהוא נראה כמו רכב שטח, יש לו מרווח גחון גדול יותר, זוויות המרכב משופרות בהרבה, ולא פחות חשוב: יש לו הנעה כפולה. כך לפחות היה בשנים הראשונות מאז שהוצג באמצע שנות התשעים (טויוטה ראב4, הונדה CR-V, סובארו אאוטבק). 

בהמשך הוצעו דגמי פנאי שאותה הנעה כפולה הייתה אופציה בתשלום, ואליהם הצטרפו דגמי פנאי ללא הנעה כפולה בכלל. בישראל, רוב דגמי הפנאי נמכרים עם הנעה קדמית, ולא מעט דגמים שיש להם אופציה להנעה כפולה לא מוצעים איתה כאן.

בכדי לעמוד על ההבדלים בין שתי שיטות ההנעה כפי שהן מוצאות ביטוי בשטח, המקום בו ניתן לקבל את המיטב מרכב פנאי, הכנו סרטון שממחיש את ההבדלים. 

בחרנו בשני דגמים להמחשה – סובארו XV ומיצובישי אאוטלנדר – שניהם מאותו סגמנט (פנאי קומפקטי; C-SUV) ובמחיר קרוב (כ-160,000 שקלים), אחד עם הנעה כפולה, אחד בלעדיה – ובדקנו את היכולת שלהם באותם תאי שטח, בהינתן ההבדלים בהנעה.

שווה לשקול גם:

מחיר
144990
החל מ- 1,438 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3596
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
446.5
רוחב
180
גובה
161.5
משקל
1424
בסיס גלגלים
266.5
נפח תא מטען (ליטר)
310
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
765
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
63

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/60/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1600
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
בוקסר
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
114
סל"ד להספק מירבי
6200
מומנט מירבי (קג"מ)
15.3
סל"ד למומנט מירבי
3600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
13.9
מהירות מרבית (קמ"ש)
175
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.8
צריכת דלק - עירונית
12.6
צריכת דלק - ממוצעת
15.6
דרגת זיהום אוויר
11
צריכת דלק - אמיתית
11.8
צריכת דלק - מבחן אוטו
11.5

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, בלם יד חשמלי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מערכת X-MODE לנהיגה בשטח, מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם סובארו XV
גרסה XV אוט', 1.6 ל', Classic, 4x4
מחיר 144990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 13.9
מהירות מרבית (קמ"ש) 175
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 15.6
נפח תא מטען (ליטר) 310
דרגת זיהום אוויר 11

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 3. סובארו xv הן בליגה מעל כל השאר, רכב בשל.

    סלע 19 מאי 2020, 13:41