השקת פורד פוקוס 'אקטיב' היא, כפי שכבר ציינו, הרבה יותר מהצגה של דגם חדש אחד. מהלך זה מהווה צעד ראשון בחזרתה של פורד לקדמת הבמה בשוק הרכב הישראלי. 

חזרתה של פורד לפעילות מלאה בישראל תלווה בשפע השקות של דגמים חדשים בהיקף שאינו זכור בהיסטוריה של המותג בארץ, והוא נדיר גם ביחס למותגים אחרים. תקציר התכנית מדבר על השקת פוקוס גם בגרסאות סדאן, האצ'בק וסטיישן שאינן מוגבהות, ולאחר מכן על עוד שבעה דגמים: אקספלורר וקוגה חדשים, פומה, ברונקו ספורט, ברונקו, מוסטנג, מוסטנג מאך-E החשמלי.

חוזרים כאנדרדוג
"אנחנו חוזרים כ'אנדרדוג', ומבינים שכדי לשוב לשוק צריך רכב שהוא 'Game Changer'", אומר שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס, כאשר אנחנו פוגשים בו עם השקת פוקוס 'אקטיב X' החדשה (את המבחן עליה תוכלו לקרוא כאן). "יש מספר דרכים לעשות את זה, כמו מחיר מאוד זול או בניית חבילה מקיפה. אנחנו גם בנינו חבילה עם חטיבת הכוח החזקה ביותר שהיצרן מציע בין הגרסאות הרגילות, וגם מגיעים עם המחיר הכי אגרסיבי בשוק, כזה שהוא זול מזה של כלים משפחתיים רגילים.

פורד ישראל:
צילום: פורד

"אנחנו מבינים שאנחנו צריכים לחזור לתודעה של הלקוח, מכיוון שפורד נעלמה לפני ארבע שנים. חשבנו שנשיק בתאריכים אלה גם את קוגה ואקספלורר, אבל התוכניות זזו בגלל המצב. החלטנו להשתמש ב'אקטיב X' כדי לחזור לשוק כי הוא מחובר לפלח הגדל בתחום הרכב, אבל זו רק ההתחלה". 

לא על הפוקוס לבדה 
וזו, ללא ספק, רק ההתחלה. בניגוד לעבר, בדלק מוטורס כבר לא רואים בפוקוס כדגם עיקרי לביסוס מכירות. למעשה, במהלך החדש הם שמים דגש על גיוון בהיצע הדגמים באופן שלא היה קודם בפורד. 

"אחד הדברים החשובים זה הבנייה של המותג, והדבר שונה כאשר יש לך דגם אחד שמיועד ללקוח מסוים לעומת מגוון מוצרים. כשיהיה כאן מבחר דגמים גדול עם מנעד מחירים כזה, שמאפשר 'להזיז' את הלקוח מאחד לשני בפער סביר של 5000-7000 שקלים, והקונה הפוטנציאלי יוכל גם לעבור מקטגוריה לקטגוריה, זה מאוד ישנה – גם בחוויה הצרכנית, גם ביכולת שלנו לדחוף מוצר.

פורד ישראל:
צילום: פורד

"בשנים האחרונות נאבקנו עם שלושה דגמים ללא חפיפה (קוגה, אדג', אקספלורר; א.ש). אנחנו מבינים איפה אנחנו נמצאים, כי מדובר בתהליך, והכמות תבוא מחיבור של מספר דגמים. כשקוגה, פומה וברונקו ספורט יגיעו לכאן, יהיה לנו מנעד של קרוסאוברים שיאפשר לעבור מאחד לשני. זה מאוד חשוב שלקוח שרוצה דגם אחד ומתלהב מדגם אחר יוכל לרכוש אותו, בגלל שפערי המחיר יהיו סבירים".

בדרך לסוף טוב 
פוקוס 'אקטיב X' היא רק הצעד הראשון ולא בהכרח הגדול ביותר, בתהליך החזרה של פורד לשוק הישראלי. בדלק מוטורס אין ספקות לגבי הכיוון אליו הם צועדים, אבל כדרכם הם מסרבים לנקוב במספרים. 

פורד ישראל:
צילום: גדי סיארה

"יש לנו הערכה מאוד גדולה בפורד" מציין שמש, "והם רוצים ללמוד מאיתנו איך עובד מפיץ. פורד עובדת בתפיסה שונה; זו חברה אמריקאית עם תפיסה אמריקאית ותסתכל איפה היא חזקה היום ועם מה: באמריקה ב-SUV ובטנדרים, באירופה בתחום המסחרי. בסין היא לא באמת קיימת ומדרום אמריקה ויפן היא יצאה. גם באירופה הדומיננטיות שלה הייתה בעיקר בבריטניה, שזה מעין שוק בית שלה, אך שם הסתיים מחזור דגמים ונדרש זמן לשנות כיוון. עם זאת כעת חלק מהתוכניות עלול להשתנות מכיוון שהם עצרו ייצור במקומות שונים. 

"אם אני מסתכל חמש שנים קדימה, אני רואה את פורד בקדמת הבמה. זו חברה עם אגו, היסטוריה ואווירה מכובדת, ואנחנו רואים עין בעין לאן אנו רוצים להגיע. זה לא ייקח שנה, אבל אנחנו מתחילים היום בחזרה של פורד להיות שחקן חשוב בשוק הרכב. עצם זה שאתה רואה באולם את הדגם הזה במחיר הזה – אתה מבין שיש כאן יצרן שרוצה הצלחה".

פורד ישראל:
צילום: פורד