ניסאן אקס טרייל 2020 החדש - חוות דעת - אוטו

ניסאן אקס טרייל 2020 החדש - חוות דעת

עם מנוע בנזין חדש ויעיל ניסאן אקס טרייל 2020 היה לדגם פנאי מושך יותר, ורמת גימור חדשה שנוספה לאחרונה הוסיפה לא מעט. הנה חוות הדעת המלאה, מחירון מעודכן ועוד

הדור השלישי והנוכחי של ניסאן אקס טרייל הנוכחי הוצג ב-2013, והגיע לארץ ב-2015. רק לאחר שהוזל בסוף 2016, היה למתמודד משמעותי בתחום רכבי הפנאי הקומפקטיים עם שבעה מקומות. 

כמו הדגם הקרוב לו, קשקאי, עבר הדגם מתיחת פנים ב-2017, וב-2019 צויד במנוע 1.3 ליטר טורבו-בנזין שפותח עם מרצדס; עד אז שווק הרכב רק בגרסאות דיזל. מאוחר באותה שנה הצטרף להיצע מנוע דיזל חדש וחזק יותר (1.75 ל', 150 כ"ס), ולאחרונה נוספה להיצע ניסאן אקס טרייל 2020 רמת גימור חדשה ומושכת, 'אסטנה טק'. 

1600325
צילום: מערכת אוטו

בחניה  
כאמור, אקס טרייל כבר אינו צעיר, ועדיין העיצוב שלו נראה עדכני וגם חסון, יוצר את המופע הנדרש מרכב פנאי. גון הברונזה ברכב ההדגמה הוסיף לא מעט להופעה הכוללת.

סביבת הנהג נעימה למראה ולתחושה – גם בזכות שילוב חלק עליון שחור וריפוד בבז' – ושימושית לתפעול. גג זכוכית גדול ותקני וריפוד עור, המוצע רק ברמת הגימור 'טקנה', מוסיפים הרבה. המחוונים שגרתיים למראה, אך תפעול מערכות דרך צג המידע שבמרכזם מורכב. מערך המולטימדיה המקורי נראה מיושן והצג קטן יחסית. 

1600328
צילום: מערכת אוטו

רמת האבזור ב'טקנה' מצוינת, וכוללת מפתח חכם, מצלמות היקפיות (התמונה אינה ברורה), ותפעול חשמלי למושבים קדמיים ולדלת תא המטען. במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה, וב'טקנה' ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.

מושב הנהג חסר תמיכה, אך התנוחה הגבוהה יוצרת אצל הנהג תחושה כי מדובר ברכב גדול. בשורת המושבים המרכזית מרווח רגליים טוב ומרווח ראש בינוני. השורה השלישית צפופה גם לילדים, ובמצב זה נפח תא המטען ממש קטן. עם קיפולה, נוצר חלל הטענה ממש גדול ונוח לשימוש.

1620905
צילום: עזרא רפאל 

בנסיעה  
מנוע ה-1.3 ליטר, כאן בהספק של 160 כ"ס, משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ושילוב זה מסדר האצה של 11.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. המנוע מצטיין בזמינות כוח טובה, ואינו מתאמץ גם תחת עומס. בעיר פעולתו נמרצת ומחוץ לעיר הוא יכול לצבור מהירות בעקביות וללא דרמה. במהירות זחילה, פעולת התיבה אינה חלקה והעברת הכוח אינה מדויקת. צריכת הדלק עמדה במבחן על 10 ק"מ/ל' .

בעיר מתקשה אקס טרייל במעבר על שיבושים גדולים וגם על פגמים קטנים, כך שנוחות הנסיעה בה בינונית. עם זאת, מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר באופן משמעותי, אבל שם נשמעים מדי רעשי כביש ורוח. בשבילים מפגין הרכב חוסן, אך מעבר על בורות גורם לחבטות ומחייב תשומת לב. 

1620904
צילום: עזרא רפאל

כוח המנוע מאתגר בקלות את אחיזת הצמיגים הקדמיים, ויחד עם מערכת אלקטרונית שמנסה לחקות דיפרנציאל מוגבל-החלקה, נוצרת תחושה שההגה פעלתן מדי, ולפעמים הרכב מהדק קו לתוך הפנייה באופן מוגזם. עוצמת הבלימה חסרה בתחילת מהלך הדוושה.  

תמורה 
ניסאן אקס טרייל כבר אינו דגם צעיר, הוא אינו מודרני לתחושה בהשוואה לדגמים עדכניים. עם זאת, הוא מציע חבילת אבזור מכובדת ברמת הגימור 'טקנה', תא הנוסעים מרווח מאוד לחמישה וחטיבת הכוח שלו יעילה ביותר. 

1620899
צילום: עזרא רפאל

ניסאן אקס טרייל 2020 החדש: מחירון מעודכן, רשימת גרסאות
ניסאן אקס טרייל, 1.3 ל', בנזין, 'אסנטה' 5 מקומות – 167,000 שקלים 
ניסאן אקס טרייל, 1.3 ל’, בנזין, 'אסנטה' – 178,000 שקלים 
ניסאן אקס טרייל, 1.3 ל’, בנזין, 'אסנטה' טק' 5 מקומות – 172,000 שקלים 
ניסאן אקס טרייל, 1.3 ל’, בנזין, 'אסנטה' טק' – 184,000 שקלים 
ניסאן אקס טרייל, 1.3 ל’, בנזין, 'טקנה' 5 מקומות – 186,000 שקלים
ניסאן אקס טרייל, 1.3 ל’, בנזין, 'טקנה' – 190,000 שקלים
ניסאן אקס טרייל 1.75 ל’ דיזל 'אסנטה' – 185,000 שקלים 
ניסאן X-טרייל 1.75 ל’ דיזל, 'טקנה' – 195,000 שקלים
ניסאן X-טרייל 1.75 ל’ דיזל 4x4, 'טקנה' – 205,000 שקלים

1620900
צילום: עזרא רפאל
 

שווה לשקול גם:

מחיר
166990
החל מ- 1,657 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4141
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
469
רוחב
182
גובה
171
משקל
1560
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
565
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1996
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
60

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/60/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1332
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
160
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
27.5
סל"ד למומנט מירבי
1800
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
198
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.5
צריכת דלק - עירונית
13.5
צריכת דלק - ממוצעת
15.9
דרגת זיהום אוויר
10
צריכת דלק - אמיתית
12.9
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, בלם יד חשמלי, מערכת התראה לשמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם ניסאן אקס טרייל
גרסה אקס טרייל 1.3 ל' טורבו, אוט', 5 מק', Acenta
מחיר 166990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 198
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 15.9
נפח תא מטען (ליטר) 565
דרגת זיהום אוויר 10

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות