סיאט אטקה 2020 החדשה - חוות דעת - אוטו

סיאט אטקה 2020 החדשה - חוות דעת

היצע רמות הגימור ברכב הפנאי של סיאט צומצם לאחרונה, אבל 'סטייל' מעניקה תמורה טובה, 'FR' מציעה אבזור עשיר וגימור מוצלח

רק ב-2016 הציגה סיאט רכב פנאי ראשון, והצטרפה לטרנד הלוהט בעולם הרכב. היה זה סיאט אטקה, רכב פנאי קומפקטי (C-SUV), והוא היה מיד לאחד הכלים החשובים בהיצע של המותג. ב-2019 הוחלף מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין במנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין חדש, שייצר אותו הספק של 150 כ"ס, אבל היו לו ביצועים משופרים בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים. במקביל השתנה המבחר המקומי, עם שיווקה של רמת הגימור 'FR' המתהדרת בגימור ספורטיבי, והיא מבוקשת מאוד בין דגמי סיאט. 

סיאט אטקה 2020 מוצע כעת עם רק עם מנוע 1.5 ליטר ובשתי רמות גימור בלבד: 'סטייל' הבסיסית ו-'FR'. פער המחיר בין השתיים גדול למדי, ועומד על 26,000 שקלים.

1623559
צילום: אלי שאולי

בחניה
בעוד עיצוב האטקה מעט שבלוני בבסיסו, הרי הגימור ב-'FR' הספורטיבי מעניק לו הופעה מוצלחת. חצאיות המגן הן בצבע המרכב, ושילוב שמשות כהות עם מסגרות בוהקות ותאורת לד נאה, יוצר רכב שנראה מרשים.  

עיצוב סביבת הנהג אופייני לדגמים קרובים בקבוצת פולקסווגן, והוא מבוסס על קווים פשוטים, הופעה סולידית והנדסת אנוש טובה. ב-'FR' מושבים ספורטיביים, ריפוד אלקנטרה, מחוונים מוקרנים שנראים מעט קטנים, חוגה לשליטה במצבי ניהוג, פקדי הילוכים מאחורי ההגה – וכל אלה, יחד עם גימור אופייני, יוצרים אווירה עשירה.

צג המולטימדיה ("8) ברור וחד, ובין התצוגות יש כאלה של ההספק ועוד. ברמת הגימור 'FR' גם גג זכוכית ענק ונאה (נדרש זמן להסתגל לתפעול) ומערכת שמע של ביט שאינה מרשימה. במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ול-'FR' גם ניטור שטחים מתים.

תנוחת הנהיגה גבוהה, כנדרש מרכב פנאי, המושב נוח אך חסר מעט תמיכה לגב התחתון. מאחור המרחב טוב, ומרווחי הראש והרגליים מוצלחים. תא המטען גדול ושימושי.

1623552
צילום: אלי שאולי

בנסיעה
מנוע ה-1.5 ליטר מייצר 150 כ"ס, משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ושילוב זה מסדר לאטקה האצה של 8.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. הביצועים מצוינים, אבל תחת עומס צליל המנוע אינו נעים והתחושה בהתאם. העבר הכוח דרך התיבה חסרה פרוגרסיביות, והדבר מוצא ביטוי בתמרוני חניה או בתנועה איטית בעיר. צריכת הדלק במבחן הייתה 11.5 ק"מ/ל'.

נוחות הנסיעה סבירה; במהירות איטית הטיפול בכל סוגי השיבושים בעיר אינו מצטיין, אך מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, אך שם מורגשים רעשי כביש ורוח. התנועה בשבילים קלילה, אך הרכב אינו משדר חוסן בנסיעה עליהם.  

היכולת הדינמית טובה במצב רגיל, אך תחת עומס המנוע עשוי לאתגר את האחיזה של הצמיגים. ההיגוי מהיר, אך משקל קל וחוסר דיוק במרכז יוצרים התנהלות מעט עצבנית; העברת מצב הניהוג ל'ספורט' תשפר את מצב העניינים. 

1623557
צילום: אלי שאולי

תמורה
בהתחשב בביצועים הטובים, רמת הגימור 'FR' מתאימה לאטקה והיא גם נכונה יותר לתדמית הצעירה של המותג הספרדי. ה-'FR' עושה את הרכב המוצלח למוצלח עוד יותר, ומעניקה תמורה מספקת. עם זאת, רמת הגימור 'סטייל' מציעה תמורה טובה בזכות מבנה בסיסי דומה ומחיר נמוך בהרבה, הבולט ביחס ליכולת גבוהה.
 
סיאט אטקה 2020: מחירון, רשימת גרסאות
סיאט אטקה 1.5 ל', 'סטייל' – 142,000 שקלים
סיאט אטקה 1.5 ל', 'FR' – 168,000 שקלים

1623554
צילום: אלי שאולי
 

שווה לשקול גם:

מחיר
143900
החל מ- 1,427 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4189
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
436
רוחב
184
גובה
160
משקל
1300
בסיס גלגלים
263.8
נפח תא מטען (ליטר)
510
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1604
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/55/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.5
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.6
מהירות מרבית (קמ"ש)
198
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
19.6
צריכת דלק - עירונית
14.5
צריכת דלק - ממוצעת
17.5
דרגת זיהום אוויר
9
צריכת דלק - אמיתית
14.2
צריכת דלק - מבחן אוטו
11.3

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold", מערכת ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל, מראה נהג מתכהה נגד סינוור, מערכת למניעת תאונות משניות

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB + SD
נגן DVD
אין

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, נגן תקליטורים, תא אחסון למשקפי שמש, חלונות מושחרים, מסילות גג ופסי קישוט בגימור שחור
אבזור נוסף בתשלום
מצלמת רוורס

  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי

9 1

דגם סיאט אטקה
גרסה אטקה 1.5 ל' טורבו, אוט', Style
מחיר 143900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.6
מהירות מרבית (קמ"ש) 198
תיבת הילוכים רובוטית, מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 17.5
נפח תא מטען (ליטר) 510
דרגת זיהום אוויר 9

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות