ב-2009 הציגה סקודה את רכב הפנאי הקומפקטי יטי, והייתה בין היצרניות האירופאיות העממיות הראשונות שהציגו דגם כזה. המבנה והעיצוב של יטי היו שונים, מאוד, מהמקובל בז'אנר הזה. 

לעומתו, הדגם המחליף, סקודה קארוק, מעוצב באופן שגרתי. קארוק מבוסס על פלטפורמה MQB של קבוצת פולקסווגן, המשרתת שפע דגמי נוסעים ורכבי פנאי של מותגיה השונים. באופן ממוקד יותר, דגם זה חולק בסיס, פס ייצור ופריטים רבים עם סיאט אטקה. 

קארוק הוצג ב-2017 ונחת בארץ ב-2018 עם מבחר עשיר של מנועים, וזה צומצם במחצית השנייה של 2019; במיוחד בולטת הפסקת השיווק של גרסת ה-1.0 ליטר החשובה. כיום, סקודה קארוק 2020 מוצע כעת רק בגרסה אחת, עם מנוע 1.5 ליטר 150 כ"ס, ובשלוש רמות גימור. 

סקודה קארוק 2020 החדש - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

בחניה 
הקארוק מעוצב באופן הקרוב לזה של קודיאק הגדול ממנו, מפגין דמיון גם לאטקה – וכאמור המבנה שלו הוא כנדרש מרכב פנאי שנועד להפגין דמיון לרכב שטח.  

סביבת הנהג עוטה את הקווים המוכרים של סקודה, והנדסת האנוש טובה לרוב. חלקי הפלסטיקה העליונים נעימים למגע, התחתונים ודיפון הדלתות נוקשים יותר. הגוון השחור בסביבת הנהג כהה מדי, והאופציה לגוונים בהירים מוסיפה. 

מערך המולטימדיה נוח לתפעול, אך ברמת הגימור הבסיסית הצג שלו ("6.5) קטן מדי. הצג הגדול יותר, מפתח חכם ותאורת לד ברמת הגימור 'סטייל' מוסיפים לשימושיות ומעשירים את האווירה.

סקודה קארוק 2020 החדש - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

היצע מערכות הבטיחות נאה וכלל בלימה אוטומטית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית.

תנוחת הנהיגה אינה גבוהה במיוחד אך מוצלחת והמושב נוח. מאחור המרחב טוב והמרווחים מספקים. לתא המטען נפח גדול (521 ל') והוא שימושי ביותר.

סקודה קארוק 2020 החדש - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

בתנועה 
קארוק מוצע כאמור רק עם מנוע 1.5 ליטר 150 כ"ס, וזה משודך לתיבה דו-מצמדית 7 הילוכים. המנוע חזק, פעולת חטיבת הכוח נעימה ויעילה, והביצועים טובים: משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.6 שניות. צריכת הדלק במבחן עמדה על 12.4 ק"מ/ל'. 

בזכות כיול מתלים רך, הקארוק מסתדר עם פגמים קלים בכביש אך מתקשה על שיבושים גדולים. מחוץ לעיר עולה כי רעשי הכביש אינם בולטים במיוחד. בשבילים עם אבנים שתולים וחריצים הוא אינו נוסך ביטחון.

ההתנהגות צפויה אך חוסר הריסון מורגש, והוא אינו מעודד לנהיגה מהירה.  

סקודה קארוק 2020 החדש - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

תמורה   
אחרי ההצלחה שקודיאק רשם, סקודה הפגינה עם הקארוק שהיא למדה להכיר את התחום. גם אם הוא מושך פחות מהדגם הגדול, הוא דגם אפקטיבי בין רכב הפנאי, יוצר בזכות מבנהו ועיצובו את המופע הנדרש ברכבי פנאי, רמת האבזור שלו טובה, המרחב בפנים הולם וחטיבת הכוח יעילה – וכל אלה במחיר מקובל בקטגוריה.   

סקודה קארוק 2020: מחירון, רשימת גרסאות
סקודה קארוק 1.5 ל', 'אמבישין' – 154,000 שקלים 
סקודה קארוק 1.5 ל', 'סטייל' – 164,000 שקלים 
סקודה קארוק 1.5 ל', 'פרמיום' – 181,000 שקלים 

סקודה קארוק 2020 החדש - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב