לא הרבה התחדש בעולמה של סוזוקי באלנו הנוכחית, מאז הוצגה באירופה בסוף 2015, עם הפנים לשווקים "נחשבים" פחות כמו הודו והמזרח. באותם ימים הבאלנו סימנה שינוי תפיסה אצל היצרנית, כאשר המיצוב התקרב יותר לעולם הסופרמיני וזנח את הניסיון לאתגר את המשפחתיות - מה שבעבר הרחוק דווקא הלך בישראל לא רע.

הדור החדש קטן יותר, משווק אצלנו כהאצ'בק חמש דלתות בלבד (גרסת סדאן מוצעת במזרח אך לא באירופה), ומוצע עם מנוע יחיד - אותו 1.2 ליטר בנזין אטמוספרי, ארבעה צילינדרים, כמו בסוויפט המעט קטנה יותר ובאיגניס הקטנה בהרבה. הנה כל מה שצריך לדעת על סוזוקי באלנו 2020.

בחניה
אז זו בפירוש סופרמיני, גם אם מעט נדיבה במטר פח-לשקל. העיצוב עגלגל וחביב וגם די סתמי, כך שאם זו לא נקודה חשובה עבורכם הגעתם למקום הנכון. זה ממשיך גם בתא האפרורי, עם איכות בינונית, עיצוב אפרורי ומעט מיושן ורושם כללי "עייף". מזל אם כן שהמרווח מכובד והתא המאובזר בנדיבו נעים לישיבה.

סוזוקי באלנו 2020 החדש - חוות דעת
צילום: סוזוקי

תנוחת הנהיגה מספקת והמושב מעט נוקשה ולא נוח לנהיגה ארוכה. עבור גבוהים הוא גם מעט גבוה מדי. המרחב מאחור מצוין לרגליים וטוב לראש, לנוסע במרכז אין הרבה מקום ואילו למטען מאחור יש שפע שטח לתפוס (345 ליטר).

בתנועה
מנוע ה-1.2 ליטר המוכר של סוזוקי מספק תחושה נמרצת יחסית ותצרוכת דלק טובה (אך טווח הנסיעה לא מרשים בגלל גודל מיכל הדלק), גם אם ביחס לסופרמיני מודרניות מוגדשות - ובעיקר מחוץ לעיר - התחושה לעיתים מעט חנוקה. לחלופין, אם תסחטו אותו במעלה הסל"ד, תקבלו ביצועים מכובדים אך גם לא מעט רעש. תיבת השישה הילוכים מתפקד היטב.

סוזוקי באלנו 2020 החדש - חוות דעת
צילום: סוזוקי

הנוחות בעיר סבירה עם יכולת ספיגה בינונית של מפגעים גדולים, רעשי מתלים וכביש פוגעים אף הם בחוויה. מחוץ לעיר תנודות המרכב מורגשות מדי ורעשי הכביש והרוח חזקים, אך הנוחות עצמה סבירה.

לבאלנו התנהגות צפויה ובטוחה. האחיזה סבירה אך בקרת היציבות מורגשת מדי לעיתים והיציבות במהירויות גבוהות, כולל רגישות לרוחות, הרשימו פחות. הבלמים מעט נרפים ואינם מרשימים תחת עומס. טוב אם כן שכיום הבאלנו משווקת עם בלימת חירום אוטונומית תקנית ומערכות בטיחות מתקדמות נוספות - היעדרן היה חסרון משמעותי בשנות השיווק הראשונות.

תמורה
סוזוקי באלנו מקיימת את ההבטחה לסופרמיני מרווחת למשפחה. היא בינונית בתחום הדינמי ובנוחות הנסיעה, רחוקה מלהיות אופנתית ותא הנוסעים שלה מיושן במראה ובאיכות. מנגד האבזור מכובד והמחיר לא בשמיים, אז מי שמחפש מרווח ותדמית אמינות, כנראה ימצא את מקומו.

סוזוקי באלנו 2020: מחירון
סוזוקי באלנו 1.2 ל', אוט', GLX ADAS - מחיר: 100,000 שקל

סוזוקי באלנו 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מנהל