לפני חודשים ספורים כלמוביל, יבואנית יונדאי, השיקה בישראל את יונדאי וניו - רכב פנאי קטן. אם חשבתם שליונדאי כבר יש כזה, וקוראים לו קונה, אז אתם לגמרי צודקים. אבל לפעמים טובים השניים מן האחד, ויונדאי פשוט החליטה להציע שני דגמים במידות דומות עם מיצוב קצת אחר. יונדאי וניו 2020 הוא רכב פנאי קטן במידות קטנות באמת, הקונה מעט נדיב יותר וממוצב כיקר-מהודר יותר.

בחניה
מבחינת עיצוב הווניו מציע נוסחת "דמוי-שטח" קלאסית, עם מבנה קופסתי, סבכה קדמית ענקית וסרחי עודף קצרים. זה יוצר רושם גדול ו"רציני" ביחס לקונה ה"דינמי" יותר ויקסום למי שרוצה מראה קשוח. העיצוב גם תורם קצת ליכולת השטח (שבילים בעיקר) וכולל מרווח גחון מכובד של 19.5 ס"מ.

בתא הנוסעים העיצוב אלגנטי, נקי ובעיקר מודרני. האיכות טובה וכך גם ההרכבה, הנדסת האנוש והמרווח מלפנים ומאחור. תא המטען גדול ושימושי עם שלל פתרונות אחסון חכמים. מושב הנהג נוח למדי אבל בנסיעות ארוכות קיווינו לתמיכה טובה יותר לגב התחתון.

יונדאי וניו 2020 החדש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

אבזור הנוחות והבטיחות בכל הגרסאות מכובד. זה האחרון כולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת הירדמות ועמעום אורות אוטומטי. מנגד כדאי לשים לב כי הווניו, שלא נמכר באירופה, לא עבר מבחן ריסוק בלתי-תלוי של Euro NCAP.

בתנועה
הווניו מוצע בישראל עם מנוע 1.6 ליטר בנזין נטול מגדש ותיבה אוטומטית רציפה. יחידת הכוח מספקת ביצועים... מספקים, ועם 123 כ"ס אין בעיה לבצע עקיפה. מנגד היא רועשת ויחד עם אופי תיבה איטי לעיתים הביצועים מגיעים בהשהיה וברעש ניכר. תצרוכת הדלק לא מרשימה לרכב בגודל כזה ועמדה במבחן על 10.5 ק"מ לליטר בלבד.

היכולת הדינמית אף היא די בינונית - ריסון תנודות המרכב, אחיזת הכביש וכושר הבלימה סיפקו, לא יותר. נוחות הנסיעה עם זאת טובה בעיר, בשבילים ובכביש בינעירוני, לא עניין של מה בכך בקטגוריה. היינו שמחים לקבל בידוד רעשים עדיף בדרך בינעירונית (רוח, כביש) וגם המזגן מעט רועש.

יונדאי וניו 2020 החדש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

תמורה
יונדאי וניו מגיע לקטגוריה ההופכת צפופה מיום ליום, ואף מתחרה מבית בקונה. בסופו של יום הוא מביא חבילה שונה של עיצוב, נוחות ואופי ביחס לאחיו ליצרנית וחבילת מחיר-אבזור-יכולת מכובדת ביחס לקטגוריה, יותר ממספיק כדי להסביר למה יונדאי חשבה שהיא צריכה שני רכבי פנאי באותה הקטגוריה.

יונדאי וניו 2020: מחירון, רשימת גרסאות
יונדאי וניו, אוט', 1.6 ל', אינספייר - 110,000 שקל
 יונדאי וניו, אוט', 1.6 ל', פרימיום - 118,000 שקל
 יונדאי וניו, אוט', 1.6 ל', סופרים - 123,000 שקל

יונדאי וניו 2020 החדש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן