זו משפחתית, זה רכב פנאי - לא, זה סובארו XV. הקרוסאובר הקומפקטי של סובארו מציעה מתכון ייחודי לרכב משפחתי. הציניקנים יזהו שמדובר בסובארו אימפרזה האצ'בק עם קישוטי פלסטיק שחור לפגושים ובתי הגלגלים ומרווח גחון מוגדל (הנעה כפולה קיימת גם באימפרזה רגילה). היתר יתרשמו משילוב בין ממדים ומחיר משפחתיים לבין יכולת שטח מסוימת שכמעט ולא קיימת ברכבי פנאי בגודל דומה.

בחניה
אז מבחינת עיצוב סובארו XV 2020 מזכיר מאוד את האימפרזה עליה הוא מבוסס, עם מראה אופנתי יותר תודות לאיפור ה"שטח" ולהגבהה. זה אומר שהעיצוב לא מלהיב או נראה באמת כמו רכב פנאי - וגם חלק מהקרוסאוברים המתחרים עושים את עיצוב ה"שטח" באופן משכנע יותר.

בתא הנוסעים זו אימפרזה לכל דבר, עם אותם חומרים באיכות בינונית והרכבה טובה לרוב, ואותו עיצוב פונקציונלי ותו לא. מבחינת מרחב מלפנים אין תלונות וגם המושבים עצמם מוצלחים, אם כי התרשמנו יותר מנוחות מושבי הבד מאשר אלו מרופדי העור.

סובארו XV 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

מאחור המרווב לברכיים מצוין אך נוסע במרכז יסבול מתעלת ההינע הבולטת. גם מרווח הראש לא הרשים. עוד פחות מכך אהבנו את תא המטען - רק 345 ליטר, בדומה לסופרמיני טובה.

בתנועה
ה-XV מוצע בישראל עם מנועי בוקסר - 1.6 או 2.0 ליטר - ואם אתם אוהבים לנהוג אפילו מעט, ללא תתלבטו ותבחרו בגדול שבהם. עם 152 כ"ס ואופי פעולה בוקסרי הביצועים סבירים בלבד (גרסת ה-1.6 חלשה במופגן) ופעולת המנוע רועשת. לכך מוסיפה תיבת הילוכים רציפה לא יעילה מספיק.

נוחות הנסיעה טובה רוב הזמן - ריסון תנודות המרכב לא אידאלי אך שיכוך מהמורות מאוזן ומוצלח. בחוויה פוגע בידוד רעשים לקוי - רוח וכביש - כבר ממהירות נמוכה למדי.

סובארו XV 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

נקודת ייחוד גדולה של ה-XV היא כאמור בשטח. שם תמצאו מערכת הנעה כפולה קבועה יעילה ומצבי נהיגת שטח שמסייעים - יחד עם מרווח גחון מרשים (22 ס"מ) לכושר נסיעה הרחק מהשביל הכבוש.

תמורה
סובארו XV מציע יכולת שטח מרשימה, אופי ייחודי ועיצוב שלא מנקר עיניים. מנגד בידוד הרעשים לוקה בחסר, תא המטען קטן והביצועים לא מלהיבים. למשפחות קטנות שחולמות על טיול שבילים פלוס מדי פעם, ה-XV הוא גם כמעט הרכב היחיד שכדאי לשקול בטווח המחיר.

סובארו XV שנת 2020: מחירון, רשימת גרסאות 
סובארו XV אוט', 1.6 ל', 4X4 קלאסיק - 145,000 שקל
 סובארו XV אוט', 1.6 ל', 4X4 אייסייט - 150,000 שקל
 סובארו XV אוט', 2.0 ל', 4X4 קרוסטרק - 153,000 שקל
 סובארו XV אוט', 2.0 ל', 4X4 קרוסטרק פלוס - 158,000 שקל
 סובארו XV אוט', 2.0 ל', 4X4 קרוסטרק מהדורה מיוחדת - 164,000 שקל

סובארו XV 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם