מיצובישי מצהירה שרכב הפנאי הקומפקטי שלה, מיצובישי אקליפס קרוס 2020, אמור לשלב בין עיצוב של רכב פנאי למכונית קופה. מכאן גם השם "אקליפס", ששימש בעבר קופה שתי דלתות. מבחינת מיצוב, האקליפס קרוס ממוצב מעל ה-ASX איתו הוא חולק פלטפורמה, כרכב מסוגנן ואופנתי יותר.

בחניה
לאקליפס קרוס חזית בעיצוב אגרסיבי המזכירה את מתיחות הפנים של האאוטלנדר ו-ASX. הדופן מפוסלת יותר ועם חישוקי "18 והגג המשתפל בחדות, נוצר רושם דינמי וצעיר יותר. עיצוב יחידות התאורה האחוריות מרשים מרשים בלילה אך חלקנו חשבנו שהרושם הכללי מאולץ - גם אם העיצוב מיוחד ומושך למדי.

בתא הנוסעים תמצאו סביבת הנהג עם פלסטיקים קשים וקשר ברור לאאוטלנדר, למרות ניסיון לשוות מראה מודרני יותר. בתצוגות המחוונים, בקרת האקלים ולחצנים משניים דומים מדי ומיושנים למראה ומגע. מסך "7 שניצב במרכז הקונסולה שמתופעל בסיוע משטח מגע, מוסיף אווירה טכנולוגית - כך גם שפע האבזור ברמות הגימור השונות.

מיצובישי אקליפס קרוס 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

המושבים נוחים וגבוהים לטובת רושם ה"שטח", אך חסרה בתמיכה לגב התחתון של הנהג וחלקנו התקשנו לראות את התצוגה העילית וחיווי בקרת האקלים. הראות לאחור מוגבלת בגלל מבנה הדלת-גג. המושבים מאחור מתכוונים למרחק ולזווית, מרווח הרגליים טוב ומרווח הראש סביר. בולט בהיעדרו פתח מיזוג, תא המטען קטן בנפח ביחס למקובל בקטגוריה.

בתנועה
לאקליפס קרוס מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין שמייצר 163 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה עם שמונה יחסי העברה קבועים ואפשרות לתפעול ידני מההגה. השילוב ביניהם מוצלח, עם ביצועים נאים ופעולה שקטה ונעימה יחסית למיצובישי (אך לא אבסולוטית). התיבה הרציפה לא מגיבה מהר מספיק אך מהווה אף היא שיפור יחסי ותצרוכת הדלק הייתה סבירה בלבד - סביב 10 ק"מ לליטר.

נוחות הנסיעה סבירה בעיר אך נטייה לקופצנות ורעשי מתלים פוגמים בחוויה. מחוץ לעיר שיבושים מורגשים לעיתים יותר מהרצוי אך הנוחות הכללית טובה. רעשי הרוח עם זאת בלטו לרעה. על שבילים כבושים אפשר לשמור על קצב מכובד בנוחות טובה.

מיצובישי אקליפס קרוס 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

בפניות ובעיקולים, האקליפס קרוס אוחז היטב ומציע ניהוג מדויק למדי מבלי להרגיש קליל או ספורטיבי כפי שהעיצוב רומז. לבלמים יכולת נאותה, אך הם מאבדים מעט מחץ בעומס מתמשך. 

תמורה
מיצובישי אקליפס קרוס מתמקם במרכז פלח השוק של רכבי פנאי קומפקטיים, ומשלב חדש עם מוכר. הנוחות לא תמיד מרשימה ותא הנוסעים לא מחדש מספיק כמו העיצוב החיצוני. מנגד הביצועים, האבזור והייחוד בולטים לטובה. רמת הגימור הבכירה יקרה לטעמנו, בעוד הבסיסית והביניים - עם ויתור לא גדול מדי באבזור - הן המומלצות.

מיצובישי אקליפס קרוס 2020: מחירון, רשימת גרסאות
מיצובישי אקליפס קרוס 1.5 ל' טורבו, אוט', אינטנס - 150,000 שקל
מיצובישי אקליפס קרוס 1.5 ל' טורבו, אוט', אינסטייל - 162,000 שקל
מיצובישי אקליפס קרוס 1.5 ל' טורבו, אוט', פרימיום - 172,000 שקל

מיצובישי אקליפס קרוס 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו