יש כלי רכב כל-כך מפורסמים ואיקוניים, שכלל לא צריך לציין מי היצרנית שמייצרת אותם. טויוטה לנד קרוזר הוא אחד מהם, ומספיק להגיד שאתם נוהגים ב"לנד קרוזר" כדי שכולם כמעט ידעו על איזה רכב אתם מדברים.

את המוניטין הזה הלנד קרוזר הרוויח ביושר ועבודה קשה, תודות ליכולת שטח מרשימה במגוון גרסאותיו, אמינות וביקוש ער כרכב משומש - עד כדי כך שמחיריו כמשומש גבוהים לעיתים משמעותית ממחיר המחירון. הנה חוות הדעת המלאה על טויוטה לנד קרוזר 2020 החדש.

בחניה
הדור הנוכחי של הלנד קרוזר (ממשפחת הפראדו) הוצג בסוף 2009. מאז עברה שורה של עדכונים - עדכוני עיצוב, אבזור נוחות ובטיחות ואפילו מנועים חדשים. אבל הנוסחה נותרה דומה: רכב שטח גדול, מהאחרונים מסוגו בכלל עם שלדת סולם - על כל מה שזו אומרת על יכולת השטח מחד ועל הנוחות בכביש מאידך.

טויוטה לנד קרוזר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

מבחינת עיצוב, העדכון האחרון היה ב-2017 וכלל מראה מוחצן יותר וסבכה רוחבית בניסיון לשוות ללנד קרוזר מראה רחב ודינמי יותר. לנד קרוזר לא בהכרח קונים בגלל איך שהוא נראה, ובכל זאת העיצוב הפונקציונלי משרה תדמית שטח באופן מיידי. גם בתא הנוסעים לא היו בשורות לאורך השנים - שימושיות, מרווח ונוחות תפעול בראש, עיצוב מלהיב ואיכות יוצאת דופן בעדיפות נמוכה.

בתנועה
הלנד קרוזר מבוסס כאמור על שלדת סולם, וזה מורגש מיד עם תחילת התנועה. בניגוד לרכבי פנאי מודרניים עם מרכב אחוד (כמו מכונית נוסעים רגילה), הלנד קרוזר מכוון לנהיגה רגועה ולשימוש שטח, בעוד על הכביש הוא מרגיש גדול, גמלוני ומציע נוחות מכובדת - אבל לא מצטיינת. היכולת הדינמית אינה מרשימה וזה לא רכב לנהיגה בכביש מפותל בבטחון.

טויוטה לנד קרוזר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

הדיבידנדים האמיתיים משולמים בשטח, שם כל שימוש סביר יתקבל ביכולת מרשימה ביותר, אפילו לפני שמתחילים עם הגבהות, צמיגי שטח ייעודיים ושלל שיפורים (שזמינים בהיקף מרשים). הלנד קרוזר מגהץ היטב שיבושי שטח ומכשולים קשים יחסית ויהפוך אתכם אוטומטית לנהגי שטח מצטיינים.

מנוע ה-2.8 ליטר, 177 כ"ס, מציע ביצועים נאותים אבל אינו שקט במיוחד, בפרט בנהיגה בינעירונית מהירה. תיבת השישה הילוכים האוטומטית מתפקדת היטב ותצרוכת הדלק מכובדת גם בשימוש הכולל שטח וביחס לגודל וסוג הרכב.

טויוטה לנד קרוזר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

תמורה
אם נפשכם חפצה ברכב חדש שיוכל לנסוע, היישר מאולם המסירה, לטיולי שטח מאתגרים, טויוטה לנד קרוזר הוא מהאחרונים מסוגו בישראל. יתרה מכך, אם אתם זקוקים גם למרווח אמיתי לחמישה או אף שבעה נוסעים, פשוט אין לו תחרות.

נכון, מדובר ברכב יקר שמוצע עדיין ללא מערכות בטיחות מתקדמות ביותר מדי גרסאות, וגם יכולת הכביש רחוקה מלהרשים. אבל כשהאספלט נגמר והטיול מתחיל, כל המגרעות הללו נשכחות במהירות.

טויוטה לנד קרוזר 2020: מחירים, רשימת גרסאות
טויוטה לנד קרוזר קצר 2.8 ל' דיזל, אוט', לקשרי - 299,000 שקל
טויוטה לנד קרוזר ארוך 2.8 ל' דיזל, אוט', TS שבעה מושבים - 320,000 שקל
טויוטה לנד קרוזר ארוך 2.8 ל' דיזל, אוט', לקשרי - 350,000 שקל
טויוטה לנד קרוזר ארוך 2.8 ל' דיזל, אוט', סלקט - 355,000 שקל
טויוטה לנד קרוזר ארוך 2.8 ל' דיזל, אוט', לקשרי שבעה מושבים - 380,000 שקל
טויוטה לנד קרוזר ארוך 2.8 ל' דיזל, אוט', לימיטד שבעה מושבים - 400,000 שקל
טויוטה לנד קרוזר ארוך 2.8 ל' דיזל, אוט', לימיטד סהרה שבעה מושבים - 420,000 שקל

טויוטה לנד קרוזר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו