סובארו פורסטר, רכב פנאי קומפקטי עם הנעה כפולה, הוא הדגם הנמכר ביותר של היצרנית היפנית וזכה עם השנים להצלחה מרשימה גם בישראל. הדור החמישי שלו הוצג באביב 2018 ולמרות דימיון בעיצוב, סובארו מבטיחה פלטפורמה חדשה שמאפשרת שיפור מורגש באיכות, נוחות וניהוג.

כבעבר, הפורסטר מציעה חבילה די יחודית בקטגוריה המאופיינת בהנעה קדמית ויכולת שטח מוגבלת, ומציע כושר נסיעה מסוים מעבר לאספלט ולשביל הכבוש. לצורך כך יש לו הנעה כפולה בכל הגרסאות, מרווח גחון מכובד (22 ס"מ) ובורר מצבי נהיגה לשטח.

בחניה
סובארו היא לא יצרנית שפונים אליה לעיצובים מרהיבים, והפורסטר אינו שונה. תרתי משמע - כי הדימיון הגדול לדור היוצא עשוי לבלבל חלק מהשכנים לחשוב שלא קניתם רכב חדש. הרושם הכללי עם זאת "חסון" וגדול מרכבי פנאי קומפקטיים מקבילים.

סובארו פורסטר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: תומר פדר

בתא הנוסעים הרושם המיושן נמשך, בעוד איכות החומרים טובה ותחושת "חוסן" מלווה את האזורים השונים. גרסת ה"ספורט" זורקת קצת צבע לתא ומצעירה אותו במעט. תנוחת הנהיגה גבוהה ונוחה והמרווח נאות, גם הראות החוצה ובסך הכל הרושם הוא של רכב גדול ומרווח. רושם זה ממשיך גם ליושבים מאחור ותא המטען מציע נפח מכובד (אך גם כיסוי זול למראה ומגע).

בתנועה
אחד השינויים החשובים בדור החדש נוגע למנוע - שם יחידת 2.5 ליטר בנזין ארבעה צילינדרים (בוקסר, כמובן) מפיקה 180 כ"ס ו-24.3 קג"מ, במקום 2.0 ליטר עם 150 כ"ס ו-20.4 קג"מ בלבד. גם התיבה הרציפה משופרת ומציעה יחסי העברה מתוכנתים עם תפעול מההגה. השיפור בביצועים משמעותי ומורגש וגם צליל המנוע ייחודי ונעים. תצרוכת הדלק במסלול מבחן משולב הייתה סבירה - 10.2 ק"מ לליטר.

סובארו פורסטר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: תומר פדר

לפורסטר החדש מתלים רכים שלא מרסנים באופן מרשים את תנודות המרכב בפניות, אך היכולת הדינמית באופן כללי טובה - גם עם היגוי לא מדויק. פחות הרשימו הבלמים שנתנו תחושה "עייפה".

לאופי הרך דיבידנד בנוחות נסיעה טובה, במיוחד על שיבושים גדולים. פגמים קלים בעיר אמנם לא מטופלים באופן מיטבי, אבל ככל שעולה המהירות המכובדת הופכת לטובה מאוד. בשבילים הפורסטר מרשים, גם בקצב תנועה גבוה ש"מרסק" מתחרים בולטים.

הדור החדש מציע שפע מערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית (גם מאחור), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון סטייה וברמת הגימור ספורט נוסף ניטור שטחים מתים. 

סובארו פורסטר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: תומר פדר

תמורה
תג המחיר של סובארו פורסטר 2020 החדש עשוי להיראות לרבים גבוה, במיוחד אם אין לכם כוונה לרדת לשטח מעבר לשבילי קק"ל. מי שכן, ימצא רכב פנאי כמעט-שטח משופר, עם ביצועים נאותים, יכולת שטח חריגה ונוחות נסיעה מרשימה. אחריות ארוכה ואבזור מותרות נאה, והחבילה שלמה.

סובארו פורסטר 2020: מחירים, רשימת גרסאות
סובארו פורסטר 2.5 ליטר, Z 4X4, אוט' - 173,000 שקל
סובארו פורסטר 2.5 ליטר, X 4X4, אוט' - 183,000 שקל
סובארו פורסטר 2.5 ליטר, XS 4X4, אוט' - 193,000 שקל
סובארו פורסטר 2.5 ליטר, 4X4 ספורט, אוט' - 200,000 שקל

סובארו פורסטר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: תומר פדר