הדור החדש של אופל קורסה הוא החידוש האמיתי הראשון של הסופרמיני מאז 2006, אז הקורסה הוצגה כחלק משיתוף פעולה עם פיאט. הפעם יש פלטפורמה חדשה לחלוטין של PSA (פיג'ו), בעלת החדשה של אופל, וזו מאפשרת שורה של שיפורים ועדכונים - החל מחסכון משקל, דרך הורדת מרכז הכובד ועד להוספת מערכות בטיחות ונוחות מודרניות. הנה חוות הדעת המלאה על אופל קורסה 2020 החדשה.

בחניה
השינוי בתפיסה ניכר בכל רמ"ח אבריה של הסופרמיני הגרמנית. העיצוב כעת נראה רחב-נמוך ובעיקר מושך וספורטיבי יותר, במיוחד מאחור ומהצד. בתא הנוסעים תמצאו סביבת נהג מודרנית עם מסך מולטימדיה גדול ובידול מספק מדגמי PSA מקבילים, אם כי העיצוב בכללותו מעט קודר ופשוט. הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינת, איכות החומרים טובה בחלק העליון של סביבת הנהג, פחות למטה.

מושב הנהג מוצלח מאוד וקל למצוא תנחת נהיגה טובה אך נמוכה, בעוד הראות לפנים בסדר ולאחור פחות. מאחור המרחב מספק ובאופן כללי ניכר שהקורסה הלכה חצי צעד לאחור במרווח. תא המטען, בנפח 309 ליטר, מציע מבנה שימושי, ווי תלייה ועיגון ותאורה. היינו שמחים לסף טעינה נמוך יותר. 

אופל קורסה 2020 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בתנועה
יחידת הנעה בגרסה בה נהגנו - 1.2 ליטר טורבו-בנזין עם 130 כ"ס - מספקת ביצועים מרשימים מסל"ד נמוך, עם צליל חביב ומעט רעידות ביחס למנוע שלושה צילינדרים. תיבת ההילוכים טובה מאוד: מהירה, חלקה ומגיבה היטב לפקודות רגל ימין. והדובדבן שבקצפת:  למרות נהיגה מאומצת כיאה למבחן, תצרוכת הדלק הייתה מכובדת - 13.5 ק"מ לליטר.

היכולת הדינמית של הקורסה טובה, עם זוויות גלגול מתונות, אחיזת כביש נאה והיגוי בעל משקל טוב במצב "ספורט", פחות בשאר. יותר סופרמיני מוכשרת מספורטיבית, גם אם תג ה-"GS ליין" ברכב המבחן ניסה לרמוז אחרת.

הקורסה אינה מוכשרת בגיהוץ בורות עירוניים והנוחות כאן בינונית. כשהמהירות עולה והשברים קטנים, הנוחות יותר ממספקת וריסון תנודות מרכב מוצלח מפחית עייפות בנסיעות ארוכות.

אופל קורסה 2020 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

תמורה
אופל קורסה 2020 החדשה לא מושלמת - הנדסת האנוש ונוחות בעיר זקוקות לשיפור מורגש. אבל הביצועים מרשימים, כך גם היכולת הדינמית, האבזור, תצרוכת הדלק ולטעמנו - העיצוב. האם זה מספיק להובלת הקטגוריה? לא בטוח, אבל לפחות אפשר לומר שהקורסה חזרה לשכון בצמרת. 

אופל קורסה 2020: מחירים, רשימת גרסאות
אופל קורסה 1.2 ל' טורבו, אוט', אדישן פלוס - 106,000 שקל
אופל קורסה 1.2 ל' טורבו, אוט', GS ליין - 119,000 שקל

אופל קורסה 2020 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם