דאצ'יה דאסטר הוא רכב פנאי קטן באופי קצת אחר. ראשית, כמו יתר דגמי דאצ'יה, הוא אמור לפנות ל"מאותגרי תקציב". שנית, מדובר ברכב שמנסה לקרוץ קצת יותר מהרגיל לחובבי נהיגת שטח, לא משהו שמרבית רכבי הפנאי הקטנים בכלל מכוון אליו.

הדור הראשון של הדאסטר זכה בישראל להצלחה נאה, השני - שהושק בעולם בסוף 2017 - הוסיף לנוסחה המוכרת עיצוב שטח קשוח יותר ותא נוסעים משופר. אבל האם כל זה מספיק במקרה של דאצ'יה דאסטר 2020 כדי להתאים לקטגוריה?

בחניה
למרות שימוש בבסיס דומה, הדאסטר החדש נראה גדול, קשוח ומודרני מקודמו. לכך תורמים סבכה קדמית שונה, יחידות תאורה גדולות ומאחור בולטות בעיצוב ייחודי (במיוחד אם לא ראיתם מעולם ג'יפ רנגייד...).

דאצ'יה דאסטר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו/גבריאל ויינברגר

בתא הנוסעים ניכר מאמץ לשיפור בעיצוב ומראה מודרני יותר, בעיקר תודות למסך מולטימדיה נאה, אבל האיכות עדיין בקצה התחתון של הקטגוריה שממילא אינה ממצטיינות התעשייה. שפע פלסטיקים קשים ושחורים בכל פינה, הרושם הוא שהרכב זול, וגם התחושה.

במבט מדוקדק יותר נמצא מתגים מודרניים ונעימים יותר לשימוש, תנוחת ישיבה גבוהה ונוחה ומרווח מרשים. נוחות התפעולה לא מצטיינת, ובעיקר המולטימדיה הנאה שמתגלה כמסורבלת ומתגי וחוגות המיזוג.

בתנועה
נוחות הנסיעה טובה מאוד. המתלים הרכים סופגים היטב שיבושי אספלט בעיר ושבילי שטח, היינו שמחים לריסון טוב יותר של תנודות המרכב וגם פחות רעשי מתלים, במיוחד מחוץ לעיר - אך גם שם הנוחות סך הכל טובה. רעשי כביש ורוח חזקים מהרצוי.

דאצ'יה דאסטר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו
 
מנוע הדיזל (1.5 ליטר, 110 כ"ס) מציע כוח מכובד תודות להרבה מומנט, אבל מגיב לאט, ביצועיו בינוניים ובידוד הרעשים שלו לוקה בחסר. בתמורה תקבלו לפחות תצרוכת דלק מכובדת (15.6 ק"מ לליטר במבחן שלנו). תיבת ההילוכים הרובוטית (כפולת מצמד) פועלת באופן חלק אבל איטי מהרצוי וגם בורר התפעול שלה לא נוח לשימוש. למנוע ה-1.3 ליטר טורבו-בנזין (130 כ"ס) כוח מכובד בסל"ד ביניים, אבל גם שיהוי באספקת הכוח (השהיית טורבו).

אם אתם חובבי נהיגה הדאסטר לא בשבילכם: ההיגוי מעורפל, זוויות הגלגול גדולות ואחיזת הכביש אינה מרשימה. מספיק לנהיגה רגועה מאוד, לא יותר.

דאצ'יה דאסטר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

תמורה
דאצ'יה דאסטר מציע חבילה יוצאת דופן של יכולת כמעט-שטח, מרווח, נוחות ומחיר. נגדו עומדות היכולת הדינמית, איכות, בידוד רעשים ובראש - היעדר מערכות בטיחות מתקדמות וציון רע במבחן בטיחות (שלושה כוכבים בלבד). האם האופי מכפר על המגרעות? כן, אבל רק אם תתאימו ציפיות.

דאצ'יה דאסטר 2020: מחירים, רשימת גרסאות
דאצ'יה דאסטר 1.3 ל' טורבו, ידני, פרסטיג' - 105,000 שקל
 דאצ'יה דאסטר 1.3 ל' טורבו, ידני, 4x4, לורט - 110,000 שקל
 דאצ'יה דאסטר 1.5 ל' דיזל, אוט', לורט - 110,000 שקל
 דאצ'יה דאסטר 1.5 ל' דיזל, אוט', פרסטיג' - 120,000 שקל
 דאצ'יה דאסטר 1.3 ל' טורבו, ידני, 4x4, פרסטיג' - 120,000 שקל
 דאצ'יה דאסטר 1.5 ל' דיזל, ידני, 4x4, לורט - 123,000 שקל
 דאצ'יה דאסטר 1.3 ל' טורבו, ידני, לורט - 95,000 שקל

דאצ'יה דאסטר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו