טויוטה היילקס משווק כיום בישראל בדור שמיני, שהושק באמצע 2015 ועבר מתיחת פנים השנה (זו עוד לא משווקת בישראל). עם השנים ההיילקס זכה למוניטין אמינות מרשים ולמעמד של כוכב בטופ גיר כ"בלתי ניתן להריסה". הוא מוצע בישראל עם מנוע 2.4 ליטר המייצר 150 כ"ס ו-40.8 קג"מ.

ברמת הגימור "אדוונצ’ר" של רכב המבחן מצאנו מערכת מולטימדיה מקורית (עם תוכנה מקומית), בקרת אקלים ונקודת זכות גדולה - מערכות בטיחות מקוריות בהן בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה וזיהוי תמרורים.

בחניה
מבחינת עיצוב אל תצפו להפתעות, זהו היילקס ולאורך השנים הוא נראה כמו אבולוציה מתמשכת. העיצוב אפרורי ותכליתי, חלק ממה שמחזק את תדמית האמינות כנראה, התא מרווח ופונקציונלי אבל גם חסר השראה. מזל שהאיכות - במיוחד ההרכבה - מרשימה.

טויוטה היילקס 2020 - חוות דעת
צילום: טויוטה

בתנועה
בעיר הנוחות בינונית וההיילקס נוקשה למדי לנוסעים מלפנים ובמיוחד מאחור, אם כי הספסל עצמו שם נוח. בכביש בינעירוני המצב לא משתפר דרמטית ולמעט שיבושים קטנים, תדעו היטב היכן הסוללים בחרו להשאיר לכם בור או חריץ.

רעשי המנוע חרישיים במהירות נמוכה והמשיכו להרשים בגבוהה. גם רעשי רוח וכביש לא מופיעים בדציבלים גבוהים, אפילו כשהמהירות עולה. היכולת הדינמית מכובדת עם ריסון טוב של זוויות הגלגול ויציבות טובה תחת בלימה (גם עוצמת הבלימה טובה). אחיזת הכביש טובה ורק היגוי קל מהרצוי מעט מפריע. היכולת של גרסאות ה-4X4 בשבילים ובשטח טכני יחסית מצוינת. מנגד משקל ההעמסה המורשה, 820 ק"ג, נמוך לקטגוריה.

טויוטה היילקס 2020 - חוות דעת
צילום: טויוטה

תמורה
טויוטה היילקס מביא עימו מבנה מוצק וסולידי, ביצועים מצוינים, הוא שימושי ונוח לשימוש גם אם נוחות הנסיעה פחות מרשימה. בשטח הוא מצטיין ובתדמית לא פחות. הטוב בקטגוריה? אולי יהיה אחרי שנבדוק את מתיחת הפנים.

טויוטה היילקס 2020: מחירון, רשימת גרסאות
טויוטה היילקס 2.4 ל' דיזל, אוט', אקטיב פלוס - 230,000 שקל
טויוטה היילקס 2.4 ל' דיזל, ידני, 4X4, אקטיב - 231,000 שקל
טויוטה היילקס 2.4 ל' דיזל, אוט', 4X4 אקטיב - 248,000 שקל
טויוטה היילקס 2.4 ל' דיזל, אוט', 4X4 אדוונצ'ר - 260,000 שקל

טויוטה היילקס 2020 - חוות דעת
צילום: טויוטה