הונדה הציגה ראשונה דגם פנאי קטן, ועשתה זאת ב-1997 עם הונדה HR-V. הדגם לא הצליח, ייצורו פסק ב-2006 וחודש ב-2013 כאשר התחום היה ללוהט. בדור החדש שלו הוא מבוסס על רצפה מוארכת של הג'ז, ולכאן הגיע ב-2015.

בסוף 2018 הגיעה לארץ המהדורה המחודשת, וגרסה המחודשת וב-2020 השתנה היצע רמות הגימור: את מקום 'קומפורט' תפסה 'אלגנס', הכוללת תאורת לד ומערכות בטיחות נדרשות. מחיר הדגם התייתקר, והוא מציע כעת ב-150,000 ב'אלגנס', או ב-162,000 שקלים ב'אקזקוטיב' – מחירים גבוהים ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה זו.

הונדה HR-V 2020 החדש - חוות דעת מצולמת (וידאו)
צילום: מערכת אוטו

בחניה
ה-HR-V נראה גדול יחסית, ובעיצובו משולבים מאחור מאפיינים של מכונית קופה. עדכוני העיצוב שעבר גורמים לו להיראות יותר מודרני וחסון.

למרות שאינו צעיר, סביבת הנהג נראית עדיין עדכנית, עיצובה מיוחד ויש בה מחוונים נאים ובקרת אקלים מודרנית. לאלה מצטרפת זרוע עילית נאה במרכז ועליה הבורר ומנשאי כוסות חכמים. מאידך קשה גם להתחבר לשקעי ה-USB שתחתיה.

מצד שני, הפלסטיק קשיח, הצבע השחור הדומיננטי מדי יוצר אווירה מעט כבדה וגלגל ההגה אינו נעים למגע. מערך המולטימדיה אינו נאה למבט ונוח לשימוש, ורשימת האבזור אינה עשירה. במערכות הבטיחות, ל-HR-V בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב (ללא תיקון).

הונדה HR-V 2020 החדש - חוות דעת מצולמת (וידאו)
צילום: מערכת אוטו

המושב החדש של הנהג נעים ונוח. מאחור המרחב טוב, אפשר לשנות את זווית ההטיה של מסעד המושב, וניתן לנצל את החלל השימושי שמתחת למושב. תא המטען גדול, אבל הכיסוי הדקיק נראה מוזר ואינו אוטם מספיק.    

בתנועה  
מנוע 1.5 ליטר האטמוספירי מייצר 130 כ"ס, והוא משודך לתיבה רציפה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 11.2 שניות.

ביציאה מעמידה התגובה חדה, ולרוב הביצועים נאותים. עם זאת, אופי הפעולה של חטיבת הכוח אינו תמיד נעים. בכל האצה המנוע רועש, והדבר מורגש כבר בסל"ד בינוני וגם בעיר. התיבה הרציפה יוצרת חיקוי מוצלח למדי של שילוב הילוכים, ואינה גוררת את המנוע לסל"ד אסטרונומי בכל לחיצה על המצערת. צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 13.5 ק"מ/ל'.

הונדה HR-V 2020 החדש - חוות דעת מצולמת (וידאו)
צילום: מערכת אוטו

כיול מחודש למתלים הביא לכך שנוחות הנסיעה מפתיעה באיכותה, והרכב מטפל היטב בכל סוגי הפגמים. עם זאת, בכבישים הבין-עירוניים בולטים רעשי כביש ורוח. בשבילים משדר HR-V חוסן, ומעניק לנוסעים איכות נסיעה טובה מאשר לפי חידושו, והוא סופג מפגעים באופן טוב למדי. 

למרות שאופי הפעולה של המתלים רך, הרכב מסתדר היטב עם פניות, ולהגה המהיר  פעולה הולמת. הבלמים מעט עצבניים בתגובה כאשר המהירות איטית.

הונדה HR-V 2020 החדש - חוות דעת מצולמת (וידאו)
צילום: מערכת אוטו

תמורה  
הונדה HR-V 2020 מציג רשימת אבזור שאינה עשירה (בגרסת הכניסה), המנוע מתאמץ ורועש תחת עומס והמחיר גבוה ביחס למתחרים, אפילו ביחס לדגמים מהקטגוריה הגבוהה יותר. עם זאת, לכשעצמו, HR-V הוא רכב פנאי קטן עם בסיס טוב, והדבר מוצא ביטוי בשימושיות ובמרחב, בנוחות וגם בהתנהגות, ומתיחת הפנים אכן שיפרה את הרכב. 

הונדה HR-V 2020: מחירון, רשימת גרסאות​
הונדה HR-V 1.5 ל', 'קומפורט' – 150,000 שקלים
הונדה HR-V 1.5 ל', 'אקזקוטיב' – 162,000 שקלים

הונדה HR-V 2020 החדש - חוות דעת מצולמת (וידאו)
צילום: מערכת אוטו