אלפא רומיאו ג'וליה - מבחן דרכים (ולוצ'ה, מתיחת פנים) - אוטו

"זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי" הוא המוטו של אלפא רומיאו ישראל. מוטו זה התאים דווקא להתנהלות המותג בעשורים האחרונים – אלפא רומיאו נשמה, אבל לא באמת חיה.

ב-2015 הגיעה אלפא רומיאו ג'וליה, גם כדי להכניס חיים למותג עם ההיסטוריה המפוארת ולהעלות אותו לדרך הנכונה. אלפא אמנם לא עמדה בתוכניותיה להשיק שפע דגמים על הבסיס החדש של המכונית, ובכל זאת היא הייתה מכונית ראשונה עם ניצוץ אחרי שנים של אכזבות. 

בתחילת 2020 עברה הג'וליה עדכון שעל פניו נראה מינורי, כלל מספר שינויים בפנים הרכב ובעיקר הביא לשיפור נחוץ ברשימת הציוד הבטיחותי שהייתה דלה.

1633968
צילום: מערכת אוטו

שינוי משמעותי נעשה בגזרת המחיר, וזה מתחיל כעת ב-219,000 שקלים בגרסת 2.0 ליטר  200 כ"ס ברמת הגימור 'ספורט', לעומת 250,000 שקלים לפני כן. גרסת 2.0 ליטר 280 כ"ס ברמת הגימור 'ולוצ'ה', מצוידת כעת בהנעה אחורית במקום כפולה, ומוצעת ב-319,000 שקלים, הוזלה משמעותית ביחס למחיר הקודם שעמד על 385,000 שקלים.

עיצוב ונראות
חיצונית החידוש נראה מינורי, ונוגע יותר למשחקי צבע והשחמת מסגרות מסוימות ומפלטים. אבל איכשהו באפור-מתכתי במכונית המבחן, ברמת הגימור 'ולוצ'ה' ועם חישוקי "19 חדשים הג'וליה נראית נפלא – אגרסיבית ולא באופן מוגזם, חובקת את הכביש, שופעת נוכחות. הגו'ליה משכה הרבה תשומת לב, אבל באופן שונה מזה כמו במכוניות יוקרה אחרות – יותר אהבה ופחות קנאה. משהו בה מחמם את הלב. 

פנים הרכב
פתיחת הדלת מעלה חיוך בזכות מושבי ספורט נאים בריפוד עור שצבעו אדמדם, ממש כמו צבע הדיפון. מבחינתי מערך הגוונים הזה יוצר הבדל עצום ביחס לגוון הכהה השולט במתחרות הגרמניות, ומכניס את הנהג לאווירה הנכונה – ממש כמו גלגל ההגה ופקדי ההילוכים מאחוריו שנראים נפלא.

1633964
צילום: מערכת אוטו

רוב השיפורים שנעשו מוצאים ביטוי בתא הנוסעים, בייחוד בחלק שמקיף את הנהג. אנחנו רגילים למס שפתיים על שדרוג איכות ומרכיבים – אבל כאן השינוי משמעותי ובולט לטובה. הקונסולה שבמרכז איכותית מאשר לפני חידוש הדגם, מציעה כעת פתרונות אחסון, משטח טעינה לסלולרי ובורר ההילוכים נאה יותר. השיפור משמעותי גם במערכת המולטימדיה החדשה, וזו כוללת כעת צג מגע "8.8 גדול, שינוי של ממש ביחס ל-"7 הקודם. המערכת אינה המילה האחרונה בתחום (ואינה דוברת עברית) אבל התפעול מובן, האפשרויות רבות והעיצוב נעים. המחוונים נאים מאשר קודם; הם אינם מוקרנים אבל נראים יותר קלאסיים מאשר מיושנים. מערך המידע החדש שבמרכזם פשוט מהמקובל היום אבל גם ברור יותר.

אלפא רומיאו הייתה צריכה להותיר מספר פריטים שלא טופלו עד הסוף כדי שיהיה על מה להתלונן. ובכן, המראה המרכזית קשה לכיוון, מנופי המגבים, האיתות והמתגים על ההגה נראים מיושנים, תפעול האיתות למעבר נתיב אינו נוח והצליל שלו אינו מרשים. תפעול הגג הנפתח הכפול אינו אינטואיטיבי, הכיסוי שלו דקיק והוא מכניס שפע אור וחום, פתיחת הסוכך האחורי ידנית.

מושב הנהג הנאה שופע אפשרויות כיוון חשמליות, כולל הקשחת מסעד ושליטה בתמיכות הצד, ורק השינוי באורך בסיס המושב ידני; עם זאת, הוא אינו מספיק תומך בנסיעות ארוכות.

1633966
צילום: מערכת אוטו

מאחור המושבים נוחים, מרווח הרגליים נאה ומרווח הראש פחות. הודות לגוונים ולחומרים, האווירה מאחור נעימה. תא המטען גדול למדי.

בתחום הבטיחות השיפור גדול: בגרסה הבסיסית רק בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה – אבל לאחרות גם תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים אקטיבי (פעלתן מדי) ובקרת שיוט אדפטיבית. אופן ניתוק המערכות מעט מבלבל וחיישני הקרבה מלפנים היסטריים מדי.

מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר מייצר כמקודם 280 כ"ס ו-40.8 קג"מ, לתיבה האוטומטית אותם 8 הילוכים, וכאמור, ההנעה כעת אחורית ולא כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5.7 שניות.
הביצועים בפועל מצוינים, יצירת הכוח והעברתו מצוינת והצליל נעים, בייחוד במצב 'ספורט'. זה מנוע עם אופי שמבקש מהנהג ללחוץ על המצערת, הוא נושם ומגיב היטב גם אם לא תמיד באופן מיידי. התפעול הידני של התיבה מצוין. 

צריכת הדלק נעה בין 11 ק"מ/ל' ביום רגוע ל-7.9 ק"מ/ל' במבחן מאומץ – ובהחלט כיף לאמץ את הג'וליה. 

1633967
צילום: מערכת אוטו

נוחות והתנהגות
ג'וליה מפתיעה בתחום נוחות הנסיעה, ולמרות דופן צמיג נמוכה בחישוקי "19 גדולים, היא מתמודדת היטב עם פני הכביש. חיבורי כביש בולטים או שיבושים גדולים יכולים להטריד ולעיתים גם גלים כביש, אבל ברוב סוגי התוואי המכונית סופגת היטב מפגעי כביש, והיא נעימה לנסיעה בעיר או מחוצה לה.

ההתנהגות, כמו דברים רבים בג'וליה, מהנה וזורמת, והמעבר להנעה אחורית מסייע לכך, גם בזכות ההפחתה במשקל. ההגה מהיר, המכונית נענית היטב להפנייתו ועוקבת באופן נכון אחר קו הפנייה. היכולת גבוהה, האחיזה מצוינת, וג'וליה יודעת להדק קו תחת אש באופן נעים ואפילו לפסוע קלות.

חבל רק שבקרת היציבות קוטעת את הכיף ואינה ניתנת לניתוק. ובכלל, ההנאה בנהיגתה בכביש מפותל מזכירה עד כמה הדבר חסר במכוניות אחרות. מערכת בלמים טובה ומדויקת משלימה מערך דינמי ראוי מאוד.  

1633965
צילום: מערכת אוטו

סיכום ותמורה
סך השיפור בג'וליה המחודשת גדול מסכום חלקיו. אלפא הצליחה לשייף את רוב הקצוות החשופים שהיו לדגם בעבר והגרסה החדשה מהנה, נעימה ועשירה מזו הקודמת, והיא גם מודרנית ממנה. כאשר כל זה מלווה בהוזלה משמעותית, מדובר בתמורה למחיר מהטובות  בקטגוריה, וזו מוענקת על-ידי מכונית שנראית מבטיחה – ומקיימת.

1633971
צילום: מערכת אוטו
 

שווה לשקול גם:

}
מחיר
384899
לקבלת הצעה
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
9546
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

}
אורך
464
רוחב
186
גובה
145
משקל
1605
בסיס גלגלים
282
נפח תא מטען (ליטר)
480
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
58

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
225/45/18

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1995
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
אחורית
הספק מירבי (כ"ס)
280
סל"ד להספק מירבי
5250
מומנט מירבי (קג"מ)
40.8
סל"ד למומנט מירבי
2250
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
5.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
240
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
15.4
צריכת דלק - עירונית
10.2
צריכת דלק - ממוצעת
15.6
דרגת זיהום אוויר
15
צריכת דלק - אמיתית
12.6
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל, צמיגי אל-תקר

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי - מושב נהג בלבד
פנסי חזית
קסנון
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בלם יד חשמלי, בורר מצבי נהיגה, חימום גלגל הגה, מערכת שמע מתקדמת הכוללת 11 רמקולים כולל סאבוופר
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

9 1

דגם אלפא רומיאו ג'ולייה
גרסה ג'וליה אוט', 2.0 ל' טורבו
מחיר 249900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 6.6
מהירות מרבית (קמ"ש) 230
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.8
נפח תא מטען (ליטר) 480
דרגת זיהום אוויר 11

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 12. אני מיתלבט בין ב מ וו סידרה 3 לאלפה יש לי שבועים להחליט

    מוטי 16 יולי 2020, 14:01

  2. 6. עוד מייצרים את הפיאט הזאת???

    שוקי 15 יולי 2020, 22:11