קיה היא המובילה כיום במכירות דגמי הפנאי הקטנים (B-SUV) והקומפקטיים (C-SUV) בישראל, עם דגמי סטוניק, נירו, ספורטאז'. עם פתיחת 2020 נוסף למבחר קיה אקסיד – רכב פנאי קומפקטי לא גדול ובעיצוב ספורטיבי. דגם זה, גם כעולה משמו, מתבסס על סיד המשפחתית, אך בקיה לא הסתפקו בהגבהת המרכב ב-4.4 ס"מ, אלא שינו את כל החלקים החיצוניים (למעט הדלתות הקדמיות) ואקסיד ארוך ממנו ב-8.5 ס"מ, ל-439.5 ס"מ. 

קיה אקסיד 2020 מוצע בארץ בשלוש רמות גימור: 'LX', שמיועדת לציי הרכב; 'EX', והיא זו שנבחנה; 'פרמיום', העשירה יותר באבזר.  

בחניה
העיצוב משלב אלגנטיות וספורטיבית עם מרכיבים האופייניים לדגמי פנאי, והאקסיד שומר על קשר עם יורדי שביל אחרים של קיה, והחזית שלו דומה במיוחד לזו של סטוניק. הצד החזק הוא האחוריים, גם אם יש דמיון לפורשה מקאן. חישוקי "18 נאים מוסיפים לרושם החיובי. 

קיה אקסיד 2020 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

בסביבת הנהג בולט הקשר לסיד המוכרת, כולל עיצוב מעט שגרתי ושימוש בחומרים שאינם מאוד מזמינים. תצוגת המולטימדיה אינה עדכנית, והמתגים המשניים מעט פשוטים. ברמת הגימור 'EX', מחוונים מוקרנים יוצרים תחושה מועשרת, וגימור בזהוב בסביבת הנהג – תפרים במושבים, מסגרות לפתחי המיזוג – הדומים לגוון החיצוני, יוצרים הופעה ייחודית. 

האבזור נאה וכולל גם מפתח חכם. בתחום הבטיחות בלימה אוטונומית ותיקון סטייה, וברמת 'פרמיום' גם בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים היקפי.  

קיה אקסיד 2020 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

מושב הנהג אמנם מעט גבוה מזה שבסיד, אך תנוחת הנהיגה אינה גבוהה כמקובל בדגמי פנאי. מאחור המרחב נאות ותא המטען, שהינו גדול מזה שבסיד רגילה (426 ליטר),  שימושי. 

בתנועה 
מנוע ה-1.4 ליטר טורבו המוכר של קבוצת יונדאי מייצר 140 כ"ס, משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ושילוב זה מביא לתאוצה של 9.5 שניות ל-100 קמ"ש. 

פעולת המנוע נעימה והביצועים בהחלט טובים. התיבה אינה חלקה תמיד כאשר הרכב זוחל בתנועה, אינה זריזה במיוחד כאשר רוצים לשלב להילוך נמוך יותר, אבל מצב 'ספורט', משפר את התגובה. צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 11 ק"מ/ל'.

קיה אקסיד 2020 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

כיול מתלים קשיח יחסית בולט בנסיעה איטית על פגמים קטנים ובינוניים ופוגם בנוחות הנסיעה, אך על פגמים גדולים התוצאה דווקא טובה. מחוץ לעיר רעשי הכביש מוחשיים. בשביל האקסיד מפתיע עם מבנה חסון ויכולת טובה.  

היכולת הדינמית טובה, התגובות לפקודות ההגה נכונות, והאקסיד יכול גם ליהנות, והוא יודע להדק קו כשצריך. להיגוי תחושה מעט מלאכותית והוא מושפע לעיתים משיבושים. 

קיה אקסיד 2020 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

תמורה   
בכל הקשור לעיצוב, האקסיד זוכה בכל הקופה. הוא מביא מופע של "פנאי קופה" לדגם עממי, ועושה זאת טוב מאשר דגמים אחרים. אקסיד יתאים לכן גם למי שרוצה רכב פנאי אך כזה שהוא מעט קטן מספורטאז', ועיצובו דינמי. אקסיד מציע יכולת היקפית טובה, אינו סובל ממגרעות בולטות, ומגובה, כרגיל בקיה, בחבילה טובה. 

קיה אקסיד 2020 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

קיה אקסיד 2020 החדש: מחירים, רשימת גרסאות
קיה אקסיד 1.4 ל' 'LX' –החל מ-138,000 שקלים 
קיה אקסיד 1.4 ל' ' EX' – החל מ-140,000 שקלים 
קיה אקסיד 1.4 ל' 'פרמיום' – החל מ-146,000 שקלים

קיה אקסיד 2020 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג