קיה אקסיד 2020 החדש - חוות דעת - אוטו

קיה אקסיד 2020 החדש - חוות דעת

להיצע רכבי הפנאי של קיה הצטרף דגם קומפקטי המבוסס על המשפחתית סיד . הנה חוות הדעת המלאה על קיה אקסיד 2020 החדש

קיה היא המובילה כיום במכירות דגמי הפנאי הקטנים (B-SUV) והקומפקטיים (C-SUV) בישראל, עם דגמי סטוניק, נירו, ספורטאז'. עם פתיחת 2020 נוסף למבחר קיה אקסיד – רכב פנאי קומפקטי לא גדול ובעיצוב ספורטיבי. דגם זה, גם כעולה משמו, מתבסס על סיד המשפחתית, אך בקיה לא הסתפקו בהגבהת המרכב ב-4.4 ס"מ, אלא שינו את כל החלקים החיצוניים (למעט הדלתות הקדמיות) ואקסיד ארוך ממנו ב-8.5 ס"מ, ל-439.5 ס"מ. 

קיה אקסיד 2020 מוצע בארץ בשלוש רמות גימור: 'LX', שמיועדת לציי הרכב; 'EX', והיא זו שנבחנה; 'פרמיום', העשירה יותר באבזר.  

בחניה
העיצוב משלב אלגנטיות וספורטיבית עם מרכיבים האופייניים לדגמי פנאי, והאקסיד שומר על קשר עם יורדי שביל אחרים של קיה, והחזית שלו דומה במיוחד לזו של סטוניק. הצד החזק הוא האחוריים, גם אם יש דמיון לפורשה מקאן. חישוקי "18 נאים מוסיפים לרושם החיובי. 

1627629
צילום: רונן טופלברג

בסביבת הנהג בולט הקשר לסיד המוכרת, כולל עיצוב מעט שגרתי ושימוש בחומרים שאינם מאוד מזמינים. תצוגת המולטימדיה אינה עדכנית, והמתגים המשניים מעט פשוטים. ברמת הגימור 'EX', מחוונים מוקרנים יוצרים תחושה מועשרת, וגימור בזהוב בסביבת הנהג – תפרים במושבים, מסגרות לפתחי המיזוג – הדומים לגוון החיצוני, יוצרים הופעה ייחודית. 

האבזור נאה וכולל גם מפתח חכם. בתחום הבטיחות בלימה אוטונומית ותיקון סטייה, וברמת 'פרמיום' גם בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים היקפי.  

1627639
צילום: רונן טופלברג

מושב הנהג אמנם מעט גבוה מזה שבסיד, אך תנוחת הנהיגה אינה גבוהה כמקובל בדגמי פנאי. מאחור המרחב נאות ותא המטען, שהינו גדול מזה שבסיד רגילה (426 ליטר),  שימושי. 

בתנועה 
מנוע ה-1.4 ליטר טורבו המוכר של קבוצת יונדאי מייצר 140 כ"ס, משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ושילוב זה מביא לתאוצה של 9.5 שניות ל-100 קמ"ש. 

פעולת המנוע נעימה והביצועים בהחלט טובים. התיבה אינה חלקה תמיד כאשר הרכב זוחל בתנועה, אינה זריזה במיוחד כאשר רוצים לשלב להילוך נמוך יותר, אבל מצב 'ספורט', משפר את התגובה. צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 11 ק"מ/ל'.

1627640
צילום: רונן טופלברג

כיול מתלים קשיח יחסית בולט בנסיעה איטית על פגמים קטנים ובינוניים ופוגם בנוחות הנסיעה, אך על פגמים גדולים התוצאה דווקא טובה. מחוץ לעיר רעשי הכביש מוחשיים. בשביל האקסיד מפתיע עם מבנה חסון ויכולת טובה.  

היכולת הדינמית טובה, התגובות לפקודות ההגה נכונות, והאקסיד יכול גם ליהנות, והוא יודע להדק קו כשצריך. להיגוי תחושה מעט מלאכותית והוא מושפע לעיתים משיבושים. 

1627631
צילום: רונן טופלברג

תמורה   
בכל הקשור לעיצוב, האקסיד זוכה בכל הקופה. הוא מביא מופע של "פנאי קופה" לדגם עממי, ועושה זאת טוב מאשר דגמים אחרים. אקסיד יתאים לכן גם למי שרוצה רכב פנאי אך כזה שהוא מעט קטן מספורטאז', ועיצובו דינמי. אקסיד מציע יכולת היקפית טובה, אינו סובל ממגרעות בולטות, ומגובה, כרגיל בקיה, בחבילה טובה. 

1627630
צילום: רונן טופלברג

קיה אקסיד 2020 החדש: מחירים, רשימת גרסאות
קיה אקסיד 1.4 ל' 'LX' –החל מ-138,000 שקלים 
קיה אקסיד 1.4 ל' ' EX' – החל מ-140,000 שקלים 
קיה אקסיד 1.4 ל' 'פרמיום' – החל מ-146,000 שקלים

1627641
צילום: רונן טופלברג

שווה לשקול גם:

מחיר
138000
החל מ- 1,369 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3422
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
439
רוחב
182
גובה
148
משקל
1375
בסיס גלגלים
265
נפח תא מטען (ליטר)
426
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1378
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/60/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1353
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
140
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
24.7
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
200
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
19.2
צריכת דלק - עירונית
15.4
צריכת דלק - ממוצעת
17.5
דרגת זיהום אוויר
9
צריכת דלק - אמיתית
14.2
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, חיישני חגורות בטיחות, ניטור מרחק מלפנים

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם קיה אקסיד
גרסה אקסיד 1.4 ל' טורבו, אוט', LX
מחיר 138000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 200
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 17.5
נפח תא מטען (ליטר) 426
דרגת זיהום אוויר 9

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 17. מי שלא נהג באקסיד שלא יגיב

    מאיר 26 יולי 2020, 21:03

  2. 16. לא שווה. פורד פוקוס נותנת תמורה עדיפה

    פורד 26 יולי 2020, 15:41

  3. 12. מחיר היה צריך להיות פחות 30 אלף לפחות .

    פ 24 יולי 2020, 14:40

  4. 1. 1ל11? וואוו

    משה 23 יולי 2020, 13:03