נוהגים בגרסאות ההיברידיות-נטענות החדשות של ב.מ.וו X1 ו-X3 - אוטו

נוהגים בגרסאות ההיברידיות-נטענות החדשות של ב.מ.וו X1 ו-X3

המתקפה ההיברידית-נטענת של ב.מ.וו מעלה הילוך עם גרסאות כאלה ל-X1 ול-X3. יצאנו לפגוש בכלים החדשים

"הכלים האלה מאוד חשובים, מכיוון שהם משלימים מבחר של שישה דגמים נטענים שונים, ועוד רגע נהיה עם שבעה (X2; א.ש)", אומר ברק כהן, מנהל חטיבת ב.מ.וו ומיני בדלק מוטורס.

הכלים האלה הם הגרסאות ההיברידיות-נטענות של X1 ו-X3, ואנחנו יוצאים למפגש ראשון איתם. ברק כהן מציין כי עניין זה חשוב מכיוון "שאנו רואים שיש יותר לקוחות בשלים לתחום זה, חלקם כבר נהג בשנתיים האחרונות בכלים כאלה והם לא יחזרו לדגמי בנזין. זה חשוב כי בתחום זה נוספים לנו דגמים בקטגוריות הפנאי הקטנות יותר".

בעבר ראינו שגרסאות נטענות נטלו את רוב המכירות בדגם בגלל שהטבת המס הפכה אותן לכדאיות בהרבה. כהן מאמין שכעת, עם צמצום הטבות המס, זה יהיה שונה: "יהיה מעבר לגרסאות אלה, אך לא קיצוני כמו בעבר, וגרסאות הבנזין ימשיכו להיות רלוונטיות. אבל הגרסאות הנטענות החדשות עדיין יותר משתלמות, וצפויות ליטול נתח דומיננטי במכירות של הדגמים".

1634192
צילום: אלי שאולי

אין פלא שבדלק מוטורס מתרגשים מהשקת גרסאות אלה. בשנים האחרונות, בשל הטבות המס, הפכו הגרסאות ההיברידיות-נטענות לסוג של להיט בתחום מותגי היוקרה. מותג שהיו לו גרסאות רבות מסוג זה הרוויח מכירות רבות. לא פעם היה מדובר בגרסה חזקה ומאוד מצוידת שהייתה זולה מהבסיסית ביותר. הטבות המס צומצמו משמעותית, ועדיין בדלק מוטורס מרגישים שהצליחו לייצר תמהיל מאוד משתלם. 

נא להכיר 
אין הרבה דברים משותפים בין דגמי הפנאי ב.מ.וו X1 ו-X3 ומכאן גם בין הגרסאות ההיברידיות-נטענות שלהן, פרט לכך שהם מוצעים ברמת הגימור הגבוהה 'M ספורט', ומצבי הנסיעה החשמלית שלהם דומים.

1634194
צילום: אלי שאולי

דגם הפנאי הקומפקטי X1 מתבסס על פלטפורמת ההנעה הקדמית של ב.מ.וו ומיני, וחולק אותו בסיס גם עם מיני קאונטרימן; אורך בסיס הגלגלים, 267 ס"מ, זהה. ל-X1 ההיברידי מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים, וזה משודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים ואלה מניעים את הגלגלים הקדמיים; מנוע חשמלי מניע את הגלגלים האחוריים. התפוקה המשותפת היא 220 כ"ס ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.9 שניות. 

דגם הפנאי הבינוני ב.מ.וו X3 גדול משמעותית, הוא מתבסס על פלטפורמת ההנעה האחורית/כפולה של ב.מ.וו המשרתת את סדרה 3, ואורך בסיס הגלגלים הוא 286 ס"מ. מנוע הטורבו-בנזין הוא בנפח 2.0 ליטר ויחד עם המנוע החשמלי ודרך תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, התפוקה המשותפת מועברת לארבעת הגלגלים. התפוקה המשותפת ב-X3 היא 292 כ"ס ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.1 שניות. 

1634182
צילום: אלי שאולי

חיצונית קל להבחין בגרסאות הנטענות ביחס לרגילות, בגלל רמת הגימור 'M ספורט' המביאה הופעה ספורטיבית, המוותרת על רצועת המגן ההיקפית בשחור. רצועה זו יוצרת בדרך כלל אשליה שהרכב גבוה ממה שהוא באמת, ובגלל היעדרה כאן שני הכלים נראים מעט נמוכים ביחס לגרסאות הרגילות.

במקרה של ה-X1 גם מנומך ב-1.6 ס"מ וכאשר מראש המראה שלו אינו מאוד חסון ושטחי יש לי תחושה מעורבת לגבי התוצאה. מזוויות מסוימות הוא נראה טוב ובאחרות פחות הוא נראה קצת קופסתי וצר. 

1634181
צילום: אלי שאולי

מתחילים ב-X1 
אני מתחיל עם ה-X1, והשהות בתוכו בהחלט מהנה. רמת הגימור הגבוה כוללת ריפוד עור איכותי בצבע חום המגיע גם לדיפון סביבת הנהג, וזה יוצר יחד עם דיפוני העץ, תחושה שפנים הרכב מאוד עשיר, איכותי ויוקרתי. מפרט האבזור עשיר, אך בין מערכות הבטיחות בלט בחסרונה המפתיע מערכת תיקון סטייה מנתיב, שהשאירה אותנו רק עם התרעה. 

מערכת ההנעה מעניינת למדי, וכשיש רזרבות חשמליות ניתן למעשה לבחור בין הנעה אחורית, קדמית או כפולה. הרושם הראשוני הוא שמדובר בחטיבת כוח נעימה ומעודנת למדי, ויחד עם זאת היא חזקה ברוב מתארי הנהיגה. לפחות באמצע הקיץ הישראלי הטווח החשמלי הריאלי עמד לפי הניסיון שלנו על אזור ה-37 ק"מ. מעבר לכך מורגש כי כיול המתלים קשיח למדי וכי הרכב אינו קל. 

1634193
צילום: אלי שאולי

ממשיכים ב-X3
ה-X3 מושך ונאה יותר, גם בגלל שהוא גדול יותר, ונראה, כמו שאומרים אצלנו בעדה, "גבר לעניין". הוא מרווח הרבה יותר בפנים, והדבר מורגש במושב הנהג באופן שהוא אפילו מפתיע. גם כאן העושר נוכח, ואת העין צד מערך 'לייב קוקפיט פרו' הצבעוני של ב.מ.וו עם המחוונים המוקרנים שמאוד מושכים את העין בגרסה הסביבתית שלהם. 

גם כאן ההתנעה מבשרת על טווח של 40 ק"מ שיורד עד היציאה מהחניה לאזור ה-37 ק"מ ובהמשך עם התנועה יגיע ל-34 ק"מ. יחידת הכוח כאן מעודנת ושקטה אף יותר, והביצועים טובים מאוד כמו שעולה במפרט הנתונים. 

1634185
צילום: אלי שאולי

מנוע ה-2.0 ליטר הרמוני יותר בתחילת בדרך ובזכות 8 הילוכים הרכב משייט בסל"ד נמוך יותר, מה שיוצר תחושה פחות מאומצת ושלווה יותר. תחת עומס הצליל הופך ספורטיבי והוא בבירור חזק יותר. למרות שהכלי מגודל וכבד הוא יודע להתנהג ומפגין יכולת גבוהה. נראה שההתנהגות שלו יותר אחידה ודומה יותר לדגמי ב.מ.וו רגילים. התחושה הראשונית היא שמדובר ברכב נוח יותר בגלל כיול המתלים הרך, אך בעיר דווקא מורגשים יותר שיבושים קלים.

מסכמים מהלך
זוהי רק טעימה ראשונה משתי הכלים ההיברידיים-נטענים החדשים של ב.מ.וו, ואלה נראים על פניהם כעסקה עדיפה מזו של הגרסאות הרגילות. 

ל-X1 ההיברידי-נטען אין כרגע מתחרים בשוק, למעט קאונטרימן של מיני. ה-X3 מסייע לב.מ.וו לסגור פער חשוב במבחר הדגמים שלה, כזה שחלק מהמתחרים ניצלו עד כה. כבר בימים הקרובים נפרסם מבחנים מלאים על גרסאות אלה. יהיה מעניין.

1634200
צילום: אלי שאולי

שווה לשקול גם:

מחיר
254000
החל מ- 2,520 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
6299
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

אורך
444
רוחב
182
גובה
160
משקל
1505
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
505
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1550
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
51

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/55/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1499
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
140
סל"ד להספק מירבי
4600
מומנט מירבי (קג"מ)
22.4
סל"ד למומנט מירבי
1480
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.6
מהירות מרבית (קמ"ש)
201
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.7
צריכת דלק - עירונית
14.7
צריכת דלק - ממוצעת
18.2
דרגת זיהום אוויר
13
צריכת דלק - אמיתית
14.7
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, בלם יד חשמלי, מערכת עזר לזינוק בעליה, זיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג, בורר מצבי נהיגה, מסך מגע "6.5, מערכת שמע מקורית בעלת 6 רמקולים, כפתור התנעה
אבזור נוסף בתשלום
מצלמת רוורס

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם ב.מ.וו X1 ב.מ.וו X3
גרסה X1 sDrive 18i אוט', 1.5 ל' טורבו, Business X3 xDrive20i אוט', 2.0 ל' טורבו (184 כ"ס), S
מחיר 336500 254000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.3 9.6
מהירות מרבית (קמ"ש) 215 201
תיבת הילוכים אוטומטית - טיפטרוניק אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 14.7 18.2
נפח תא מטען (ליטר) 550 505
דרגת זיהום אוויר 12 13

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 1. זול באופן יחסי ושווה לכל נפש.

    ירון 29 יולי 2020, 09:08