מי הג'יפון הקומפקטי הכי נוח בישראל? - אוטו

במבחני הדרכים שאנו עורכים אנחנו בוחנים את כלי הרכב השונים בצורה מקיפה ועושים זאת באופן שיטתי. במסגרת זאת אנחנו מתייחסים לעיצוב, מתרשמים מסביבת הנהג, מנסים את המרחב לנוסעים ולמטען, ובודקים את מפרט האבזור ומערכות הבטיחות. כאשר אנחנו יוצאים לדרך, אנחנו בוחנים את כל מרכיבי הנסיעה - ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה ורעשים, יכולת דינמית, וברכבי פנאי גם ההתנהלות בשבילים.

אחד התחומים החשובים הוא נוחות הנסיעה בעיר ומחוצה לה, ואנחנו משקיעים הרבה בבחינת יכולתם של הדגמים הנבחנים בתחום זה. מעבר לסיבה הפשוטה שנוחות נסיעה היא מרכיב חשוב מאוד ביכולת הכוללת של הרכב בכל מקום, הרי בישראל האתגר העומד בפני הדגמים השונים גדול מאוד.

בשעה שניתן עקרונית להגיע לאותם ביצועים ואותה צריכת דלק, למשל, בדגם נתון הן באירופה והן בישראל, בכל הקשור לנוחות נסיעה הסיפור שונה. רמת האחזקה הנמוכה של רחובות הערים, האיכות הבינונית של קטעי כביש רבים מאוד בדרך הבין-עירונית, מעמידים בפני הרכב אתגר לא פשוט. המשמעות היא שרכב שמציע נוחות נסיעה סבירה באירופה עלול להתגלות כלא נוח בארץ. ושוב: בארץ זה עניין לא זניח.

ההתייחסות בכתבה זו היא לנוחות נסיעה בלבד; על כל השאר, כולל מפרטים ומחירים, תוכלו לקרוא בקישורים המצורפים באתר אוטו. כמובן, כמו תמיד, אנחנו ממליצים שתבצעו בעצמכם נסיעת מבחן, כדי לבדוק האם הרכב המדובר הוא המתאים והנוח ביותר עבורכם.


1620524
צילום: מערכת אוטו

הג'יפון הקומפקטי הנוח ביותר בישראל: סיטרואן C5 איירקרוס

סיטרואן C5 איירקרוס הגיע אלינו ביוני 2019 והציע טכנולוגיית בולמים שנוצרה עבור עולם המירוצים, אלא שכאן הכיול ממוקד בשיפור נוחות הנסיעה. בולמים אלה גורמים לסיטרואן C5 איירקרוס להיות טוב משאר חברי הסגמנט בתחום נוחות הנסיעה, וכמו קקטוס שצויד לראשונה בבולמים אלה, סיטרואן C5 איירקרוס הציב רף משלו. הפער בינו ובין המתחרים גדול מאוד, ואם אתם שואלים אותנו, אז דווקא ברמת הגימור הנמוכה תקבלו את מרב הנוחות, מכיוון שלצמיג שם דופן גדולה יותר, וגם היא תורמת לשיכוך את השיבושים; אחדים מאיתנו העדיפו את המושב הרגיל ברמת גימור זו על-פני המושב התלת-שכבתי החכם בזו היקרה.

1627665
צילום: מערכת אוטו
 
שווה אזכור 1: אם אתם מחפשים רכב פנאי בקטגוריה זו, ונוחות היא מעל הכל — עצרו את החיפוש כאן. סיטרואן C5 איירקרוס הוא הנוח ביותר ובפער.

ובכל זאת, הנה כמה רכבי פנאי קומפטיים נוספים שמציעים נוחות נסיעה טובה למדי: מאזדה CX-5פורד קוגה, פיג'ו 3008.

 

1621162
צילום: תומר פדר

שווה אזכור 2: דאצ'יה דאסטר. דגם זה נוח מאוד וזאת ללא טכנולוגיה מתקדמת אלא פשוט בגלל כיול מתלים משובח, שאיכותו בולטת מעבר לאספלט. עם ההנעה הכפולה שלו הוא מציע יכולת מרשימה מאוד בשבילים וגם מעבר. והוא גם זול. עם זאת, יש לציין כי הדאסטר קטן יחסית, בעיקר בממד הרוחב, וציון הבטיחות שלו (שלושה כוכבים) אינו מזהיר.

1633648
צילום: עזרא רפאל

שווה לשקול גם:

מחיר
152990
החל מ- 1,518 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3794
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
450
רוחב
186
גובה
169
משקל
1505
בסיס גלגלים
273
נפח תא מטען (ליטר)
720
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1630
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
53

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/65/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1499
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
130
סל"ד להספק מירבי
3750
מומנט מירבי (קג"מ)
30.6
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.6
מהירות מרבית (קמ"ש)
188
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
25.6
צריכת דלק - עירונית
22.7
צריכת דלק - ממוצעת
24.3
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
19.7
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת בקרת משיכה, בלם יד חשמלי אוטומטי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, תא אחסון מקורר, מוטות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם סיטרואן C5 איירקרוס
גרסה C5 איירקרוס 1.5 ל' דיזל, אוט', Feel
מחיר 152990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.6
מהירות מרבית (קמ"ש) 188
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 24.3
נפח תא מטען (ליטר) 720
דרגת זיהום אוויר 6

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות