במבחני הדרכים שאנו עורכים אנחנו בוחנים את כלי הרכב השונים בצורה מקיפה ועושים זאת באופן שיטתי. במסגרת זאת אנחנו מתייחסים לעיצוב, מתרשמים מסביבת הנהג, מנסים את המרחב לנוסעים ולמטען, ובודקים את מפרט האבזור ומערכות הבטיחות. כאשר אנחנו יוצאים לדרך, אנחנו בוחנים את כל מרכיבי הנסיעה - ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה ורעשים, יכולת דינמית, וברכבי פנאי גם ההתנהלות בשבילים.

אחד התחומים החשובים הוא נוחות הנסיעה בעיר ומחוצה לה, ואנחנו משקיעים הרבה בבחינת יכולתם של הדגמים הנבחנים בתחום זה. מעבר לסיבה הפשוטה שנוחות נסיעה היא מרכיב חשוב מאוד ביכולת הכוללת של הרכב בכל מקום, הרי בישראל האתגר העומד בפני הדגמים השונים גדול מאוד.

בשעה שניתן עקרונית להגיע לאותם ביצועים ואותה צריכת דלק, למשל, בדגם נתון הן באירופה והן בישראל, בכל הקשור לנוחות נסיעה הסיפור שונה. רמת האחזקה הנמוכה של רחובות הערים, האיכות הבינונית של קטעי כביש רבים מאוד בדרך הבין-עירונית, מעמידים בפני הרכב אתגר לא פשוט. המשמעות היא שרכב שמציע נוחות נסיעה סבירה באירופה עלול להתגלות כלא נוח בארץ. ושוב: בארץ זה עניין לא זניח.

ההתייחסות בכתבה זו היא לנוחות נסיעה בלבד; על כל השאר, כולל מפרטים ומחירים, תוכלו לקרוא בקישורים המצורפים באתר אוטו. כמובן, כמו תמיד, אנחנו ממליצים שתבצעו בעצמכם נסיעת מבחן, כדי לבדוק האם הרכב המדובר הוא המתאים והנוח ביותר עבורכם.


מי המשפחתית הכי נוחה בישראל?
צילום: אוהד אלגוב

המשפחתית הנוחה ביותר בישראל: פורד פוקוס

הדור הרביעי של פורד פוקוס הגיע אלינו באפריל השנה, למרות שבעולם הוא משווק מזה שנתיים. נוחות הנסיעה של פורד פוקוס התבלטה לטובה, הן בזכות כיול מתלים נכון, הן בזכות בולמי זעזועים טובים וגם בזכות צמיגים שמנמנים בגרסאות אחדות. המושבים נוחים, ורק הבסיס המעט קצר מפריע. הוסיפו לכל אלה בידוד רעשים ראוי, וקיבלתם מכונית משפחתית עם איכות נסיעה טובה מאוד. יש לציין כי גרסאות 'אקטיב' נוחות אפילו יותר מאשר הרגילות, תודות למתלה אחורי מתקדם יותר (וגם מציעות כישורי שביל חביבים).

מי המשפחתית הכי נוחה בישראל?
צילום: מערכת אוטו
 
שווה אזכור 1: פולקסווגן גולף. הקומפקטית לבית פולקסווגן עושה עבודתה נהדר בכל הנוגע לאיכות נסיעה - הן בנוחות והן בבידוד הרעשים. והיא ללא ספק ראויה להימצא כאן.

מי המשפחתית הכי נוחה בישראל?
צילום: אלי שאולי
 
שווה אזכור 2: סיטרואן קקטוס החליף למעשה את ה-C4 המשפחתית בהיצע של היצרן, ומציע בולמים בטכנולוגיה ייחודית שדואגת לשכך היטב את מהמורות הכביש. עם זאת, הוא בנוי על רצפת סופרמיני ולא על רצפה של מכונית קומפקטית, על כל המשתמע מכך.

מי המשפחתית הכי נוחה בישראל?
צילום: איתמר רותם