וולוו V60 - מבחן דרכים (B5, קרוס קאנטרי) - אוטו

למרות שההיסטוריה של היצרן שלובה במכוניות סטיישן מצליחות, וולוו ישראל לא הזדרזה להביא את וולוו V60, גרסת הסטיישן של המשפחתית הגדולה שלה, S60. בארץ הביקוש לגרסאות כאלה נמוך מזה שנים, ולכן חלפו כשנתיים וחצי מאז שה-V60 הוצגה בז'נבה 2018, ולמעלה משנה מאז ההשקה המקומית ל-S60, עד שהסטיישן התייצבה כאן, בגרסאות T8 וקרוס קאונטרי שנבחנה.   

יש כמה סיבות לחשוב שהעתיד של V60 יהיה ורוד יותר. ראשית, מדובר בגרסת קרוס קאונטרי – כלומר, סטיישן שהוגבהה ואופרה כדי לקרב אותה לתחום רכבי הפנאי. סיבה שנייה היא המחיר – 270,000 שקלים לגרסת  2.0 ליטר טורבו, 250 כ"ס עם הנעה כפולה. V60 קרוס קאונטרי יקרה רק ב-16,000 שקלים מ-S60 בגרסת T4 (הנעה קדמית, 190 כ"ס) וזולה ב-64,000 שקלים מרכב הפנאי הבינוני XC60, עימו היא חולקת פלטפורמה. בפועל, המחיר ממקם אותה מול דגמי קומפקטיים הקטנים יותר של מותגי יוקרה.  

הקרוס קאונטרי ממשיכה מסורת של סטיישן לשביל שהחלה בוולוו ב-1997 ב-V70. הקרוס גבוהה ב-6.8 ס"מ מ-V60, מרווח הגחון עומד על 21 ס"מ ועם 478 ס"מ והיא ארוכה ב-2 ס"מ מ-S60 ו-V60 רגילות.

1635121
צילום: אלי שאולי

עיצוב, נראות 
המומחיות של וולוו במכוניות סטיישן מוצאת ביטוי ב-V60, זו כנראה המכונית היפה במבחר הנוכחי שלה ואחת הנאות בהיסטוריה של היצרן השבדי. היא משלבת מרכיבים של רכב פנאי – גבוהה מספיק מהשביל, חסונה, עם פריטי עיצוב אופייניים – עם הופעה מאוד אלגנטית וספורטיבית: רחבה, נמוכה, חזית נאה ומחודדת, גם בזכות תאורת הלד. 

תא הנוסעים 
סביבת הנהג, שעיקרה הצג האנכי והמחוונים המוקרנים, מוכרת מדגמים אחרים של וולוו. האיכות טובה, התאמת הצבעים נכונה וכל אלה יוצרים אווירה עשירה, רגועה ולא מתאמצת. נעים לשהות כאן. 

מערך המולטימדיה השוודי כרגיל סבוך, ונדרש זמן מה כדי להיזכר במגוון הסטות המסך הנחוצות כדי להגיע לתפקידים מסוימים. כמעט כל פעולה בשליטה על מערכות הרכב מתחילה כאן, החל במערך הדימום/התנע, דרך מערכת השמע (הרמן קרדון), עבור בבקרת האקלים ועד לאלחוש בקרת היציבות. כתוצאה מכך, עיצוב סביבת הנהג נקי מפריטים, אך תפעול המערכות מסורבל.

1635123
צילום: אלי שאולי

בורר ההילוכים הקטן נאה, אבל תפעולו מסורבל והשילוב הידני באמצעותו אינו נוח; מוזר שאין תפעול הילוכים מההגה. מיקום הבורר של מצבי הניהוג והתצוגה שלהם אינם מושלמים. גג הזכוכית גדול, אך הכיסוי אינו אוטם את קרני השמש. מושב הנהג נוח ונעזר בשפע אפשרויות כיוון חשמליות (כולל הארכת הבסיס). תנוחת הישיבה אינה גבוהה, כך שלנהג אין אותה עמדת שליטה המאפיינת רכבי פנאי. 

האבזור העשיר כולל תאורת לד חכמה, ופעולתה בלילה על כבישים צרים היא מופע מרהיב. מערך הבטיחות עשיר, וזה כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים היקפי, אך המערכות התגלו מעט היסטריות.  

מאחור, המרחב הכולל מכובד, מרווח הראש טוב ומרווח הרגליים מצוין. המושבים מאחור יוצרים תנוחת ישיבה נמוכה, והנוסעים ישמחו בפתחי מיזוג, ואלה ממוקמים בקורות.

1635126
צילום: אלי שאולי

תפעול דלת תא המטען חשמלי, וגם אם גובה חלל ההטענה אינו גדול, שטח הפנים מרשים, ובאזור שם מחיצה קשיחה שמתרוממת במרכז וכיסוי עם תפעול חכם. יופי. 

מנוע, ביצועים 
ל-V60 הזאת מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר, המכונה B5, זה נעזר במערך היברידי מתון ומייצר 250 כ"ס ו-35.7 קג"מ ב-1800 סל"ד, לתיבה האוטומטית 8 הילוכים וההנעה כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש, 6.9 שניות, מרשים, וזו הוולוו הראשונה שאנו בוחנים בארץ ומוגבלת ל-180 קמ"ש.

פעולה המנוע אינה מעודנת במיוחד, ולמעשה היא מחוספסת ונשמעת מדי, בייחוד תחת עומס, וצליל המנוע אינו מזמין לעלות לסל"ד גבוה, למרות שאין כל בעיה לעשות זאת. בכל אופן, חטיבת הכוח אפקטיבית ונמצאת במיטבה כאשר העומס קל או בינוני, אז היא מתנהלת באופן רגוע, והתגובות הלא-חדות של המנוע והתיבה אינן מפריעות.

1635125
צילום: אלי שאולי

המערך ההיברידי המתון מפגין כי אחד מיתרונותיו הוא תפעול נעים של מערך הדימום/התנעה. בחום הכבד הוא פעל בעיקר בלילה. 

צריכת הדלק עמדה על 8 ק"מ/ל' בתוואי מבחן מאתגר, ו-11.2 ק"מ/ל' בקצב רגוע. 

נוחות, התנהגות
נוחות הנסיעה טובה, אבל צמיגים בעלי דופן צנומה יחסית היושבים על חישוקי "19, גורמים לכך שחספוס הכביש ופגמים קטנים חודרים פנימה ומפרים את השלווה. כאשר המהירות עולה ובכלל על פגמים גדולים, היכולת בתחום זה עדיפה. עם זאת, מחוץ לעיר חיבורי כביש מורגשים מדי. בנסיעה בין-עירונית בולטים רעשי הכביש ורוח. 

1635139
צילום: אלי שאולי

נסיעה בשבילים אינה משדרת שהרכב חסון מאוד, אך מכריזה גם שאינו שברירי. הוולוו נעימה על שבילי עפר מפולסים, פחות על כאלה עם אבנים גדולות. 

היכולת הדינמית טובה, וגם אם ה-V60 אינה מפתה לנהיגה מהירה בכבישים מתפלים, היא יודעת לבצע. בפניות ובנסיעה מהירה מורגש חוסר מסוים בריסון המרכב. בכל אופן, התגובות להיגוי המעט מנותק צפויות, ובפניות הדוקות ולא מהירות ניתן אף לקבל תחת כוח פסיעה קלה מאחור או הידוק קו באדיבות ההנעה הכפולה. במקרים קיצוניים, על גלים, חגורות הבטיחות אפילו התהדקו עלינו באופן מבהיל. הבלמים אפקטיביים, אך נשיכה חזקה יותר הייתה מוסיפה. 

מחיר, תמורה 
וולוו V60 קרוס קאונטרי היא מכונית בה השלם עולה על סך חלקיו. היא נראית נהדר, נעימה, ומשלבת את היתרונות הפרקטיים של סטיישן עם מבנה המקרב אותו לרכבי פנאי והנעזר גם באיפור תואם. המחיר, הקרוב לזה של דגמים מקטגוריות קטנות יותר, יחד עם האבזור הנאה, המבנה והביצועים, משלימים תמורה מעולה.

1635137
צילום: אלי שאולי

שווה לשקול גם:

תעודת זהות

מחיר
2699002
החל מ- 26,774 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
6693
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
סטיישן
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

אורך
478.4
רוחב
185
גובה
149.9
משקל
בסיס גלגלים
287.5
נפח תא מטען (ליטר)
529
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
71

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
235/45/19

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1969
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
250
סל"ד להספק מירבי
5400
מומנט מירבי (קג"מ)
35.7
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
_פתיחת תא מטען חשמלית, מראה פנימית מתכהה אוטומטית,
מהירות מרבית (קמ"ש)
180
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
18.1
צריכת דלק - עירונית
11.5
צריכת דלק - ממוצעת
14.8
דרגת זיהום אוויר
13
צריכת דלק - אמיתית
9.5
צריכת דלק - מבחן אוטו
8.0

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
יש
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
התראה ובלימה בנסיעה לאחור, ניטור תנועה חוצה בנסיעה לאחור, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אופציונלי
חיבור לאינטרנט
אופציונלי
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אופציונלי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי + זכרון
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום
אוורור מושבים

  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי

20 1

דגם וולוו V60
גרסה V60 קרוס קאנטרי, אוט', Inscription ,B5,
מחיר 2699002
0 ל-100 קמ"ש (שניות) _פתיחת תא מטען חשמלית, מראה פנימית מתכהה אוטומטית,
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 14.8
נפח תא מטען (ליטר) 529
דרגת זיהום אוויר 13

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 6. המנוע שלה הוא מטרד רועש ומחוספס במיוחד. אין לה התנהגות של פרמיום.

    וולוו חלשים בפרמיום, טובים בתמורה 14 ספטמבר 2020, 09:49

  2. 4. בתור נורווגי העיתון מרגיש עולם שלישי עוסק עדיין ברכבי בנזין ב 2020

    תור 14 ספטמבר 2020, 07:45