סיטרואן C3 2021 - מבחן דרכים (1.2 ל', מתיחת פנים) - אוטו

בסוף 2016 היה הדור השלישי של סיטרואן C3, הסופרמיני שהוצגה ב-2002, ראשון בין דגמי סיטרואן שעיצובו הלך בעקבות הקקטוס שהושק ב-2014 ובהשראתו. 

אותה C3 התבססה על הפלטפורמה ששירתה את קודמתה (PF1 מ-2009) אך הייתה שונה ממנה כמעט בכל היבט, בעיקר בעיצוב אך גם במפרט הטכני, והפגינה איך הקווים של הקקטוס יוכלו לשרת את דגמי סיטרואן הבאים. 

הדגם החדש נחת בישראל ב-2017 וזכה להצלחה ולביקורות אוהדות. כעת מגיע תורה של הגרסה המחודשת, שנחשפה בפברואר 2020. 

1635250
צילום: מערכת אוטו

גם זו כקודמתה עשירה בציוד, ול-C3 ברמת הגימור 'שיין פק' נוספו כעת גם תאורת לד וחיישני חניה קדמיים, ובאבזור, כמקודם, גם מפתח חכם. אין שינוי במפרט הטכני, ול-C3 מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים המייצר 110 כ"ס, ותיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. המחיר לרכב שנבחן הוא 106,000 שקלים.

עיצוב ונראות 
עיצוב היה החלק החזק ב-C3, ואנשי סיטרואן נזהרו שלא לפגוע בו. התחושה היא שהם ליטשו את המראה המוכר, ועדין אין צורך בזכוכית מגדלת כדי לזהות שמדובר ברכב שעבר מתיחת פנים. עיקר החידוש הוא בחזית המעודכנת שכוללת כעת תאורת לד מלאה ונאה. פסי המיגון הייחודיים בצידי הרכב עודכנו; סיטרואן עידנה והקטינה אותם והגדילה את החלקים הצבעוניים שבהם. הצבע השונה בגג מוסיף להופעה, וכך גם עיצובם מחדש של חישוקי ה-"17. בזכות החזית החדשה, C3 המחודשת נראית גבוהה וגדולה מאשר לפני חידושה, וגוון התכלת החדש והנאה במכונית ההדגמה עושה אותה יותר צבעונית ומודרנית. 

1635253
צילום: מערכת אוטו

תא נוסעים 
אנשי סיטרואן נמנעו משינוים גדולים גם בתא הנוסעים ובסביבת הנהג, ועדכון הדגם מוצא ביטוי בעיקר בגוונים ובמעבר לבד ריפוד, באותם חלקים שהיו עשויים קודם חומר דמוי-עור. הצרפתים שמרו על אותו שילוב בין פלסטיק נוקשה שאינו איכותי במיוחד לבין צבעוניות וקווים מיוחדים, ואפילו לא טרחו לתקן פגמים בהנדסת האנוש. כך, למשל, החיווי של מסילת הבורר ומתג מצב 'ספורט' נמצאים עדיין בתוך מחזיקי הכוסות, שם גם המקום היחיד המאפשר להניח חפצים כמו סלולרי מבלי שיתעופפו. הנוסעים מצידם התלוננו על היעדר ידיות אחיזה בתקרה, בלילה הפריע שחלק מהמיתוג המשני, כמו כיוון תאורת מחוונים, אינו מואר, ממש כמו תא הכפפות החשוך. 

ובכל זאת, לרכב צג מולטימדיה חדש ואיכותי מזה הקודם, והוא כולל גם מערך ניווט. תפעולו נותר לא-אינטואיטיבי, ובימי הקיץ מפריע למשל שעד שהמערכת לא מסיימת "לעלות" (וזה לוקח קצת זמן) אי אפשר לתפעל את בקרת האקלים. אותה השתהות קורית גם במעברים לתפקידים אחרים, כמו עם השילוב להילוך אחורי, כאשר המצלמה נוטלת פיקוד ונדרש זמן כדי לעבור ממצב אחד לאחר. 

1635248
צילום: מערכת אוטו

למושבים הנאים אותה מבנה של כורסה רחבה, ועבורי הם לא מספיק תומכים. תנוחת הנהיגה אינה מושלמת, ומי שכמוני אוהב להגביה מושב, יגלה כי קשה לראות את מלוא המחוונים. עם זאת, ממושב הנהג הראות טובה, והתחושה היא שהרכב גדול ממה שמקובל בקטגוריה.

מאחור המרחב סביר, גם שם נוצרת תחושה כי המרחב גדול ממה שהוא באמת, וחבל שאין שם תאורה.

לתא המטען נפח נאה ביחס לסופרמיני (300 ליטר), אבל שפת הטעינה גבוהה.

מערך הבטיחות נאה וכולל בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה (ללא תיקון, נוטה לצפצף מדי), עמעום תאורה אוטומטי וניטור שטחים מתים, מערכת שאינה שגרתית בקטגוריה (החיווי לא מספיק בולט).

1635251
צילום: מערכת אוטו

מנוע וביצועים
ל-C3 מערך הנעה ללא שינוי ביחס לזה המקורי –110 כ"ס ממנוע 1.2 ליטר; תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, האצה של 10 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש – ולא כמו הדור החדש בדגמי סופרמיני של PSA (כמו באופל קורסה, למשל), אבל היכולת מספקת. C3 אינה מהירה או זריזה במיוחד, אבל הביצועים ברוב מתארי הנהיגה טובים ביחס לבנות מינה. 

תגובות התיבה נעימות לרוב, אבל מדי פעם הן איטיות, דבר המורגש כאשר חפצים בהאצה מיידית לצורך עקיפה. ובכלל, חטיבת הכוח פחות נמרצת בעליות ארוכות, ותחת עומס צליל המנוע אינו מזמין במיוחד. בכל מקרה, הפער לעומת חטיבות הכוח החדשות שפגשנו בקורסה, מורגש.

במהירות זחילה בעיר, בפקק או בגלישה לרמזור, פעולת התיבה עלולה להיות פחות זורמת, ולהכניס את מנוע השלושה צילינדרים לתחומי סל"ד נמוכים שהוא פחות אוהב, ולגרור רעידות לא נעימות. 

צריכת דלק יכולה להגיע ל-16 ק"מ/ל' בשיוט, אך לרוב תנוע בין 13.5 ביום נינוח ל-10.5 ק"מ/ל' בתוואי תובעני, כפי שהיה ביום המבחן. 

1635252
צילום: מערכת אוטו

נוחות, התנהגות 
הקטנה של סיטרואן מטפלת היטב בכביש מחוספס ובפגמים קטנים, וגם אם מפגעים גדולים מורגשים לעיתים יותר מדי והיא חסרה בריסון המרכב, עדיין מדובר בנוחות היקפית טובה. רעשי הכביש והרוח מורגשים, אך אינם מופרזים לרכב כזה. 

רכינת המרכב והריסון החסר, אחראים לכך ש-C3, בניגוד להרבה מכוניות סופרמיני, אינה מציעה יכולת דינמית גבוהה. ההתנהלות שלה אינה מהודקת, אבל היא ברורה למשתמש, ומאפשרת לשמר קצב טוב בכבישים מתפתלים. הבלמים לעיתים קצת עצבניים מדי. 

1635249
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
למרות שכבר אינה צעירה, C3 של סיטרואן נותרה מיוחדת. ההופעה האופנתית והצבעונית, המשלבת בתוכה קווי דמיון לרכבי פנאי, צדה את העין. נוחות הנסיעה טובה, והחבילה הכוללת, המשלבת אבזור, מחיר ואחריות לחמש שנים, מפתה. C3 אמנם לוקה באיכות הפנים וגם ביכולת הדינמית, אבל בזכות יתרונותיה, ייחודה, המחיר והאחריות, היא מעניק לרבים פתרון שהוא יותר מאשר מספק.

1635247
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

מחיר
105990
החל מ- 1,051 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2629
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
400
רוחב
175
גובה
149
משקל
1090
בסיס גלגלים
254
נפח תא מטען (ליטר)
300
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
922
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
45

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/50/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1199
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
110
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
20.9
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.0
מהירות מרבית (קמ"ש)
193
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
24.4
צריכת דלק - עירונית
17.9
צריכת דלק - ממוצעת
21.3
דרגת זיהום אוויר
5
צריכת דלק - אמיתית
17.2
צריכת דלק - מבחן אוטו
13.5

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
התאמת מהירות הנסיעה בבקרת השיוט בהתאם למערכת זיהוי התמרורים

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מראת פנים מתכהה נגד סינוור, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, משענת יד בין המושבים, צביעה דו-גונית, בחירת צבע ריפוד פנימי, חלונות אחוריים כהים
אבזור נוסף בתשלום
קישוט גרפי בגג הרכב

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם סיטרואן C3
גרסה C3 אוט', 1.2 ל' טורבו, Shine Pack
מחיר 105990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.0
מהירות מרבית (קמ"ש) 193
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 21.3
נפח תא מטען (ליטר) 300
דרגת זיהום אוויר 5

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 10. אחלה מכונית, קניתי עכשיו2020..לפני כן הייתה לי סיטרואן c 1 במשך 4 שנים. אף פעם לא הייתה אםילו תקלה אחת.

    יעל 22 ספטמבר 2020, 22:46

  2. 9. 0 תקלות ביום הראשון אתה מתכוון

    לאיציק 7 21 ספטמבר 2020, 18:06

  3. 8. הצרפתים בשקט ניצחו את הגרמניות שהפכו לרואות מוסך. כל הכבוד

    רם 21 ספטמבר 2020, 17:14

  4. 3. מתקרב לשם...

    חיימון 21 ספטמבר 2020, 13:25