שברולט אקווינוקס - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שלישי) - אוטו

בשל שילוב בין מראה אשכנזי למוצא סורי, והעובדה שרעייתי ליאור וילדי משלבים בין תימן, גרמניה ועוד, אני מרגיש שמותר לי להיות קצת גזעני. ובכל זאת אני מתנצל מראש בפני מי שייפגע מהכתוב כאן. 

את הבדיחות על קמצנות תימנית הכרתי רק לפני שנים ספורות (מה שמחייב, פעם אחת ולתמיד, לברר איך התכונה הזאת, בסיס להמוני בדיחות על יוצאי פרס, עברה לבני העדה התימנית; העורך). נזכרתי בהן רק אחרי שהצלחתי לחלץ מידי אוהד אלגוב, להלן התימני, את המפתחות של שברולט אקווינוקס.

אתגר בחיים (א')
רק הנסיעה כדי לקחת ממנו את הרכב היא סוג של מבחן דרכים, ובכלל מבחן בחיים, ודי מהר נזכרתי גם מדוע ויתרתי בזמנו על מפגש עם הספארק במסגרת המבחן ארוך הטווח שעברה אצלנו. וזה לא שאוהד מסרב לתת את הרכב, להיפך — "רק תגיד מתי"... אבל אותה נכונות הזכירה לי את הפעם בה זכיתי בחופשה של שבוע בקריביים... "רק תשלם על הטיסה".

1635379
צילום: מערכת אוטו

גם כאן המחיר היה גבוה מדי, ותמיד ברגע האחרון צצה בעיה. ובכל זאת, אחרי שחיכיתי בכל יום חמישי לאות חיים, אלגוב הוא שהגיע אלי בלילה וגרם לי להמיר בילוי בבר יין פלצני עם ליאור, לטובת נסיעות לכיוון חדרה ולכפר יונה. מצד שני הרווחתי זמן איכות עימו. 

השבי לא הגיע לבדו, אלא עם ראש מנוע ומאייד בתא המטען (פריטים אופייניים הצמודים לאוהד) — ציוד חובה בטיולי שבת; וכמובן, גם מושב הבטיחות הרזרבי של מאיה אלגוב. כל אלה רק להדגים עד כמה תא המטען גדול. 

כמו בכל מפגש עם האקווינוקס, הופתעתי שוב עד כמה הוא נראה גדול ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה הקומפקטית אליה הוא שייך, כאילו הוא בקטגוריה שמעל. והוא גם מרווח מאוד ויוצר תחושה שהוא חסון.

אתגר בחיים (ב')
חוסן, נפשי ופיזי, זה בדיוק מה שהיה נחוץ בטיול לעין חרדלית, מקום קסום, אם רק לא היו בו כל כך הרבה ישראלים, שדרך הגישה אליו היא מיקרוקוסמוס לנהיגה המזרח התיכונית. מדובר בכביש צר, ששולי עפר נוגסים בו ויוצרים בורות עמוקים שדורשים זהירות. כל רכב שמגיע ממול דורש קיפוץ לשוליים הנמוכים מדי והיצמדות לצמחייה; טוב שאנו ברכב פנאי מוגבה. הבעיה היא שמטיילים חצופים חונים על השוליים, והנהגים הבאים ממול מתעקשים שלא לראות את הנולד, לחפש מראש מקום בו ניתן לעצור ואז לתת לשני לעבור; השיטות שכל סקוטי מכיר מלידה, לא עובדות במזרח התיכון החדש. מה שכן עובד זה מראה מאסיבי שגורם לסביבה שלא להתעסק אתנו. מי אמר שרכבי פנאי זה רק עסק אופנתי...

1635381
צילום: מערכת אוטו

אחרי שהצלחנו להגיע לכניסה לחניה, הישג לא מבוטל, נוצר מבוי סתום. כל כיוון היה חסום על־ידי נהג אחרי שסימן בתנועות יד עצבניות לאחרים שיזוזו. אבל אף אחד לא זז, כמובן — עד שליאור יצאה לכוון את התנועה. המסע הזה לא מומלץ לבעלי עצבים חלשים. 

לקראת ערב, טיפוס דמוי אלפיני למערת קשת הקרובה היה חוויה מתקנת ואף מצננת, אבל היא הורידה את צריכת הדלק מאזור ה־12 ק"מ/ל' ל־10.5 ק"מ/ל' — והזכירה שחטיבת הכוח חזקה, אבל לא חדה וזריזה בתגובותיה, וכי התיבה לפעמים מגזימה בעקשנותה להוריד הילוך לטובת בלימת מנוע, וכי התפעול הידני ממש לא נוח. ובכל זאת, בערב, בדרך חזרה למרכז, אני תוהה האם אצליח לגנוב את האקווינוקס לסיבוב נוסף.     

שברולט אקווינוקס – המונה מדבר
נסועה בחודש – 2927 ק"מ
צריכת דלק – 236 ליטר
צריכה ממוצעת – 12.4 ק"מ/ל'

1635380
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

מחיר
149990
החל מ- 1,488 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3720
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
465.2
רוחב
184.4
גובה
166.1
משקל
1550
בסיס גלגלים
272.5
נפח תא מטען (ליטר)
846
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
56

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/65/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1490
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
170
סל"ד להספק מירבי
5600
מומנט מירבי (קג"מ)
28
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9
מהירות מרבית (קמ"ש)
182
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
13.5
צריכת דלק - עירונית
11.1
צריכת דלק - ממוצעת
11.9
דרגת זיהום אוויר
13
צריכת דלק - אמיתית
9.6
צריכת דלק - מבחן אוטו
10.5

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת מובילאיי, בלם יד חשמלי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
אין
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסך מגע "7, 6 רמקולים
אבזור נוסף בתשלום
צבע מיוחד

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

5 1

דגם שברולט אקווינוקס
גרסה אקווינוקס 1.5 ל' טורבו, אוט', LS
מחיר 149990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9
מהירות מרבית (קמ"ש) 182
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 11.9
נפח תא מטען (ליטר) 846
דרגת זיהום אוויר 13

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 14. גם לי נמאס כבר מפרסומות טרייד מוביל !!!

    דן 1 אוקטובר 2020, 07:26

  2. 13. נמאס מטרייד מוביל !!!

    נזז 1 אוקטובר 2020, 07:25

  3. 12. כולם מרוצים עד שבאים למכור

    שד 29 ספטמבר 2020, 08:12

  4. 5. קידום המכירות לא יסתיר.אוטו זבל.

    נירו 24 ספטמבר 2020, 19:55

  5. 3. לפני חצי שנה קניתי אני מאוד מרוצא מהתמורה רכב חסחוני חזק ומפנק מאוד המושב האחורי באמצע פחות נוח "קשה"

    שוקי 24 ספטמבר 2020, 05:59

  6. 2. לא הבנתי את מטרת הכתבה

    נתי 24 ספטמבר 2020, 02:03