מאז 1982, כאשר הוצג הדור הראשון של אופל קורסה, הייתה הסופרמיני הזו לדגם חשוב ביותר עבור אופל. לכן, הקורסה היא שנבחרה להיות מכונית חדשה ראשונה שפותחה מראשיתה תחת בעל הבית החדש, קבוצת PSA שרכשה את אופל ב-2017.

הדור השישי של קורסה, שהוצג ב-2019, מבוסס על אותה פלטפורמה קטנה וחדשה המשרתת דגמים דומים של הקבוצה, כולל פיג'ו 208 – שיש לה אותו בסיס גלגלים של 254 ס"מ – ו-2008, DS 3 קרוסבק ועוד. קורסה החדשה נחתה כאן לפני דגמי פיג'ו החדשים, והייתה גם למכונית הנוסעים החדשה הראשונה של אופל שהושקה על-ידי היבואן החדש, קבוצת לובינסקי.  

וכך, אחרי שבחנו את הגרסה החזקה והאופנתית של קורסה (1.2 ל', 130 כ"ס; 'GS ליין'), אנו פוגשים בזו הבסיסית המשרתת את ההיצע המקומי. המנוע – טורבו-בנזין, 1.2 ל', 3 צילינדרים – ללא שינוי, אבל ההספק נמוך יותר, 100 כ"ס; רמת הגימור היא 'אדישן פלוס', גם היא הבסיסית בהיצע, ועם זאת כוללת תאורת לד ותפעול הילוכים מההגה.

אופל קורסה 2020 - מבחן דרכים (100 כ
צילום: מערכת אוטו

מחירה של אופל קורסה בגרסת 100 כ"ס וב'אדישן פלוס' הוא 106,000 שקלים, לעומת 119,000 שקלים עבור גרסת ה-130 כ"ס ב-'GS ליין', והיא פונה בעיקר לציי הרכב.  

עיצוב ונראות 
העיצוב החיצוני ברמת הגימור 'אדישן פלוס' פחות מושך מזה שב-'GS ליין' הספורטיבית שפגשנו, ועדיין נעים לעין. חבל שרכב ההדגמה היה בצבע לבן שעשה את הקורסה לשגרתית בהרבה ביחס לכזאת בצבעים חיים כמו שראינו בתצוגה. האם בציי רכב לא אוהבים מכוניות יפות?  

פנים הרכב 
פתיחת הדלת מגלה סביבת נהג בעיצוב עדכני ומוצלח, הקווים נאים והשימוש בגוונים כסופים מכניס "צבע". החומרים סבירים, אך חלקם נוקשה וחלול למגע, ודבר זה בולט בעיקר בדיפון הדלתות, שהוא פשוט משמעותית מזה שב-'GS ליין'. מרקם החלק העליון של סביבת הנהג משתקף לעיתים בשמשה וגם המחוונים שהם ברורים לכשעצמם, לוקים לעיתים בהשתקפות.  

אופל קורסה 2020 - מבחן דרכים (100 כ
צילום: מערכת אוטו

פרטים רבים, כמו בורר ההילוכים, או צג המולטימדיה הסבוך, מוכרים מדגמי פיג'ו. ישנם פריטים שהם יותר אופל, כמו תפעול התאורה החיצונית (נוח) או תפעול צג המידע ופקדי ההגה ששולטים בשפע פרטים (דורש הסתגלות). מערך המיזוג (ל'אדישן פלוס' אין בקרת אקלים) נאה, התפעול באמצעות פקדים חיצוניים וקל, אך פעולת האוורור רועשת והמיזוג אינו חזק במיוחד. 

מושב הנהג הנמוך (מדי?) מכניס את הנהג לאווירה מעין ספורטיבית, אבל הוא נוקשה, אינו תומך במקומות הנכונים וכיוון זווית המסעד אינו נוח. תנוחת הנהיגה אינה נוחה – הדוושות מעט קרובות לנהג ביחס להגה, המרחב שם צפוף מדי ואין מקום מספק לרגל שמאל. בכל רמת גימור בקורסה מושב שונה, וכאן הוא הפחות מוצלח. השמשות הצרות שמגבילות את שדה הראייה, יוצרות תחושה של רכב קטן וספורטיבי.

האווירה האינטימית מוצאת ביטוי גם מאחור. הדלת הקטנה מקשה על הכניסה והיציאה, ומרווחי הרגליים והראש אינם מרשימים. תא המטען מעט צר ותפעול מתג הפתיחה אינו נוח.

אופל קורסה 2020 - מבחן דרכים (100 כ
צילום: מערכת אוטו

במפרט הבטיחות בגרסה זאת, בלימה אוטונומית, תיקון הגה (מעט אגרסיבי) ועמעום אורות אוטומטי.

מנוע, ביצועים 
מנוע הטורבו 1.2 ליטר 3 צילינדרים מייצר בגרסה זו 30 כ"ס פחות מאשר בגרסה החזקה, אבל לא רק שהוא מתעורר במרץ, גם התגובות שלו טובות, ונתון התאוצה ל-100 קמ"ש, 10.8 שניות, נאה. צליל המנוע אמנם נוכח, אך נשמע ספורטיבי.  

אין ב'אדישן פלוס' תחושה של "גרסה חלשה". היציאה מהמקום מאוד נמרצת והמכונית מתנהלת בזריזות, גם אם לעיתים לוקח לה זמן לצבור תנופה. יש גם מצב ניהוג מעט יותר ספורטיבי, ועדיין גם במצב הרגיל התחושה היא 'ספורט'. באופן מוזר הקו האדום במד הסל"ד נמצא באזור 6500, למרות שבפועל המנוע לא יגיע ל-6000 ואין הרבה טעם לעבור 5000 סל"ד. בכל אופן, במהירות גבוהה יותר קצב ההאצה נמרץ פחות. בצד הביקורת נציין פעולה מעט איטית של התיבה האוטומטית, שפעולתה לפעמים אינה "זורמת", ומערך דימום/התנעה פעלתן.

אופל קורסה 2020 - מבחן דרכים (100 כ
צילום: מערכת אוטו

צריכת הדלק נעה בין 15 ק"מ/ל' ביום טיול ל-12.9 ק"מ בתוואי המבחן. 

נוחות, התנהגות 
הקורסה הזו מעט קופצנית, וכיול המתלים מעט ספורטיבי או "גרמני" במושגים של פעם; זה לא נורא, אך עדיין פגמים רבים מורגשים. המצב משתפר מחוץ לעיר, אך גם שם מורגשת נטייה לקפץ על שיבושים קלים. רעשי הכביש נשמעים, וכך גם רעשי הרוח במהירויות גבוהות. 

המכונית הקומפקטית והקלילה מתנהלת באופן ספורטיבי, ויכולת זאת מסתייעת בתגובה  חדה ומהירה להפניית ההגה (אפילו יותר מאשר ב-'GS ליין'), וזו מעלה סופרלטיבים כגון "פונה כמו קרטינג". להגה משקל נכון והמכונית עוקבת היטב אחרי קו הפנייה. גם למנוע החלש קל לאתגר את אחיזת הצמיגים הקדמיים, ולמרות בקרת יציבות מעט היסטרית עדיין נותר מקום לחיוך. תגובה הבלמים טובה והמידע לנהג ברור. 

אופל קורסה 2020 - מבחן דרכים (100 כ
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
ב-106,000 שקלים, קורסה 100 כ"ס 'אדישן פלוס' מעניקה תמורה נאותה לסופרמיני שהיא יותר אופנתית ופחות גדולה. ועדיין, האחיות החזקות יותר הן בחירה עדיפה, ביחוד גרסת ה-130 כ"ס ברמת הגימור 'אלגנס' – יקרה רק ב-4000 שקלים, נוספה להיצע אחרי המבחן

הסיבה לכך היא לא רק תוספת הספק של 30 כ"ס, האבזור הנוסף – חישוקי "17 לעומת "16, מפתח חכם, בקרת אקלים ועוד – אלא בסך הכל שמעניקות החבילות היקרות יותר.

אותן חבילות הרמוניות יותר ונכונות יותר לקורסה, החל במרכיבים כמו מושב נוח יותר לישיבה וגם לכיוון, דרך איכות המרכיבים ופריטי עיצוב וכלה בפעולת חטיבת הכוח. חשנו זאת במבחן ל-'GS ליין', וכנראה שנרגיש זאת גם כשננהג ב'אלגנס'. וכאשר פער המחיר אינו גדול, ברור מדוע נפגוש ב'אדישן' בעיקר בציי רכב.

אופל קורסה 2020 - מבחן דרכים (100 כ
צילום: מערכת אוטו