שברולט אקווינוקס – מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח אמצע תקופה) - אוטו

שברולט אקווינוקס הגיע אלינו עם 3237 קילומטרים, ונכון לכתיבת שורות אלו המונה שלו עומד על 13,560 קילומטרים. הוא ביקר ברמת הגולן, בגליל העליון, בשפלה הדרומית, והגיע גם לאילת. פעמיים. מאחורי ההגה ישבו לא מעט נהגים, וכולם התייחסו למה שעושה המכונה הגדולה הזאת ולדרך שבה היא עושה את זה. הרבה הערות נאמרו לזכותה, היו גם לחובתה.

ביקור נמשך
שברולט אקווינוקס הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV), אך בקלות ניתן להתבלבל ולחשוב שהוא שייך לסגמנט גדול יותר. העיצוב בוגר, יוצר נוכחות, והחישוקים הגדולים ("19) – ברמת הגימור 'LTZ' שברכב המבחן – ופסי ההעמסה מחזקים את המופע הזה. בקיצור, הוא נראה כמו שרכב פנאי צריך להיראות. 

1635445
צילום: מערכת אוטו

חומרי הדיפון בתא הנוסעים נעימים באותם מקומות בהם נוגעים, אך נוקשים במקומות אחרים. איכות ההרכבה סבירה מינוס וכך גם איכות הגימור. לעומת זאת, הנדסת האנוש טובה, ולא תמצאו עצמכם מורידים את העיניים מהכביש לזמן רב מדי בגלל שחיפשתם כפתור או מתג מסוים. מערכת המולטימדיה פשוטה להבנה, ולצג שגודלו "8 יש רזולוציה טובה. ניתן לחבר אליה שני מכשירים במקביל, לקבוע סדר חשיבות ביניהם, וכמובן יש למערכת שיקוף אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

1634118
צילום: יואל פלרמן

בקרת האקלים נהדרת. ממש. גם מבחינת הנדסת אנוש ותפעול וגם מבחינת קירור. תא הנוסעים גדול בנפחו, ועם זאת המערכת לא מתקשה לקרר אותו, גם לאחר שהייה ממושכת תחת שמש ישראלית בעונת הקיץ. חלק מיכולת הקירור מבוסס גם על כך שמאחור ישנם שני פתחי מיזוג. מעבר לכך, למערך המיזוג יש קלף מנצח, מכיוון שניתן להניע את הרכב מרחוק; לחיצה על שני כפתורים בשלט, ועד שאתם מגיעים לרכב הוא פחות חם, או ממש ממוזג, תלוי בפרק הזמן מהתנעה עד כניסה. והנה, הצלחתי לכתוב על המערכת הזאת בלי להתייחס ליתרון שיש לפונקציה הזאת לעבריינים שמפחדים שיתנקשו בהם. תכונה חביבה מאוד היא הפחתת רעש המיזוג, בזמן שיחה סלולרית.  

בכלל, לאקווינוקס ברמת הגימור הזו מפרט אבזור עשיר וזה כולל תאורת קסנון, מושבי עור עם חימום ומושב נהג עם תפעול חשמלי וזיכרונות; סידור מצוין כאשר יש משתמש קבוע נוסף ברכב, או אם הרכב נמצא אצלכם במבחן ארוך טווח, ורבים נוהגים בו... לאקווינוקס יש גם גג פנורמי גדול, מפתח חכם, מערכת לביטול רעשים, בלם חנייה חשמלי, שקעי USB רגילים וגם C, שקע 12V ויש שלל תאי אחסון. 

מפרט מערכות הבטיחות המתקדמות שלו עשיר, וכולל  בטיחות מתקדמות, החל מבלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, דרך תיקון סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי ועד ניטור שטחים מתים (כולל מאחור). 

1634120
צילום: יואל פלרמן

המרחב גם הוא מרשים, הן לפנים והן ליושבים מאחור. היושבים מאחור יכולים להגדיל את מרווח הרגליים עוד יותר על-ידי הזחת המושב לאחור, ולשפר תנוחת ישיבה הודות למסעד גב מתכוונן. למעשה, אקווינוקס הוא אחד מרכבי הפנאי הקומפקטיים המרווחים ביותר. תא המטען גדול מאוד (846 ליטרים) וענק עם השטחת המושבים (1800 ליטרים), נגיש, והתפעול החשמלי של הדלת שלו יעיל מאוד. 

רשמים מתגלגלים
לאקווינוקס מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 170 כ"ס ו-28 קג"מ, התיבה היא אוטומטית-פלנטרית עם 6 הילוכים וההנעה קדמית. הביצועים טובים לכל צורך, התאוצה סבירה עד סבירה פלוס, ושילוב ההילוכים נעשה באופן נעים. למרות הנתונים הטובים ונתון הביצועים הנאה – מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9 שניות, עד 200 קמ"ש – האקווינוקס אינו רכב משחר ביצועים והוא במיטבו בשיוט נינוח. 

צריכת הדלק הממוצעת במבחן ארוך הטווח עומדת על 11.8 ק"מ/ל'. יש לציין כי עיקר הנהיגה נעשתה בכבישים בין-עירוניים. 

1635446
צילום: מערכת אוטו

נוחות הנסיעה בעיר אינה מתעלה; אקווינוקס אינו מפגין רכות מהסוג האמריקאי ההוא ושיבושים בוטים ושפת כביש חדה מורגשים. מנגד, שיבושים נפוצים כמו רצף של טלאי סלילה נעלמים תחת הגלגלים הגדולים. בכביש הבין-עירוני נוחות הנסיעה טובה הרבה יותר, המרכב מרוסן וגם בידוד הרעשים טוב. היכולת הדינמית של האקווינוקס ממש בסדר, וניתן לנהוג איתו בביטחון בכביש מעוקל גם במהירות גבוהה, אבל זה לא הרכב הפונה למי שאוהב נהיגה כזו; תגובת התיבה אינה חדה כנדרש, זוויות הגלגול מורגשות. וכן, זה רכב פנאי. נוחות הנסיעה בשבילים בהחלט סבירה, גם באלה עם אבנים שתולות או הזרועים באבנים.

שני דברים הפריעו לי בעיקר. הראשון: צקצוקים הנשמעים בתא הנוסעים, בעיקר מכיוון קורות B, אבל לא רק. השני – קוטר סיבוב גרוע. בשעה שהבעיה הראשונה מטרידה רק לעיתים, ואינה מפריעה באמת, הרי הבעיה השנייה מציקה בהתנהלות בעיר, בייחוד בפניות פרסה. זה נסבל, לא שובר משחק, אבל בהחלט פחות מוצלח. 

1635446
צילום: מערכת אוטו

סיכום ביניים
שברולט אקווינוקס מציע הופעה רבת נוכחות, ממדים גדולים, מרחב פנים ונפח הטענה מכובדים ביותר. האבזור נאה ומפרט הבטיחות מרשים. הביצועים נאים, וכך גם נוחות הנסיעה מחוץ לעיר. איכות החומרים, רמת הגימור, נוחות הנסיעה בעיר וקוטר הסיבוב פחות טובים.

נכון לעכשיו לא נרשמו תקלות משום סוג. יש לציין כי בקרוב ייכנס האקווינוקס לטיפול ראשון, ואנחנו נעדכן כמובן.

*פורסם ב-01.10.20 (נוסף וידאו)

1635447
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

מחיר
149990
החל מ- 1,488 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3720
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
465.2
רוחב
184.4
גובה
166.1
משקל
1550
בסיס גלגלים
272.5
נפח תא מטען (ליטר)
846
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
56

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/65/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1490
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
170
סל"ד להספק מירבי
5600
מומנט מירבי (קג"מ)
28
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9
מהירות מרבית (קמ"ש)
182
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
13.5
צריכת דלק - עירונית
11.1
צריכת דלק - ממוצעת
11.9
דרגת זיהום אוויר
13
צריכת דלק - אמיתית
9.6
צריכת דלק - מבחן אוטו
10.5

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת מובילאיי, בלם יד חשמלי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
אין
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסך מגע "7, 6 רמקולים
אבזור נוסף בתשלום
צבע מיוחד

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

5 1

דגם שברולט אקווינוקס
גרסה אקווינוקס 1.5 ל' טורבו, אוט', LS
מחיר 149990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9
מהירות מרבית (קמ"ש) 182
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 11.9
נפח תא מטען (ליטר) 846
דרגת זיהום אוויר 13

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 16. מתי כבר יגיע המחליף של שברולט טראקס?

    ברי 11 נובמבר 2020, 10:28

  2. 12. מי קונה כזו מפלצת מזהמת ב 2020? אנשים חשוכים?

    צדי 10 נובמבר 2020, 19:19

  3. 8. סביבת הנהג כמו ביונדאי אלנטרה 2013

    גילי 7 אוקטובר 2020, 10:01

  4. 6. זה אוטו לכל החיים

    שי 4 אוקטובר 2020, 13:14