פיג‘ו 2008 2020 החדש — חוות דעת - אוטו

הדור השני של פיג'ו 2008 שהוצג ב-2019, שש שנים לאחר הראשון, מבוסס על הפלטפורמה הקטנה החדשה של PSA. זו משרתת גם את 208 העכשווי וגם דגמים נוספים כמו ד.ס 3 קרוסבק, אופל קורסה ומוקה החדשים. 

הדגם החדש גדול משמעותית מקודמו: בסיס הגלגלים גדל ב-7 ס"מ ל-260.5 ס"מ והאורך ב-14 ס"מ ל-430 ס"מ. הרכב מוצע עם שני מנועי טורבו המייצרים 130 כ"ס – בנזין 1.2 ליטר, דיזל 1.5 ליטר – תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, ובשתי רמות גימור: 'אקטיב', 'פרמיום'. יצוין כי גרסת הדיזל מוצעת רק ב'אקטיב'. לצד אלה ישנה גרסה חשמלית המכונה e-2008 והתייחסות אליה תובא בסקירהה נפקרדת.

1632032
צילום: רונן טופלברג

בחניה 
העיצוב אגרסיבי ובוטה, נכון הרבה יותר לרכב פנאי בהשוואה לדגם הקודם. תאורת לד ב'פרמיום' שנבחנה, יחד עם חישוקי "17, מוסיפה להופעה. העיצוב חולק כמובן מאפיינים עם 208 החדשה כמו-גם 3008 המצליח. 

עיצוב סביבת הנהג מבוסס כמובן על i-קוקפיט של פיג'ו – הגה נמוך, לוח מחוונים מעליו. ב-2008 לא רק שהמחוונים מוקרנים אלא יש להם גם תצוגה תלת-ממדית. במרכז נמצא צג מולטימדיה גדול השולט על שפע המערכות ברכב, וכרגיל עושה זאת באופן מעט מסורבל. איכות החומרים טובה, ורמת ההידור גבוהה ביחס למקובל ברכבי פנאי כאלה, ורמת אבזור נאה מוסיפה לכך.

בתחום הבטיחות, לרכב החדש בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, וב'פרמיום' גם בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב. 

1632035
צילום: רונן טופלברג

מושב הנהג נוח גם אם חסר תמיכה לגב התחתון, ותנוחת הנהיגה טובה. משענת היד שבין המושבים הקדמיים נעה על מסילה וממוקמת היטב.

המרחב מאחור מרשים, והמרווחים טובים. לתא המטען נפח מכובד (405 ל'). 

בתנועה 
המנוע העיקרי הוא 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 3 צילינדרים, המייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, הוא מוכר משפע דגמים אחרים בקבוצת PSA, ונתוני הביצועים שלו הם 9.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 198 קמ"ש.

1634506
צילום: רונן טופלברג

גם כאן, כמו בדגמים אחרים, לא נוצר מחץ רב עם מעיכת הדוושה הימנית, והתחושה היא כי הרכב מאיץ מעט לאט יותר מאשר נטען בנתון ההאצה. עם זאת, בכל מצב מתקבלת תאוצה הדרגתית ועקבית, ופעולת המנוע בכל טווח הפעולה שלו נעימה. התיבה פועלת באופן חלק, אך היא אינה זריזה במיוחד. צריכת הדלק במבחן עמדה על 13.2 ק"מ/ל'.

ה-2008 מתמודד היטב עם רוב פגעי הכביש, למעט שינויי גובה חדים באספלט שגוררים חבטה. בידוד הרעשים טוב ביחס למקובל בדגמי פנאי קטנים אחרים. בשביל מפגין רכב הפנאי הזה חוסן, וגם כאן באופן מוצלח ביחס למקובל בין דגמי הקטגוריה. 

היכולת הדינמית טובה, בזכות פעולת מתלים נכונה וזוויות הגלגול מתונות, האחיזה נאותה ולהגה משקל נכון. הבלמים הרשימו פחות.

1634516
צילום: רונן טופלברג

תמורה 
פיג'ו 2008 2020 החדש הוא רכב פנאי מרשים. המגרעות העיקריות הן בהנדסת אנוש ושדה הראייה ממושב הנהג. היתרונות שלו הם בעיצוב חוץ מוצלח, עיצוב פנים מקורי, ביצוע משובח ומרחב מצוין, חטיבת כוח מוצלחת ואיכות נסיעה נעימה ביותר, גם בשביל. 

המחיר מתחיל ב-128,000 שקלים ב'אקטיב' ומגיע ל-165,000 שקלים עבור הגרסה החשמלית – רמת מחירים הדומה לזו של המתחרים החדשים והיקרים יותר.

פיג'ו 2008 2020 החדש - חוות דעת, מחירון, רשימת גרסאות
פיג'ו 2008 1.2 ל', 'אקטיב' – 128,000 שקלים
פיג'ו 2008 1.2 ל' 'פרמיום' – 135,000 שקלים
פיג'ו 2008 1.2 ל' ’GT-ליין‘ – 144,000 שקלים
פיג'ו 2008 1.5 ל' דיזל, 'אקטיב' – 130,000 שקלים 
פיג'ו 2008 1.5 ל' דיזל, ’פרימיום' – 139,000 שקלים 
פיג'ו e-2008 חשמלי, 'אקטיב' – 165,000 שקלים

1634146
צילום: פיג'ו

שווה לשקול גם:

מחיר
127990
החל מ- 1,270 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2013

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
430
רוחב
177
גובה
155
משקל
1280
בסיס גלגלים
260.5
נפח תא מטען (ליטר)
405
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
44

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/65R16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1199
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
130
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
23.4
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.1
מהירות מרבית (קמ"ש)
198
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.2
צריכת דלק - עירונית
23.8
צריכת דלק - ממוצעת
20.8
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
14.5
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום
אפל 'קארפליי', מנופים להעברת הילוכים מאחורי ההגה

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל

29 1

דגם פיג'ו 2008
גרסה 2008 אוט', 1.2 ל', טורבו, 130 כ"ס, Active
מחיר 127990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.1
מהירות מרבית (קמ"ש) 198
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 20.8
נפח תא מטען (ליטר) 405
דרגת זיהום אוויר 6

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 18. קוראים לי גאק ואני צרפתי גזען,במקור מקוריאה

    זאק 12 אוקטובר 2020, 07:50

  2. 14. בחיים אל תגעו ברכבים האלה פיג'ו וסיטרואיין אחרי 4 שנים תמכרו בגרושים לא שווה אין שוק ורק תקלות

    איציק 11 אוקטובר 2020, 20:12

  3. 13. בחיים אל תגעו ברכבים האלה פיג'ו וסיטרואיין אחרי 4 שנים תמכרו בגרושים לא שווה אין שוק ורק תקלות

    איציק 11 אוקטובר 2020, 20:12

  4. 10. השאלה אחי כמה זמן ייקח למכור רכב כזה מה הערך שלה אחרי 100,000 ק"מ זאת השאלה יש לה ביקוש ?

    רונן 11 אוקטובר 2020, 17:40