הדור השני של פיג'ו 2008 שהוצג ב-2019, שש שנים לאחר הראשון, מבוסס על הפלטפורמה הקטנה החדשה של PSA. זו משרתת גם את 208 העכשווי וגם דגמים נוספים כמו ד.ס 3 קרוסבק, אופל קורסה ומוקה החדשים. 

הדגם החדש גדול משמעותית מקודמו: בסיס הגלגלים גדל ב-7 ס"מ ל-260.5 ס"מ והאורך ב-14 ס"מ ל-430 ס"מ. הרכב מוצע עם שני מנועי טורבו המייצרים 130 כ"ס – בנזין 1.2 ליטר, דיזל 1.5 ליטר – תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, ובשתי רמות גימור: 'אקטיב', 'פרמיום'. יצוין כי גרסת הדיזל מוצעת רק ב'אקטיב'. לצד אלה ישנה גרסה חשמלית המכונה e-2008 והתייחסות אליה תובא בסקירהה נפקרדת.

פיג‘ו 2008 2020 החדש — חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

בחניה 
העיצוב אגרסיבי ובוטה, נכון הרבה יותר לרכב פנאי בהשוואה לדגם הקודם. תאורת לד ב'פרמיום' שנבחנה, יחד עם חישוקי "17, מוסיפה להופעה. העיצוב חולק כמובן מאפיינים עם 208 החדשה כמו-גם 3008 המצליח. 

עיצוב סביבת הנהג מבוסס כמובן על i-קוקפיט של פיג'ו – הגה נמוך, לוח מחוונים מעליו. ב-2008 לא רק שהמחוונים מוקרנים אלא יש להם גם תצוגה תלת-ממדית. במרכז נמצא צג מולטימדיה גדול השולט על שפע המערכות ברכב, וכרגיל עושה זאת באופן מעט מסורבל. איכות החומרים טובה, ורמת ההידור גבוהה ביחס למקובל ברכבי פנאי כאלה, ורמת אבזור נאה מוסיפה לכך.

בתחום הבטיחות, לרכב החדש בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, וב'פרמיום' גם בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב. 

פיג‘ו 2008 2020 החדש — חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

מושב הנהג נוח גם אם חסר תמיכה לגב התחתון, ותנוחת הנהיגה טובה. משענת היד שבין המושבים הקדמיים נעה על מסילה וממוקמת היטב.

המרחב מאחור מרשים, והמרווחים טובים. לתא המטען נפח מכובד (405 ל'). 

בתנועה 
המנוע העיקרי הוא 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 3 צילינדרים, המייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, הוא מוכר משפע דגמים אחרים בקבוצת PSA, ונתוני הביצועים שלו הם 9.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 198 קמ"ש.

פיג‘ו 2008 2020 החדש — חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

גם כאן, כמו בדגמים אחרים, לא נוצר מחץ רב עם מעיכת הדוושה הימנית, והתחושה היא כי הרכב מאיץ מעט לאט יותר מאשר נטען בנתון ההאצה. עם זאת, בכל מצב מתקבלת תאוצה הדרגתית ועקבית, ופעולת המנוע בכל טווח הפעולה שלו נעימה. התיבה פועלת באופן חלק, אך היא אינה זריזה במיוחד. צריכת הדלק במבחן עמדה על 13.2 ק"מ/ל'.

ה-2008 מתמודד היטב עם רוב פגעי הכביש, למעט שינויי גובה חדים באספלט שגוררים חבטה. בידוד הרעשים טוב ביחס למקובל בדגמי פנאי קטנים אחרים. בשביל מפגין רכב הפנאי הזה חוסן, וגם כאן באופן מוצלח ביחס למקובל בין דגמי הקטגוריה. 

היכולת הדינמית טובה, בזכות פעולת מתלים נכונה וזוויות הגלגול מתונות, האחיזה נאותה ולהגה משקל נכון. הבלמים הרשימו פחות.

פיג‘ו 2008 2020 החדש — חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

תמורה 
פיג'ו 2008 2020 החדש הוא רכב פנאי מרשים. המגרעות העיקריות הן בהנדסת אנוש ושדה הראייה ממושב הנהג. היתרונות שלו הם בעיצוב חוץ מוצלח, עיצוב פנים מקורי, ביצוע משובח ומרחב מצוין, חטיבת כוח מוצלחת ואיכות נסיעה נעימה ביותר, גם בשביל. 

המחיר מתחיל ב-128,000 שקלים ב'אקטיב' ומגיע ל-165,000 שקלים עבור הגרסה החשמלית – רמת מחירים הדומה לזו של המתחרים החדשים והיקרים יותר.

פיג'ו 2008 2020 החדש - חוות דעת, מחירון, רשימת גרסאות
פיג'ו 2008 1.2 ל', 'אקטיב' – 128,000 שקלים
פיג'ו 2008 1.2 ל' 'פרמיום' – 135,000 שקלים
פיג'ו 2008 1.2 ל' ’GT-ליין‘ – 144,000 שקלים
פיג'ו 2008 1.5 ל' דיזל, 'אקטיב' – 130,000 שקלים 
פיג'ו 2008 1.5 ל' דיזל, ’פרימיום' – 139,000 שקלים 
פיג'ו e-2008 חשמלי, 'אקטיב' – 165,000 שקלים

פיג‘ו 2008 2020 החדש — חוות דעת
צילום: פיג'ו