בסוף 2019 השיקה ב.מ.וו ישראל את ב.מ.וו סדרה 1 החדשה, ובנוסף לגרסת 118isDrive הבסיסית, הוצגה גם גרסת הקצה של הדגם, M135ixDrive, שנועדה להיכנס לגלגלים הגדולים שהותירה M140.

הפערים במפרט גדולים מאוד – מול מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים המייצר 140 כ"ס, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה קדמית ב-118, לגרסה החזקה יש הרבה יותר ובהפרש משמעותי מאוד; מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר 4 צילינדרים 306 כ"ס, תיבה אוטומטית 8 הילוכים, דיפרנציאל קדמי מכני מוגבל-החלקה, הנעה כפולה.

הפער במחיר גדול לא פחות, כמעט כפול; בשעה שהמחיר התחילי לסדרה 1 הוא 190,000 שקלים, מחיר M135 עומד על 370,000 שקלים. 

ב.מ.וו סדרה 1 - מבחן דרכים (M135i, הנעה כפולה)
צילום: מערכת אוטו

עיצב, נראות 
כאשר היא בגוון אפור, קשה לזהות שמדובר בגרסה "מחוממת" לסדרה 1. ב.מ.וו אמנם ציידה את המכונית הספורטיבית בכל פריטי המפרט המקובלים, כמו יחידת פגוש וכונסי אוויר אגרסיביים יותר, חישוקים גדולים יותר וחצאיות, ספוילר אחורי, דיפיוזר, שני מפלטים,  הנמכה בס"מ אחד. אבל הכל נעשה בצניעות וגם חישוקי "18, מהם נשקפים קליפרים כחולים, אינם בולטים. 

תא נוסעים 
בתא הנוסעים השינויים אינם גדולים ביחס למה שפגשנו ברמת הגימור 'M ספורט': מושבי ספורט נאים משלבים בד ואלקנטרה, ריפוד ותפרים בכחול; תאורת אווירה שמשתקפת על פסים כסופים; גלגל הגה שמנמן שכיף לאחוז. עם זאת, ובהתחשב בכך שמדובר בגרסה כה יקרה, מה שפוגשים בפנים מאכזב, וחסרה גם תחושת "וואו".  

ב.מ.וו סדרה 1 - מבחן דרכים (M135i, הנעה כפולה)
צילום: ב.מ.וו

ממושב הנהג השינוי הבולט הוא מעבר למערך המחוונים העדכני של ב.מ.וו המשרת את הדגמים היקרים יותר, וזה כולל מחוונים מוקרנים ומולטימדיה מדור חדש יותר עם צג "10.25. המחוונים נאים אבל אינם קריאים במיוחד. תנוחת הישיבה נמוכה, יוצרת אצל הנהג תחושה של רכב דינמי. מושבי הספורט נאים, נוחים ושופעי אפשרויות כיוון, כיוון זווית המשענת אינו נוח ואין כיוון להקשחת המסעד.

עם זאת, ופרט לכיוון תמיכת הצד, תפעול מושב הנהג ידני, ובכלל האבזור אינו עשיר במיוחד. בהשוואה לגרסה הבסיסית, ל-M135 יש בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, נוספה מצלמה לאחור, אבל לרכב אין אפילו מפתח חכם. במערכות הבטיחות, וכמו ב-118, תיקון סטייה וניטור היקפי של שטחים מתים, ונוספו כאן בלימה אוטונומית מתקדמת יותר ובקרת שיוט אדפטיבית.  

המרחב מאחור מספק, מרווח הרגליים סביר, מרווח הראש גבולי. תא המטען, 380 ליטרים, יעיל ועשוי היטב.  

ב.מ.וו סדרה 1 - מבחן דרכים (M135i, הנעה כפולה)
צילום: מערכת אוטו

מנוע, ביצועים 
זו גרסת ההספק החזקה של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המשרתת גם את GP JCW. ל-M140 היוצאת היה מנוע טורבו-בנזין 3.0 ליטר 6 צילינדרים שייצר 340 כ"ס ו-51 קג"מ, ואפשר לה להגיע ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות. המספרים כאן קצת פחות, אבל בהחלט מרשימים: 306 כ"ס, 45.9 קג"מ, 4.8 שניות ל-100. 

כבר עם ההתנעה המכונית רומזת על החומר ממנו היא עשויה בגרגור נוכח בדקות הראשונות, ובצליל זה פוגשים שוב כאשר בוחרים במצב הניהוג הספורטיבי. צליל המנוע בנהיגה רגילה נעים, גם אם משתלבות בו לעיתים אנחות מתכתיות מכיוון המגדש. הוא גברי גם אם אינו מתפתח למשהו דרמטי, ואל תנסו להשוות אותו לשישה בטור... 

העברת הכוח לכל הגלגלים מבטיחה כי ה-135 יוצאת היטב מהמקום, וצוברת בהמשך מהירות באופן מרשים, פעולת המנוע זורמת והוא שש לטפס מעלה. האופן בו ה-135 מגיעה למהירויות ממש גבוהות מרשים אף יותר. התיבה טובה אך פעולתה אינה זריזה מאוד, ואילו תפעולה באמצעות פקדים מאחורי ההגה מצוין. במצב 'ספורט' שילוב ההילוכים עשוי להיות מורגש מדי לעיתים. 

ב.מ.וו סדרה 1 - מבחן דרכים (M135i, הנעה כפולה)
צילום: מערכת אוטו

צריכת הדלק סבירה ביחס לחום, לקצב המבחן ולתוואי: 8.8 ק"מ/ ל'. בקצב נינוח הצריכה עומדת על 12.4 ק"מ/ל'. חבל שמיכל הדלק, 50 ליטר, קטנטן ביחס לרכב כזה.   

נוחות, התנהגות 
כיול הבולמים, כדבר מובן בגרסה ספורטיבית, נוקשה, אך בזכות שליטה אלקטרונית בבולמים נוחות הנסיעה ביחס לגרסה כזאת סבירה. בנסיעה איטית בעיר, חספוס הכביש ושיבושים קטנים ובינוניים מורגשים, אך הנוחות משתפרת במהירות בין-עירונית. ועדיין, פגמים בינוניים גם בכבישים מחוץ לעיר, מורגשים והמכונית עלולה לנתר קלות על גלים קטנים. גם רעשי הכביש מוחשיים.

כמעט מיד מתגלה שההיגוי מהיר וכי המכונית מגיבה להפניית הגה באופן נחוש, אם-כי קצת פחות מאשר בגרסאות החלשות. לשיפור משמעותי ביכולת הדינמית, המפרט ב-M135  ביחס לגרסאות האחרות שונה משמעותית – הנעה כפולה ולא רק קדמית, עם העברה של עד 50% מהתפוקה דרך מצמד האלדקס, ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכני בשיטת טורסן. 

ב.מ.וו סדרה 1 - מבחן דרכים (M135i, הנעה כפולה)
צילום: מערכת אוטו

השילוב הזה מאפשר יכולת מרשימה ויוצר תחושות מעניינות. לפרקים, ביציאה מהירה מפנייה, מורגשת לוחמת הגה קלה ותחילת תת-היגוי, אך המשך הלחיצה על המצערת יאפשר להדק את קו להיגוי-יתר ולתחושת פסיעה מאחור. מרכיבי נהיגה אלה – הלחימה הקלה כשהטורסן שולח כוחות לגלגל החיצוני או הידוק הקו תחת מצערת – קשורים לפעולת הדיפרנציאל. התוצאה בכל אופן מעניינת ומהנה, ומתווספת ליכולת של ה-M135 לצלוח פניות במהירות מרשימה. מעט דרמה תיווצר דווקא עם הרפיית המצערת בפניות. אל תצפו לריגושים דרמטיים כמו בדגם היוצא, אבל מכונית זו נוסחת ביטחון רב יותר וייתכן אפילו שהיא מהירה יותר במצבים קיצוניים.

הבלמים תפקדו היטב אבל הייתי שמח לעצמה גבוהה יותר עם תחילת הלחיצה. 

ב.מ.וו סדרה 1 - מבחן דרכים (M135i, הנעה כפולה)
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
לא קל להחליף מכונית כמו ה-M140 האהובה, בייחוד כאשר ידי המתכננים קשורות בגלל המעבר לפלטפורמת הנעה קדמית. אבל עם M135 יצרה ב.מ.וו מכונית מצוינת עם יכולת מעולה. היא אינה דרמטית ומרגשת כמו הדגם היוצא, אבל כאופציה ספורטיבית לא קיצונית זו אלטרנטיבה מעולה. ליד המתחרות האופייניות, אפילו מחירה היקר נראה פחות נורא, ועדיין זה בהחלט מרגיז שעל רקע המחיר והמעמד, מפרט האבזור חסר פרטים חשובים, אפילו בסיסיים.

ב.מ.וו סדרה 1 - מבחן דרכים (M135i, הנעה כפולה)
צילום: מערכת אוטו