פולקסווגן טי קרוס 2020 החדש - חוות דעת - אוטו

פולקסווגן טי קרוס 2020 החדש - חוות דעת

דגם פנאי קטן ראשון של פולקסווגן בישראל, הוא הדגם השני של היצרן בקטגוריה זו, והשמות לא רחוקים. אבל T-רוק לא כאן, טי קרוס כן, וכעת במחיר תחרותי יותר

פולקסווגן הציגה את T-רוק ב-2017, רכב פנאי קטן (B-SUV) שנועד בעיקר לשוק האמריקאי ונמצא בצד הגדול והיקר בקטגוריה זו. שנה מאוחר יותר הוצג פולקסווגן טי קרוס, דגם נוסף באותה קטגוריה, קטן וזול מ-T-רוק, מבוסס באופן ישיר על הסופרמיני פולו (כולל בסיס גלגלים זהה, 255 ס"מ), וזה הגיע לכאן בתחילת 2020. 

טי קרוס מוצע בשתי רמות אבזור, ואלה הוזלו ביחס למחיר הפתיחה ב-5000 שקלים: ל'קומפורטליין' (125,000 שקלים) חישוקי "16, ואילו ל'קומפורטליין פלוס' שבחנו, ומחירו 135,000 שקלים, חישוקי "17, מפתח חכם ומחוונים מוקרנים.

בחניה 
ה-טי קרוס נראה קשוח ומגודל ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה, ומרכיבי העיצוב – מכסה מנוע שטוח וגבוה, קורה אחורית רחבה, איפור שטח הכולל דמויי-מגינים ופסי הטענה בגג – מחזקים את המופע הבסיסי הזה.

1628326
צילום: איתמר רותם

פתיחת הדלת תגלה סביבת נהג שעיצובה מוכר מדגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן – מופע מכובד וחסון, וכאן בשילוב משהו צעיר בזכות עיטורים במשטחי הפלסטיק. מערכת המולטימדיה עם צג "8 נראית עדכנית, ולמופע העכשווי מוסיפים המחוונים המוקרנים. עם זאת, אלה אינם עשירים באפשרויות תצוגה. בחלקו העליון של בורר ההילוכים החדש מוצג חיווי המצב הנבחר, וגם זה מעשיר את המופע סביב הנהג. 

מנגד, משטחי הפלסטיק בסביבת הנהג נוקשים ואלה מייצרים צליל חלול, אין ידיות אחיזה ותצוגת בקרת האקלים נראית פשוטה. מערך הבטיחות התקני עשיר, קל לתפעול וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, ול'קומפורטליין פלוס' גם ניטור שטחים מתים. 

1628337
צילום: איתמר רותם

טי קרוס אינו נראה גדול רק מבחוץ אלא גם ממושב הנהג, בזכות תנוחת הנהיגה הגבוהה. 

מאחור ניתן להסיט את המושב, ולשנות את היחסים בין המרחב לנוסעים ובין נפח תא המטען. כאשר המושב נמצא במצבו האחורי, המרחב לנוסעים טוב, וכך גם מרווחי הברכיים והראש. 

1628341
צילום: איתמר רותם

בנסיעה  
השילוב של מנוע 1.0 ליטר 3 צילינדרים טורבו-בנזין המייצר 115 כ"ס עם תיבה דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים מוכר משפע דגמי פולקסווגן (ושאר הקבוצה). גם ב-טי קרוס, כמו בדגמים אחרים, התוצאה טובה מאוד; הביצועים נאים, עם האצה של 10.2 שניות ל-100 קמ"ש, ההתנהלות נמרצת, והצליל ספורטיבי. המנוע מתעורר ברעד המורגש גם כאשר מערך הדימום/התנעה בפעולה. פעולת התיבה אינה תמיד חלקה, ובהילוכים גבוהים מדי מורגש רטט מכיוון המנוע. צריכת הדלק במבחן הייתה 10.7 ק"מ/ל'. 

נוחות הנסיעה נאותה, אבל שברי אספלט ושיבושים בינוניים בעיר מורגשים מדי בתוך הרכב, ביחוד בנסיעה איטית. מחוף לעיר נשמעים מדי רעשי כביש ורוח. למרות העיצוב, הרכב אינו יוצר תחושה שהוא חסון במיוחד בנסיעת שבילים.

1628334
צילום: איתמר רותם

היכולת הדינמית טובה, ונוסכת ביטחון. למרות הגובה, הרכב יציב בפניות ורוכן באופן שאינו מרתיע גם בעומס. להיגוי משקל נכון והתגובות של הרכב לפקודת הפניה נכונות. 

תמורה 
ל-טי קרוס מראה קשוח ממתחרים רבים, ובתחום בו יש חשיבות למסר שהרכב יוצר, זה קלף מצוין. טי קרוס הוא רכב פנאי שימושי, עשוי היטב ואבזורו טוב. למעשה, פרט לאיכות חומרי הדיפון, אין לרכב מגרעות בולטות. 

1628328
צילום: איתמר רותם

מחיר הדגם, שמתחיל ב-125,000 שקלים, גבוה במעט ביחס לחלק מהמתחרים, אבל ההוזלה שעבר לאחרונה וההתייקרות של חלק מהמתחרים משפרות את התחרותיות שלו. 

פולקסווגן טי קרוס 2020 החדש: רשימת גרסאות, מחירון
פולקסווגן טי קרוס 1.0 ל', 'קומפורטליין' – 125,000 שקלים
פולקסווגן טי קרוס 1.0 ל', 'קומפורטליין פלוס' – 135,000 שקלים

1628324
צילום: איתמר רותם

שווה לשקול גם:

מחיר
125000
החל מ- 1,240 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3100
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
411
רוחב
176
גובה
156
משקל
1275
בסיס גלגלים
255
נפח תא מטען (ליטר)
380
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1281
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
40

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/60/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
999
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
115
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
20.4
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
193
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
22.2
צריכת דלק - עירונית
17.2
צריכת דלק - ממוצעת
20.0
דרגת זיהום אוויר
9
צריכת דלק - אמיתית
16.2
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת לניטור מרחק מלפנים, מערכת פרואקטיבית להגנה על הנוסעים - PPP, מערכת Hill Hold למניעת הידרדרות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני "8, 6 רמקולים, משענת יד קדמית, טעינה אלחוטית לטלפון נייד, פסי נשיאה בגג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם

40 1

דגם פולקסווגן טי קרוס
גרסה טי קרוס 1.0 ל' טורבו, אוט', Comfortline
מחיר 125000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 193
תיבת הילוכים מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 20.0
נפח תא מטען (ליטר) 380
דרגת זיהום אוויר 9

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 8. זורקים לכם את מה שלא קונים פה 7 צודק

    דש מהמבורג 15 אוקטובר 2020, 18:15

  2. 7. חחחח בגרמניה לא קונים בנזין כזה מיושן יש פה מודעות לאיכות הסביבה

    ברלינאי 15 אוקטובר 2020, 18:14

  3. 6. למה היבואן לא מביא חשמליות?

    חשמליקו 15 אוקטובר 2020, 18:14

  4. 5. למה לא מביאים את ה ID 3 מה יש ליבואן השמרן הזה??? מביא לנו סחלההזה???

    טסלה X 15 אוקטובר 2020, 18:13

  5. 4. עוד פעם זורקים שאריות מאירופה לשוק שמרני למה לא מביאים את ה ID 4

    זיהום 15 אוקטובר 2020, 18:11