טויוטה קורולה 2021 החדשה — חוות דעת - אוטו

טויוטה קורולה 2021 החדשה — חוות דעת

הקורולה החדשה טובה בהרבה מקודמתה והצלחתה אינה מקרית. כל מה שצריך לדעת על טויוטה קורולה 2021: מחירון, אבזור, מפרט טכני ועוד

טויוטה קורולה 2021 החדשה: רשימת גרסאות, מחירון:
טויוטה קורולה סדאן היברידי, 'סאן' – 138,000 שקלים
טויוטה קורולה סדאן היברידי, 'סנס' – 140,000 שקלים
טויוטה קורולה סדאן היברידי, 'לימיטד' – 144,000 שקלים 

שושלת טויוטה קורולה היא אחת הידועות, המפורסמות והוותיקות בעולם הרכב. הדור השניים-עשר, שהוצג ב-2018, הביא עימו שינויים משמעותיים ביחס לקודמו. הדגם החדש מתבסס על רצפת TNGA העדכנית של טויוטה, מביא עימו אופציה ליחידת כוח היברידית, ומעוצב באופן מקורי ובולט, הן בחוץ, הן בסביבת הנהג. בנוסף, דגם ההאצ'בק, שנקרא "אוריס" היה לגרסה של הדגם קורולה, ממש כמו מרכב הסטיישן. 

שיווקה של קורולה החדשה החל ב-2019, ולא רק שהתקבלה היטב בישראל אלא הייתה גם לדגם הנמכר ביותר כאן. הקורולה מוצעת גם בגרסת סדאן עם מנוע 1.6 ליטר בנזין המייצר 132 כ"ס ותיבה רציפה, אבל האלטרנטיבה ההיברידית הרבה יותר פופולרית.

1613995
צילום: עמית אגרונוב

בעמידה 
בגלל שהיא כה נפוצה, אפשר שלא לשים לב לכך, אבל לקורולה עיצוב מרשים למדי ובהחלט לא שגרתי. השילוב של מבנה מוארך עם חרטום נמוך וקווים אופקיים בשבכה יוצר מראה דינמי ומופע רחב יותר ממה שהרכב בפועל. גם מאחור, היכן שכל כך הרבה משפחתיות כושלות בביצוע שבלוני, הקורולה נראית טוב. 

תא הנוסעים נאה לעין, בייחוד עם מערך הגוונים הבהיר. איכות משטחי הפלסטיק והדיפון אינה אחידה; ברוב החלקים העליונים הפלסטיק רך, אבל לא בכולם. ברמות הגימור העשירות מחוונים מוקרנים, ואלה כמובן נאים מאלה שבבסיסית ('סאן'), אך גם פחות ברורים. צג המולטימדיה גדול ("9), אך אינו מקורי ואינו נוח לתפעול, ואילו ב'לימיטד' המהודרת צג מקורי וברור יותר. מפרט הבטיחות מכובד גם בתחום הבטיחותי. כאן ניתן לציין בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וב'לימיטד' גם ניטור שטחים מתים. מושב הנהג נעים ומאפשר תנוחת נהיגה נוחה.

1614014
צילום: עמית אגרונוב

מאחור, מרווח הרגליים טוב אך מרווח הראש מרשים פחות. נפח תא המטען גדול למדי, אך הביצוע פשוט.

בנסיעה  
קורולה ההיברידית מצוידת בחטיבת הכוח הנפוצה של טויוטה, המבוססת על מנוע אטמוספרי 1.8 ליטר, זו מייצרת הספק משולב של 121 כ"ס, והתמסורת מוגדרת על-ידי טויוטה כ"רציפה". משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 11 שניות.  

בשימוש רגוע בעיר חטיבת הכוח נעימה, אבל בהאצות ביניים, בייחוד תחת עומס, המנוע מטפס לסל"ד גבוה ואז הוא מרעיש. בעיקר, פעולת יחידת הכוח במצבים כאלה מאומצת ואינה נוסחת ביטחון בעקיפות בסוגי כבישים מסוימים. צריכת הדלק, 19 ק"מ/ל' במבחן הדרכים, בהחלט טובה. 

1614006
צילום: עמית אגרונוב

קורולה החדשה מציעה לנוסעיה נוחות נסיעה נאותה, אך בידוד הרעשים אינו מרשים. הפלטפורמה החדשה אחראית גם ליכולת דינמית טובה, המקנה ביטחון לנהג הודות להתנהלות צפויה בפניות. הבלמים לוקים בדיוק וביכולת המינון, כרגיל בכלים היברידיים. 

לסיכום 
מחירי קורולה סדן התייקרו לקראת 2020, ונעים בין 138,000 שקלים ל-144,000 שקלים. עם זאת, ביחס לדגמים היברידיים היא מעניקה תמורה טובה הודות לחבילה ראויה, המציעה בשתי רמות הגימור הגבוהות אבזור נאה.

1614007
צילום: עמית אגרונוב

שווה לשקול גם:

}
מחיר מחירון
-
החל מ- 1,269 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
אחריות
ללא
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
463
רוחב
178
גובה
144
משקל
1205
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
471
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
55

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
205/55/16

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1598
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
132
סל"ד להספק מירבי
6400
מומנט מירבי (קג"מ)
16.2
סל"ד למומנט מירבי
4400
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
190
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
22.2
צריכת דלק - עירונית
13.9
צריכת דלק - ממוצעת
18.2
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
13.8
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, חיישני חגורות בטיחות, בלם יד חשמלי

מולטימדיה

}
מערכת שמע
התקנה מקומית
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש כוללת WAZE
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
פנסי ערפל אחוריים, בורר מצבי נהיגה - Sport בלבד
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב

10 1

דגם טויוטה קורולה
גרסה קורולה סדאן 1.8 ל' היברידי, SUN
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.0
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 29.4
נפח תא מטען (ליטר) 471
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 13. איפה מיוצרת, תורכיה?

    מתן 27 אוקטובר 2020, 08:17