יונדאי איוניק 2021 החדשה - חוות דעת - אוטו

יונדאי איוניק 2021 החדשה - חוות דעת

לקראת 2021 מחזקת יונדאי את המבחר של המשפחתית איוניק גם בגרסה חשמלית מחודשת. כל מה שצריך לדעת על יונדאי איוניק 2021: מחירון, אבזור, מפרט טכני ועוד

יונדאי איוניק 2021 החדשה: רשימת גרסאות, מחירון:
יונדאי איוניק היברידי, 'פרמיום' – 142,000 שקלים 
יונדאי איוניק היברידי, 'סופרים' – 143,000 שקלים
יונדאי איוניק חשמלי – 160,000 שקלים

ב-2016 השיקה יונדאי משפחתית חדשה – איוניק שהתבססה על פלטפורמה ייעודית וחדשה שאפשרה להציע אותו דגם בגרסה היברידית, היברידית-נטענת, חשמלית;  פלטפורמה זו משמשת בסיס גם לקיה נירו.

שיווק הגרסה ההיברידית החל בסוף 2016, ואיוניק הייתה לסיפור הצלחה גדול, כולל מקום ראשון במצעד המכירות הישראלי. גרסה מחודשת הגיעה לארץ ב-2019, ולקראת סוף 2020 החל שיווק גרסה חשמלית מחודשת, עם סוללת 38.3 קוט"ש מקוררת מים וטווח מוגדל ל-311 ק"מ (WLTP) – שיפור של שליש בסוללות ובטווח. בנוסף, הספק המנוע החשמלי עלה מ-120 ל-136 כ"ס.

1635697
צילום: מערכת אוטו

לפני ההתנעה 
העיצוב של איוניק שם דגש על מבנה אווירודינמי, אך אינו מושך במיוחד. במסגרת חידוש הדגם החזית הייתה לאגרסיבית יותר, והדבר בולט בייחוד בגרסה החשמלית, שיש לה שבכה מוזרה-משהו הכוללת גם פתחי אוורור אקטיביים. החישוקים בגרסה ההיברידית אינם שגרתיים למראה, ובחשמלית נראים קטנים ("16).

במסגרת החידוש בוצע שינוי משמעותי בסביבת הנהג גם בגרסה החשמלית, ובשינויים קווים וגוונים מודרניים ונעימים יותר. לרכב מולטימדיה מקורית עם צג "8 ולתצוגה של בקרת האקלים מראה נאה יותר, אך השליטה בה, באמצעות לחצני מגע, פחות מוצלחת. מושב הנהג המחודש נעים בנסיעות לא ארוכות. 

רשימת האבזור נאה וכוללת מפתח חכם, ובגרסה המהודרת או החשמלית (שנמצאת בין רמות הגימור הרגילות) תפעול חשמלי למושב נהג. בכל הגרסאות מפרט בטיחותי עשיר, הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית. 

1626420
צילום: איתמר רותם

מאחור מרחב נאה לרגליים אך לא לראש. בגרסה ההיברידית, לתא המטען נפח נאה אך בחשמלית הוא רדוד. המבנה ותפעול הכיסוי אינם נוחים לשימוש. 

בתנועה
בגרסה ההיברידית השילוב בין מנוע חשמלי ומנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר מייצר הספק של 141 כ"ס שעוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים. למנוע החשמלי כאמור הספק של 136 כ"ס ושיא המומנט שלו, 30.1 קג"מ, זמין כבר ב-0 סל"ד. 

1626426
צילום: איתמר רותם

מנוע הבנזין מתעורר לחיים באופן מורגש מדי, אך לאורך הדרך חטיבת הכוח נעימה בפעולתה ויכולתה נאה, גם אם אינה מצטיינת, כפי שמעיד נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש העומד על 11.1 שניות. בנוסף לבורר, מאחורי ההגה פקדי הילוכים לתפעול ידני, ואלה שולטים, במצב 'חיסכון', על העוצמה של בלימת המנוע לטובת טעינה. לגרסה זו צריכת דלק מצוינת של כ-17 ק"מ לליטר שהתקבלה במסגרת מבחן דרכים מאומץ.

לגרסה החשמלית ביצועים טובים יותר, 9.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, וטווח הנסיעה בפועל נע בין 260 ל-280 ק"מ. 

נוחות הנסיעה אינה מתעלה בעיר, והרכב הנוקשה לא מטפל טוב מספיק במהמורות בה, אך מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת. אחיזת הכביש בשתי הגרסאות אינה מרשימה, גם בגלל הצמיגים הירוקים, אך היכולת הדינמית הכוללת מספקת בהחלט. פעולת הבלמים חסרה דיוק.

1626396
צילום: איתמר רותם

לסיכום 
יונדאי איוניק 2021 היברידית עולה 142,000 שקלים ברמת הגימור הבסיסית, 143,000 שקלים ברמת הגימור המהודרת, מעניקה יכולת טובה ואבזור נאה ואלה יוצרים תמורה נאותה. לגרסה החשמלית, שמחירה 160,000 שקלים, תפעול יום-יומי זול בהרבה, אך למרות זאת, ובגלל פער המחירים, היא עדיין מעט יקרה מדי. 

1635685
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

מחיר
141900
החל מ- 1,408 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3020
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
447
רוחב
182
גובה
145
משקל
1420
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
550
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
45

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/45/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1580
סוג מנוע
היברידי (חשמלי + בנזין)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
141
סל"ד להספק מירבי
5700
מומנט מירבי (קג"מ)
27
סל"ד למומנט מירבי
1000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.1
מהירות מרבית (קמ"ש)
185
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
24.4
צריכת דלק - עירונית
22.7
צריכת דלק - ממוצעת
23.7
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
20.1
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, זיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
משטח טעינה אלחוטית לטלפון נייד, מסך "8, אפשרות חיבור Android Auto, Apple CarPlay, מצב נהיגה Sport, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, 7 שנות אחריות על מהערכת ההיברידית
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי

10 1

דגם יונדאי איוניק
גרסה איוניק 1.6 ל' היברידי, אוט', Premium
מחיר 141900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.1
מהירות מרבית (קמ"ש) 185
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 23.7
נפח תא מטען (ליטר) 550
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 1. מה זה החרטה הזה ?!?!??!

    חרטה בעצרת 1000 27 אוקטובר 2020, 16:03