הונדה ג‘אז 2021 החדשה: מחירון, רשימת גרסאות
הונדה ג‘אז היברידית, ’קומפורט‘ — 119,900 ש“ח
הונדה ג‘אז היברידית, ’אלגנס‘ — 123,900 ש“ח

רקע כללי
הדור הרביעי של הסופרמיני הונדה ג‘אז שהוצגה לראשונה ב-2001, הושק ב-2019 בתערוכת הרכב בטוקיו, ותבסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין. הבסיס חדש, הרעיון ממשיך את זה של קודמיו – תכנון פנים שנועד למקסם את חלל הרכב ולעשותו שימושי ככל שאפשר. 

בדגם החדש גם גרסה היברידית, והיא היחידה המגיעה לישראל. יחידה זו שונה מהמקובל בתחום וכוללת מנוע בנזין אטמוספרי — 1.5 ל‘, מחזור אטקינסון, 98 כ“ס — ושני מנועים חשמליים. מנוע הבנזין מפעיל מנוע חשמלי המשמש כגנרטור, הטוען את הסוללות, והמנוע החשמלי השני הוא זה שמניע את הרכב. במהירויות בין-עירוניות (מעל 80 קמ“ש) מנוע הבנזין מתחבר ישירות לגלגלים, וגם הוא מניע אותם. סידור זה, כך הונדה, מבטיח צריכת דלק חסכנית ממש.

הונדה ג‘אז 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

בעמידה
עיצובה של הג‘אז נובע מהמבנה שלה, שנועד למקסם את חלל הפנים, ולזו חזית ייחודית וחביבה למראה.  

עם הכניסה פנימה מתגלה כי לרכב הקטן מרחב פנים גדול מאוד ביחס, גדול בהרבה מזה של דגמי סופרמיני אחרים. התחושה היא שהרכב אוורירי ומרווח לא רק בגלל המרחב הנדיב אלא גם בזכות שטח החלונות הגדול. העיצוב עצמו נאה ומיוחד, אך איכות החומרים לא מצטיינת. מושב הנהג בינוני (בסיס שוקע, אין אפשרות להקשחה), מסכי המולטימדיה ולוח המחוונים המוקרן איכותיים.

הונדה ג‘אז 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

המרחב מאחור נדיב ביותר, לא רק ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה אלא בכלל. הכניסה לשורה השנייה נוחה ומרווחי כפות הרגליים, הברכיים והראש פשוט מצוינים. הרצפה הכמעט שטוחה מוסיפה לנוחות הישיבה ומאפשרת מקום ישיבה במרכז. לחיוב יצוינו ריפוד איכותי ותאים נפרדים למסמכים וסלולרי, לשלילה נציין היעדר פתחי מיזוג מאחור ושקע טעינה.

תא המטען גדול ושימושי וכולל שלל פתרונות עגינה ואחסון. ג'אז מציעה מספר אפשרויות לקיפול המושבים והתפעול קל מאוד.

הונדה ג‘אז 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

בנסיעה
יחידת ההנעה הלא-שגרתית של ג‘אז אינה מחייבת סשן היכרות; לשלב ל-D ולנהוג. בנסיעה בעיר בולטת פעולתו השקטה של המנוע, והתאוצה שלו הג'אז טובה מאוד. מחוץ לעיר הביצועים כבר סבירים בלבד, אך יספקו כל שימוש סביר. תחת עומס פעולת מנוע הבנזין נשמעת היטב וזו אינה מעודנת.

מעבר ליכולתה הטובה בעיר, מצטיינת יחידת הכוח הזו בצריכת דלק נמוכה. במבחן מאומץ שחלקו נעשה בתוואי הררי, עמדה הצריכה על 16.1 ק“מ/ל'; בשימוש מתון הצריכה תהיה טובה גם מ-20 ק“מ/ל'. 

הונדה ג‘אז 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

נוחות הנסיעה בעיר מספקת, ג‘אז מצליחה להתמודד היטב עם טלאים ושיבושים ”מעוגלים“ בעוד שיבושים חדים ושברים מורגשים יותר. בידוד הרעשים אינו מצטיין — יש לא מעט רעשי רוח וכביש. היכולת הדינאמית טובה.

לסיכום
הונדה ג‘אז, בזכות תכנון פנים מבריק, מציעה מרחב פנים גדול מאוד במכונית קטנה ומוסיפה לו שימושיות רבה. מחירה גבוה ודומה לשל רכבי פנאי קטנים. עם זאת, היא חסכונית באופן מופלג ומתאימה למי שמחפש רכב יעיל במרחב העירוני.

הונדה ג‘אז 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: יואל פלרמן