יונדאי וניו 2021 החדש: רשימת גרסאות, מחירון
יונדאי וניו 1.6 ל', אוטו', 'אינספייר' – 109,900 שקלים
יונדאי וניו 1.6 ל', אוטו', 'פרמיום' – 117,900 שקלים
יונדאי וניו 1.6 ל', אוטו', 'סופרים' – 122,900 שקלים

רקע כללי
יונדאי וניו ;(Venue "מקום האירוע", חברתי או תרבותי) הוא רכב הפנאי הקטן, הצעיר והזול ביותר בהיצע של היצרנית הקוריאנית. וניו נחשף בתערוכת ניו-יורק באפריל 2019, ונחת בישראל במאי 2020. 

וניו, המבוסס על פלטפורמת הסופרמיני של יונדאי, משווק בארץ עם יחידת הנעה אחת – מנוע 1.6 ל' חדש המייצר 123 כ"ס ו-15.7 קג"מ ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה עם אפשרות לתפעול ידני של שמונה יחסי העברה קבועים. 

יונדאי וניו 2021 החדש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

בעמידה 
לווניו, כמו ברכבי שטח של פעם, עיצוב מזוות, ואת מופע הרטרו משלימות יחידות תאורה מרובעות מלפנים ומאחור ושבכה קדמית מובחנת. הממדים שלו קטנים למדי (בסיס הגלגלים 252 ס"מ), אבל בזכות גובהו הרם הוא מפגין נוכחות רבה והופעתו נראית קשוחה ככל שהממדים מאפשרים.

עיצוב סביבת הנהג נאה, אך אינו עכשווי כמו בדגמי יונדאי אחרים. לאווירה הנעימה מוסיפות גם איכויות הרכבה וחומרים טובות ביחס לסגמנט. תנוחת הנהיגה גבוהה כנדרש, והנדסת האנוש טובה מאוד לאור קיומם של מתגים ופקדים פיזיים, בתפעול רגיל.

יונדאי וניו 2021 החדש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

המרחב מלפנים טוב ומספק מאחור, בייחוד בהתחשב בממדי הרכב. תא המטען היעיל מציע נפח נכבד, ויצוינו לטובה רצפתו הכפולה, מקום אחסון לכיסוי הקשיח, ווי תלייה ועיגון ותאורה.

וניו מציע אבזור נאה, בייחוד ברמות הגימור האמצעית והגבוהה ('פרמיום' ו'סופרים', בהתאמה), וזה כולל בין היתר מערכת מולטימדיה "8 עם שיקוף אנדרואיד אוטו/אפל קארפליי, מצלמת נסיעה לאחור, תאורת לד יום ועוד. מפרט הבטיחות טוב גם הוא וכולל כסטנדרט מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, והתרעת ערנות נהג.

יונדאי וניו 2021 החדש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

בנסיעה  
לווניו מפרט טכני פשוט למדי. המנוע האטמוספרי (1.6 ל' חדש, סדרת גמא) משודך כאמור לתיבה רציפה (בעלת 8 יחסי העברה קבועים), ההנעה קדמית. כל אלו מאפשרים לווניו להגיע ל-100 קמ"ש תוך 11.2 שניות, ולמהירות מרבית של 186 קמ"ש.

בפועל, הביצועים עצמם סבירים ומספקים, גם תחת עומס. עם זאת, המנוע אינו שקט ופעולת תיבת ההילוכים, כיאה לבנות מינה, תורמת גם היא לתחושה המתאמצת של המנוע ולרעש. בידוד הרעשים בינוני.

צריכת הדלק סבירה ועמדה על 10.5 ק"מ לליטר במבחן הדרכים, נתון בינוני ביחס לסגמנט.

יונדאי וניו 2021 החדש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

יונדאי ניו מציע נוחות נסיעה טובה למדי, בייחוד בעיר, בזכות המתלים הרכים שלו. אך, אלו בתורם, בשילוב של מרכב גבוה וקצר, מביאים ליכולת דינמית שאינה מתעלה.

לסיכום 
יונדאי וניו הוא רכב פנאי קטן ומוצלח. נכון, הביצועים אינם מסעירים ורמת הרעשים גבוהה. אך לזכותו של וניו נרשמים נוחות נסיעה טובה, אבזור נוחות ובטיחות נאה וכן עיצוב "ג'יפי" בעל אופי של רכבי פנאי אמיתיים. 

במחירו, מציע וניו תמורה ראויה לרוכשים, גם לאלו שרוצים לנצל קצת יותר את פוטנציאל הפנאי שלו.

יונדאי וניו 2021 החדש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן