קיה סלטוס 2021 החדש: מחירון, רשימת גרסאות
קיה סלטוס 2.0 ל', 'EX' – החל מ-141,000 שקלים
קיה סלטוס 2.0 ל', 'אורבן' – 134,000 שקלים

רקע כללי
קיה סלטוס הוא רכב פנאי הממוקם יחד עם מקבילו אקסיד מתחת לספורטאז' – שלושתם דגמי פנאי קומפקטיים (C-SUV). הספורטאז' הוותיק, שיש לו בסיס גלגלים של 267 ס"מ, מיועד לשווקי אירופה וצפון אמריקה; סלטוס ואקסיד, עם בסיס גלגלים קצר יותר של 263 ס"מ, פונים כל אחד בדרכו לארה"ב ולאירופה בהתאמה.

קיה סלטוס 2021 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

המחירים של שני הדגמים קרובים, וההבדלים ביניהם מעידים על השוק הרלוונטי אליו הם מכוונים. לאקסיד עיצוב הקרוב יותר לסטיישן, איכות החומרים טובה, ויחידת ההנעה שלו מתקדמת; לסלטוס מבנה ועיצוב נוכחים יותר וכמקובל בדגמי פנאי, חומרים פשוטים יותר, יחידת כוח מתקדמת פחות, אבל האבזור עשיר בהרבה, וכולל בין השאר אפילו הנעה מרחוק, מה שמאפשר מיזוג לפני כניסה. 

קיה סלטוס משווק בישראל בגרסה אחת – מנוע בנזין 2.0 ליטר 149 כ"ס, תיבה רציפה, הנעה קדמית – ובשתי רמות גימור. 

בעמידה 
קיה סלטוס בנוי ומעוצב כמו רכב פנאי תקני, יש לו נוכחות כתוצאה ממרכב גבוה, חזית מודגשת, גם בזכות יחידות תאורה גדולות, ושלל פריטים אופייניים כמו משקופים שחורים סביב בתי הגלגלים ופסי העמסה על הגג.

קיה סלטוס 2021 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

עיצוב סביבת הנהג מכובד, איכות החומרים כאמור אינה מתעלה והאבזור מאוד עשיר, וברמת הגימור הגבוהה, 'EX', כולל מפתח חכם (כניסה, יציאה, התנעה), ריפוד מושבים המשלב בד ועור, חימום מושבים קדמיים, בלם חנייה חשמלי, קיפול מראות אוטומטי, בקרת שיוט, תאורת פנים בתפעול ליטוף, שלל שקעי USB ו-12 וולט, בקרת ירידה במורד, וכאמור אותה התנעה מרחוק לתפעול המיזוג, סידור מעולה בקיץ המקומי. בולטת בהיעדרה: בקרת שיוט אדפטיבית.

המושבים הקדמיים והאחוריים נוחים מאוד. המרחב ראוי, גם ליושבים מאחור, ולאלה גם פתחי מיזוג, יתרון ביחס לדגמים מקבילים אחרים. 

קיה סלטוס 2021 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

בנסיעה  
קיה סלטוס משווק כאמור רק עם מנוע בנזין וזה אטמוספרי, בנפח 2.0 ליטר ומייצר 149 כ"ס, תיבה רציפה, והנעה קדמית. משך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש 9.6 שניות והמהירות המרבית היא 196 קמ"ש.

אלה שאינם אוהבים תיבה אוטומטית-רציפה ישמחו לדעת שתיבה זו מדמה בפעולתה תיבה אוטומטית-פלנטרית, ועושה זאת בצורה נפלאה, כאילו "מעבירה הילוכים", וכך גם בעומס מלא. בנהיגה יומיומית, אופי הפעולה של יחידת הכוח בהחלט נעים, ותאוצת ביניים במצב של חצי דוושה ראויה בהחלט. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 11 ק"מ/ל'.

קיה סלטוס 2021 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

כיול המתלים של קיה סלטוס מוצלח ונוחות הנסיעה המתקבלת טובה בהחלט. רק שברים גדולים או תיקונים גבוהים וחדים מורגשים, ואת האחרים הוא סופג היטב. גם בידוד הרעשים טוב. נוחות הנסיעה בשביל טובה אף היא, ומעברי מים קלים, חריצים או אבנים זרועות ושתולות נעלמו (באופן יחסי, כמובן) תחת הגלגלים.

לסיכום 
קיה סלטוס אינו מתעלה באיכות החומרים, הוא צפוף מעט ותא המטען שלו קטן. מנגד, הוא מציע הופעה מרשימה, אבזור עשיר (בייחוד ב-'EX'), נוחות נסיעה טובה, ביצועים סבירים. כאשר ממקמים בצד השני של המשוואה את המחיר, מקבלים רכב פנאי המציע תמורה טובה. הוא מושך יותר ברמת הגימור הגבוהה יותר, אבל לזו הנמוכה תג-מחיר נמוך ביחס למקובל בקטגוריה. 

קיה סלטוס 2021 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג