קיה סלטוס 2021 החדש - חוות דעת - אוטו

קיה סלטוס 2021 החדש - חוות דעת

קיה סלטוס הוא רכב פנאי קומפקטי שממוצב מתחת לספורטאז'. על הפרק: אבזור עשיר, מחיר תחרותי. כל מה שצריך לדעת על קיה סלטוס 2021 כולל מחירון מעודכן, רשימת גרסאות, חוות דעת מלאה ועוד

קיה סלטוס 2021 החדש: מחירון, רשימת גרסאות
קיה סלטוס 2.0 ל', 'EX' – החל מ-141,000 שקלים
קיה סלטוס 2.0 ל', 'אורבן' – 134,000 שקלים

רקע כללי
קיה סלטוס הוא רכב פנאי הממוקם יחד עם מקבילו אקסיד מתחת לספורטאז' – שלושתם דגמי פנאי קומפקטיים (C-SUV). הספורטאז' הוותיק, שיש לו בסיס גלגלים של 267 ס"מ, מיועד לשווקי אירופה וצפון אמריקה; סלטוס ואקסיד, עם בסיס גלגלים קצר יותר של 263 ס"מ, פונים כל אחד בדרכו לארה"ב ולאירופה בהתאמה.

1634555
צילום: רונן טופלברג

המחירים של שני הדגמים קרובים, וההבדלים ביניהם מעידים על השוק הרלוונטי אליו הם מכוונים. לאקסיד עיצוב הקרוב יותר לסטיישן, איכות החומרים טובה, ויחידת ההנעה שלו מתקדמת; לסלטוס מבנה ועיצוב נוכחים יותר וכמקובל בדגמי פנאי, חומרים פשוטים יותר, יחידת כוח מתקדמת פחות, אבל האבזור עשיר בהרבה, וכולל בין השאר אפילו הנעה מרחוק, מה שמאפשר מיזוג לפני כניסה. 

קיה סלטוס משווק בישראל בגרסה אחת – מנוע בנזין 2.0 ליטר 149 כ"ס, תיבה רציפה, הנעה קדמית – ובשתי רמות גימור. 

בעמידה 
קיה סלטוס בנוי ומעוצב כמו רכב פנאי תקני, יש לו נוכחות כתוצאה ממרכב גבוה, חזית מודגשת, גם בזכות יחידות תאורה גדולות, ושלל פריטים אופייניים כמו משקופים שחורים סביב בתי הגלגלים ופסי העמסה על הגג.

1634578
צילום: רונן טופלברג

עיצוב סביבת הנהג מכובד, איכות החומרים כאמור אינה מתעלה והאבזור מאוד עשיר, וברמת הגימור הגבוהה, 'EX', כולל מפתח חכם (כניסה, יציאה, התנעה), ריפוד מושבים המשלב בד ועור, חימום מושבים קדמיים, בלם חנייה חשמלי, קיפול מראות אוטומטי, בקרת שיוט, תאורת פנים בתפעול ליטוף, שלל שקעי USB ו-12 וולט, בקרת ירידה במורד, וכאמור אותה התנעה מרחוק לתפעול המיזוג, סידור מעולה בקיץ המקומי. בולטת בהיעדרה: בקרת שיוט אדפטיבית.

המושבים הקדמיים והאחוריים נוחים מאוד. המרחב ראוי, גם ליושבים מאחור, ולאלה גם פתחי מיזוג, יתרון ביחס לדגמים מקבילים אחרים. 

1634582
צילום: רונן טופלברג

בנסיעה  
קיה סלטוס משווק כאמור רק עם מנוע בנזין וזה אטמוספרי, בנפח 2.0 ליטר ומייצר 149 כ"ס, תיבה רציפה, והנעה קדמית. משך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש 9.6 שניות והמהירות המרבית היא 196 קמ"ש.

אלה שאינם אוהבים תיבה אוטומטית-רציפה ישמחו לדעת שתיבה זו מדמה בפעולתה תיבה אוטומטית-פלנטרית, ועושה זאת בצורה נפלאה, כאילו "מעבירה הילוכים", וכך גם בעומס מלא. בנהיגה יומיומית, אופי הפעולה של יחידת הכוח בהחלט נעים, ותאוצת ביניים במצב של חצי דוושה ראויה בהחלט. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 11 ק"מ/ל'.

1634569
צילום: רונן טופלברג

כיול המתלים של קיה סלטוס מוצלח ונוחות הנסיעה המתקבלת טובה בהחלט. רק שברים גדולים או תיקונים גבוהים וחדים מורגשים, ואת האחרים הוא סופג היטב. גם בידוד הרעשים טוב. נוחות הנסיעה בשביל טובה אף היא, ומעברי מים קלים, חריצים או אבנים זרועות ושתולות נעלמו (באופן יחסי, כמובן) תחת הגלגלים.

לסיכום 
קיה סלטוס אינו מתעלה באיכות החומרים, הוא צפוף מעט ותא המטען שלו קטן. מנגד, הוא מציע הופעה מרשימה, אבזור עשיר (בייחוד ב-'EX'), נוחות נסיעה טובה, ביצועים סבירים. כאשר ממקמים בצד השני של המשוואה את המחיר, מקבלים רכב פנאי המציע תמורה טובה. הוא מושך יותר ברמת הגימור הגבוהה יותר, אבל לזו הנמוכה תג-מחיר נמוך ביחס למקובל בקטגוריה. 

1634556
צילום: רונן טופלברג

שווה לשקול גם:


  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג

33 1

דגם קיה סלטוס
גרסה סלטוס, 2.0 ל', אוט', Urban
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) _חלונות כהים, מסך מולטימדיה 8 אינץ',
מהירות מרבית (קמ"ש) 190
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 13.4
נפח תא מטען (ליטר) 468
דרגת זיהום אוויר 14

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 14. שבועיים עם סלטוס EX, ומרוצה. 138K שח על הכביש. איבזור ההתנהגות ביצועים ומרווח בהחלט מספקים. בלי טורבו / רובוטי / בטריה מתחת לישבן. בשבילי מצויין.

    קצת יקר, אבל התפשרתי על המחיר 16 נובמבר 2020, 19:48

  2. 12. מיותרת כמו כל המלוכסנות.

    רב קו 14 נובמבר 2020, 18:09

  3. 11. יש פה אנשים שעדיין משלמים דלק ומס בלו ולא עברו ל MG ZS

    סמי 14 נובמבר 2020, 15:13

  4. 10. מה שקרה לסמסונג בטלפונים יקרה לקיה במכוניות

    הסינים האיכותיים באים 14 נובמבר 2020, 14:28

  5. 9. חבל שקיה לא עולים על הגל החשמלי הם יאבדו כמו מאזדה

    אסייתי 14 נובמבר 2020, 14:28

  6. 8. שוקי אירופה, לא שווקי אירופה.

    מורי 14 נובמבר 2020, 10:47

  7. 2. עוד רכב שבאירופה לא יקנו כי הוא מזהם ולא חכם ופה במזהת יסתערו עליו שמרנים שונאי שינוי

    חחחחח 12 נובמבר 2020, 20:37

  8. 1. גם אם המוכר יעשה 4 סלטוס לאחור, לא אקנה את זה !!!

    מישה פרץ 12 נובמבר 2020, 15:55