טויוטה יאריס 2021 החדשה: רשימת גרסאות, מחירון:
יאריס 1.5 ל' בנזין, 'סול' – 105,900 שקלים
יאריס 1.5 ל' בנזין 'סטייל' – 107,900 שקלים
יאריס 1.5 ל' בנזין 'סקאי' – 111,900 שקלים
יאריס 1.5 ל' היברידי 'אקו' – 112,900 שקלים
יאריס 1.5 ל' היברידי 'סטייל' – 115,900 שקלים
יאריס 1.5 ל' היברידי 'פרמייר אדישן' – 119,900 שקלים

רקע כללי
ב-2019 השיקה טויוטה את הדור הרביעי של טויוטה יאריס, 21 שנים לאחר הצגת הדור הראשון. הדגם החדש, מוצע כקודמו בגרסת בנזין ובגרסה היברידית (חדשה, דור רביעי). יאריס החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA המודולרית של היצרן, כאן בגרסתה הקטנה, B. 

שיווקה של יאריס החדשה החל ב-2020. השקתה עוררה עניין רב, לא מעט בשל העיצוב האגרסיבי בעל הקווים נועזים, היוצר הופעה דינמית ומרשימה.

טויוטה יאריס 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

בעמידה 
הדגם החדש מעוצב באופן בוטה וספורטיבי, שונה מזה הסולידי שאפיין את קודמו. גם בסביבת הנהג העיצוב שונה, והוא מקורי וייחודי במבנה שלו. איכות החומרים משופרת, ולמרות חומרים נוקשים בחלקים התחתונים הרמה הכוללת טובה. אותו עיצוב ייחודי אחראי גם להנדסת האנוש טובה פחות. 

המרחב מלפנים מספק, אך מאחור היאריס מעט צפופה, במיוחד בגלל מרווח ראש מצומצם. לתא המטען מבנה נוח, אך הנפח סביר בלבד, וקטן גם ביחס למקובל בקטגוריה.

האבזור שופר ביחס לדור הקודם, אך ברמות הגימור הנמוכות סביר בלבד. ברמת הגימור שנבחנה, 'פרמייר', מפרט אבזור נאה ומכובד, ובמפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

טויוטה יאריס 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

בנסיעה  
היצע המנועים ביאריס חדש לחלוטין ומתבסס על מנוע ה-1.5 ליטר החדש של היצרנית (אטמוספרי, 3 ציל'). בגרסת הבנזין הוא משודך לתיבה אוטומטית-רציפה ומפיק 125 כ"ס. לגרסה ההיברידית הספק משולב של 116 כ"ס.

בהתנהלות יום-יומית רגועה המערך ההיברידי במיטבו, וזה מאפשר ביצועים נאים ויש לו אופי פעולה נמרץ. עם זאת, תחת עומס המנוע מתאמץ ומפגין זאת הן ביכולת, הן ברעש שהוא מייצר. ליאריס ההיברידית, כצפוי, צריכת דלק טובה מאוד, ובמבחן המאומץ זו עמדה על 17.2 ק"מ/ל'.

יאריס החדשה מציעה לנוסעיה נוחות נסיעה מספקת – מתמודדת ברמה טובה עם שיבושים קטנים, מתקשה יותר במפגש עם פגמים גדולים, ואלה מורגשים. היכולת הדינמית של יאריס טובה, והיא פונה היטב, נענית היטב לפקודות ההגה ומתנהלת ביציבות גם תחת עומס.

טויוטה יאריס 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

לסיכום 
טויוטה יאריס החדשה מציגה יחידת ההנעה ההיברידית חסכונית מאוד, אך לא תמיד מעודנת. היא מתנהלת היטב בכביש המפותל גם אם לא פונה לחובבי הגה. יאריס עברה שינוי משמעותי ביחס לקודמתה, וממכונית יעילה אך משעממת, היא הפכה לסופרמיני מעוצבת עם אופי צעיר ומושך.

בנוסף לתכונות אלה, מביאה עמה יאריס מוניטין אמינות, סחירות ושמירת ערך.

טויוטה יאריס 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו