יונדאי i10 2021 החדשה - חוות דעת - אוטו

יונדאי i10 2021: מחירון, רשימת גרסאות
יונדאי i10, ידני, 1.2 ל', 'אינטנס' – 70,000 שקלים
יונדאי i10, רוב', 1.2 ל', 'אינספייר' – 80,000 שקלים
יונדאי i10, רוב', 1.2 ל', 'פריים' – 84,000 שקלים
יונדאי i10, רוב', 1.2 ל', 'סופרים' – 84,000 שקלים

רקע כללי
הדור השלישי של יונדאי i10 נחשף ברבעון האחרון של 2019 והגיע אלינו בפברואר 2020. ה-i10 החדשה נמוכה ורחבה במעט מזו הקודמת, בסיס הגלגלים גדל במקצת ותא הנוסעים מרווח יותר. הדגם משווק בישראל עם מנוע אחד בלבד – בנזין אטמוספרי 1.2 ליטר, 4 צילינדרים עם 84 כ"ס – ואליו משודכת תיבה חד מצמדית או תיבה ידנית.  

יונדאי i10 מוצעת בארבע רמות גימור, במחירים הנעים בין 70,000 שקלים ועד ל-84,000 שקלים.

1632227
צילום: מערכת אוטו

בעמידה 
יונדאי i10 החדשה נראית פשוט נהדר, בעיקר בשילוב שני גווני מרכב וברמת הגימור הגבוהה, הכוללת גם חישוקי "16 נאים. תא הנוסעים נאה אף הוא וללא ספק המרשים מבין תאי הנוסעים בסגמנט המיני, עם משטחים בשחור ובלבן, איכות חומרים טובה יחסית (ביחס לסגמנט כמובן) וכך גם הגימור.

בסביבת הנהג צג מולטימדיה גדול ("8), עם צימוד לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בכל הנוגע למערכות בטיחות מתקדמות, במפרט בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב כולל תיקון, עמעום אוטומטי, התרעות על עייפות נהג, מהירות מופרזת, תחילת תנועה של הרכב לפנים. חוץ מזה, איכות הצליל במערכת השמע ראויה ותפעול בקרת האקלים פשוט.

1632228
צילום: מערכת אוטו

המושבים נראים מצוין והריפוד משתלב היטב בשלל הגוונים בתא, והמושב עצמו נוח. המרחב, יחסית לרכב מיני, מעולה. הראות החוצה סבירה, ולמרות שהדשבורד גבוה יחסית, קו חלונות הצד נמוך. גם הספסל האחורי נאה ונוח. תמיכת הירכיים לא מושלמת, מה שעלול לעייף בנסיעות ארוכות, אבל הרי זה רכב עירוני... תא המטען בנפח 252 ליטר והוא יותר ממספק.

1632233
צילום: מערכת אוטו

בנסיעה  
ליונדאי i10, כאמור, מנוע בנזין אטמוספרי, בנפח 1.2 ליטר עם 84 כ"ס. תיבת ההילוכים ידנית או חד-מצמדית. הביצועים סבירים בידנית, הרבה פחות מכך ברובוטית; 12.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש בידנית, 15.8 שניות ברובוטית.

תיבת ההילוכים החד-מצמדית, איטית בפעולתה, ובהילוכים הנמוכים ההשהיה בשילוב ההילוכים ארוכה מאוד, דבר שלא כולם יכילו אותו. יתרונות התיבה הם בצריכת דלק נמוכה – 15.7 ק"מ/ל' בתוואי תובעני של מבחן דרכים.

1632232
צילום: מערכת אוטו

כיול המתלים של יונדאי i10 נוקשה ונוחות הנסיעה העירונית המתקבלת סבירה מינוס. עם זאת, בכביש בין-עירוני המצב מוצלח והמרכב מרוסן. בידוד הרעשים ברמת הגימור הגבוהה אינו מרשים, תוצאה של צמיגים רחבים במיוחד (195 מ"מ). 

לסיכום 
לחובת i10 נוחות נסיעה בינונית, תיבת הילוכים איטית וביצועים לא מרשימים; לזכותה מרחב מעולה בתא הנוסעים שהוא איכותי ונאה, שימושיות מצוינת ולא פחות חשוב – שלל מערכות בטיחות מתקדמות. 

1632229
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:


דגם יונדאי i10
גרסה i10 אוט', 1.2 ל', Inspire
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 15.8
מהירות מרבית (קמ"ש) 171
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 18.9
נפח תא מטען (ליטר) 252
דרגת זיהום אוויר 6

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 2. יש בטרייד מוביל חשמליות לא מזהמות?

    סמי 19 נובמבר 2020, 19:41