סוזוקי איגניס - מבחן דרכים (אוט', מתיחת פנים) - אוטו

סוזוקי איגניס - מבחן דרכים (אוט', מתיחת פנים)

איגניס של סוזוקי הוא רכב קטן עם כישורים גדולים, יודע לעשות דברים שקטן כזה לא אמור לדעת. לאחר מתיחת פנים, שינויים טכניים, עם מערכות בטיחות, יותר יקר

בשנת 2000 הציגה סוזוקי מכונית מיני בשם סוזוקי איגניס, וזו שירתה גם אחרים — ב־2001 הייתה זו ג'נרל מוטורס והחטיבה האוסטרלית שלה, הולדן, שקראו לה "קרוז"; ב־2003 קראה לה סובארו "ג'אסטי". הכל הסתיים ב־2008, עם תום דרכה של המיני איגניס.

זמנים חדשים. בסוף 2015 הציגה סוזוקי שוב איגניס, אלא שהמיני הייתה לרכב פנאי, וגם כיום הוא עדיין "דגם פנאי קטנטן" יחיד בקטגוריה שצריכה להיקרא A-SUV. לא רק הגובה (160 ס"מ) ומרווח הגחון (18 ס"מ) הצהירו על כך; מכלול אופייני ברכב שטח אמיתי ושאינו ברכב פנאי — סרן חי(!) בגרסת ההנעה הכפולה — מופיע במפרט; גם זווית הנטישה ראויה לציון: 38 מעלות. כדי שאיש לא יפספס את מפרט המסרים עוצב הרכב עם מרכיבי "שטח", כמו קורה אחורית מאוד רחבה; ההשראה מ־SC100GX (וויזקיד), דגם ננסי (kei car) מהסבנטיז שעוצב על־ידי ג'וג'ארו ונקרא גם סרבו.

מהדורה חדשה. בתחילת 2020 הציגה סוזוקי דגם מחודש של איגניס, והשינויים חורגים מעדכוני עיצוב, או מתוספת אבזור. נפח המנוע, 1.2 ליטר, ללא שינוי, אבל זו גרסת D (מחליפה את C), ולהזרקה הכפולה נוספו תזמון שסתומים משתנה — ובעיקר: מערך היברידי מתון של 12 וולט עם מנוע חשמלי של 3 כ"ס. תפוקת המנוע המחודש — 83 כ"ס, 10.9 קג"מ — נמוכה מזו של קודמו, 90 כ"ס ו־12.1 קג"מ. גם נתוני הביצועים טובים פחות: 12.4 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש בגרסה האוטומטית, 11.1 שניות לפני החידוש. הסיבה: צמצום פליטת מזהמים עם הקטנת צריכת הדלק ב־10%. לתיבה הרציפה שבעה יחסי העברה קבועים ותפעול ידני באמצעות פקדים מאחורי ההגה. 

השנוי החיצוני אינו גדול. הפגוש, השבכה ויחידות התאורה חדשים, לעיצוב דומה לזה של דגמי הפנאי האחרים של סוזוקי. בפנים שופרה איכות החומרים, נוספו גוונים ופריטים צבעוניים יותר בכחול ובאפור, והמחוונים מחודשים. הכי חשוב וסוף סוף: לאיגניס מערכות בטיחות עכשוויות, ובמפרט: בלימה אוטונומית, התרעות סטייה מנתיב וערנות נהג. גם הדגם המחודש מוצע ברמת גימור אחת, 'GLX', ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "16, בקרת אקלים, מפתח חכם, מולטימדיה וצג "7 מקומיים ועוד. מחיר הגרסה האוטומטית שנבחנה עלה ב־5000 שקלים, ל־95,000 שקלים.

1636876
צילום: יואל פלרמן

במבחן הדרכים. ביציאה מחניון היבואן פגש האיגניס בפס הרעדה, אבל החבטה הצפויה לאחר שעבר אותו לא הגיעה. בדרך הבייתה עברתי בחורבות האספלט ועל שברי הבטון הנקראים "עבודות התשתית של הרכבת הקלה", כשל תשתית ממש לא־ידידותי לכל מכונית — למיני במיוחד. ההסבר פשוט וכפול: א. בסיס גלגלים קצר (ובאיגניס הוא קצר, 243 ס"מ) הוא מתכון מוצלח פחות לטיפול במפגעי כביש; ב. לא באמת משקיעים בבולמי זעזועים של מכוניות קטנות וזולות. וכאן איגניס הפגין כישורי נוחות ראויים בהחלט, ממש לא אופייניים בברנז'ה. ההגה באיגניס "ארוך" (3.7 סיבובים מנעילה לנעילה) אבל כושר התמרון מצוין (קוטר סיבוב 9.4 מטרים).

מערך ההנעה העכשווי מספק ויותר בעיר, עם דחף טוב יותר ביציאה מהמקום, ופעולה מעודנת יותר של מערכת הדימום/התנעה. במצב D, התיבה הרציפה פועלת באופן מוכר, מטיסה את הסל"ד למעלה, אבל ניהול ידני, שממש קורא לכך עם הפקדים מאחורי ההגה, מאפשר ניהול מוצלח יותר של מערכת ההנעה. כאשר יצאנו אל מחוץ לעיר, גילינו שלמרות שההספק ירד, ניתן לשייט באופן סביר במהירויות כביש 6, והרכב מאפשר גם יותר. אפשר לקבל ביצועים נאים תחת עומס עלייה וגם בעקיפה, אבל אלה מוגבלים למהירויות נמוכות יותר וממקמות את המנוע גבוה למעלה, ושם הוא רועש. בכלל, האיגניס אינו שקט, ומחוץ לעיר בולטים רעשי רוח (נשמעים במיוחד מקורה A), וגם שאון הכביש מפגין נוכחות. צריכת הדלק בנהיגה לא מתונה עמדה על 13.5 ק"מ/ל'. 

מפגש השבילים. ושימו לב: אנחנו מדברים על דגם מיני שאמור להעביר את עיקר זמנו בתוככי הערים. אבל יצאנו מעירנו והפלגנו בדרכים למחוזות שאמורים להיות ממש מחוץ לתחום למיני, במקרים מסוימים אפילו לרכבי פנאי קטנים: השבילים בהר חורשן.

ובכן, בקצב הנכון, האיגניס הזה לא רק שהתנהל כמו שצריך בשבילים משופעי אבנים, עתירי חריצים, כאלה עם שינויי גובה אופייניים, אלא גם יכול למספר מעברים מאתגרים יותר, ואם לא הצליח לו, ביטול בקרת המשיכה אפשר לו למשוך הלאה. וכן, באותו קצב נכון, נוחות הנסיעה הייתה ממש בסדר. להפתיע. 

1636875
צילום: יואל פלרמן

היכולת הדינמית, כל עוד זוכרים באיזה רכב מדובר, מספקת ובסדר, ואפשרה אפילו קצב משעשע במעלה לבית אורן. מנגד, ההגה צמיגי, הצמיגים לא מתעלים, הרכב רגיש לרוחות צד חזקות; ושוב: מדובר במיני — קצר, מוגבה.

ענייניים נוספים. לטעמי, איגניס הוא רכב חמוד וחביב מאוד למראה, ונחמד לפגוש כזה בבוקר. עיצוב סביבת הנהג מוצלח, כולל יציאות חביבות כמו הידיות העגולות בדלתות. צג המולטימדיה בסדר, ותפעולו נכון. איכות החומרים סבירה בהחלט לז'אנר, איכות ההרכבה בהחלט טובה. לא אהבתי את מושב הנהג, בייחוד את המסעד הקעור מדי. 

גם מאחור מציע האיגניס יותר ממה שמקובל לקבל במיני: מרחב ראוי לשני מבוגרים הודות לגג המוגבה. זה יוצר גם מרווח ראש טוב, ובזכות תנוחת הישיבה הזקופה גם מרווח רגליים מוצלח. תא המטען קטן, יספק קניות, או עגלת תינוק. לא בטוח שגם וגם. 

דברי סיכום. סוזוקי איגניס הוא מיני יעיל מאוד לעיר, המציע נוחות נסיעה נדירה במכונית קטנה, מרחב מכובד ביותר גם מאחור, כעת הוא חסכוני יותר והכי חשוב: מצויד במערכות בטיחות עכשוויות. לחובתו, בעיקר, רמות רעש נוכחות בכביש הבין־עירוני. הוא לא זול, ו־95,000 שקלים הם מחיר לא נמוך עבור רכב בגודל כזה. 

אבל סוזוקי איגניס, מעבר להופעה המאוד חביבה שלו, מציע תכונה נוספת, ייחודית: הוא מיני יחיד במינו שיאפשר לכם, בנוח עליכם הרוח, לקפוץ לטיול שבילים חביב, להגיע למקומות יפים הרחק מהכביש.    

שווה לשקול גם:

מחיר
94990
החל מ- 942 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2356
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 1

מידות

אורך
370
רוחב
169
גובה
161
משקל
975
בסיס גלגלים
243
נפח תא מטען (ליטר)
271
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
505
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
32

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
175/60/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1197
סוג מנוע
היברידי (חשמלי + בנזין)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
83
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
10.9
סל"ד למומנט מירבי
2800
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
12.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
155
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
23.3
צריכת דלק - עירונית
21.3
צריכת דלק - ממוצעת
22.3
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
16.9
צריכת דלק - מבחן אוטו
13.5

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
3 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן

3 1

דגם סוזוקי איגניס
גרסה איגניס 1.2 ל' היברידי מתון, אוט', GLX
מחיר 94990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 12.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 155
תיבת הילוכים ידנית
צריכת דלק - ממוצעת 22.3
נפח תא מטען (ליטר) 271
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 17. מתי מגיע AION V של כלמוביל התותחים?

    גדעון 22 נובמבר 2020, 12:28

  2. 16. לנציג של טרייד מובייל חפרררררררררת

    שמואל 22 נובמבר 2020, 11:00

  3. 15. איכככככס עיצוב מזעזע של רכב

    אחד 22 נובמבר 2020, 10:59

  4. 14. יש חברה שמתחרה במחירי הטענה של ג'ינרג'י?

    סמי 22 נובמבר 2020, 10:52

  5. 13. 12 יש בטריידמוביל חשמליים? מחפש MG ZS משומש

    צבי 22 נובמבר 2020, 10:51

  6. 11. הכתבים ברמה נמוכה ולא מבינים כל כך ברכבים חשמליים והיברידיים צודק 9

    סלמן 22 נובמבר 2020, 06:34

  7. 8. ברור שעדיף היברידית זה גרוטאה

    חחח 21 נובמבר 2020, 20:55

  8. 5. כמה החינוך גרוע בעידן ביבי חחחחח ערך המשומשות איפה אנחנו איפה נורווגיה

    גרטה ט 20 נובמבר 2020, 19:45

  9. 4. זה מה שמעניין ערך המשומשות? העולם מתחמם וזה מה שמעניין את הקמצנים השמרנים

    פה זה לא נורווגיה 20 נובמבר 2020, 17:03

  10. 2. עוד רכב מזהם ואוכל דלק תתקדמו כבר

    נורווגי 20 נובמבר 2020, 11:21