מאזדה CX-30 2021 החדש: מחירון, רשימת גרסאות
מאזדה CX-30, אוט', 2.0 ל', 'קומפורט' – 152,000 שקלים
מאזדה CX-30, אוט', 2.0 ל', 'אקזקיוטיב' – 160,000 שקלים
מאזדה CX-30, אוט' 2.0 ל', 'פרמיום' – 174,000 שקלים
מאזדה CX-30, אוט', 2.5  ל', 'אקזקיוטיב' – 170,000 שקלים
מאזדה CX-30,אוט', 2.5 ל', 'פרמיום' – 182,000 שקלים

רקע כללי
סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים הוא מהגדלים והרווחיים בעולם הרכב, וכמו עם דגמי הפנאי הקטנים, יצרנים רבם מציעים בו דגם נוסף. לפעמים שניים. כך עשתה גם מאזדה, כאשר הציגה את מאזדה CX-30, דגם פנאי קומפקטי, שהצטרף ל-CX-5 הגדול והיקר ממנו.

מאזדה CX-30 2021 החדש — חוות דעת
צילום: איתמר רותם

מאזדה CX-30 נחשף במרץ 2019 בתערוכת ז'נבה, ואלינו הגיע בסוף אותה השנה. רכב הפנאי מתבסס על אותה פלטפורמה המשרתת את מאזדה 3 המשפחתית, ומבנה הדגם ועיצובו ממוקם אותו בינה ובין האח הבכיר בסגמנט.

מאזדה CX-30 מוצע בישראל עם מנועי 2.0 ליטר ו-2.5 ליטר ובמספר רמות גימור, טווח המחירים נע ביו 152,000 שקלים ועד ל-182,000 שקלים.

מאזדה CX-30 2021 החדש — חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בעמידה 
כיאה לרכב פנאי גם כאן תמצאו קשתות פלסטיק שחורות סביב בתי הגלגלים. מאזדה של השנים האחרונות פועלת למקם את עצמה ודגמיה גבוה יותר במדרג היוקרה, מפגינה זאת  בתא הנוסעים של דגמיה שהם איכותיים מהממוצע. כך גם בדגם זה, שהדשבורד ודיפוני הדלתות שלו עטויים בעור, והתוצאה מצוינת.

עיצוב סביבת הנהג אלגנטי ונקי, הנדסת האנוש מצוינת, והתוצאה מכובדת. לוח המחוונים, שבמרכזו מסך, מציג רק את מה שצריך. מסך המולטימדיה בגודל "8.8 ממוקם היטב מעל סביבת הנהג, ונשלט על-ידי חוגה הנמצאת בין המושבים. 

מאזדה CX-30 2021 החדש — חוות דעת
צילום: איתמר רותם

מושב הנהג נוח, שופע כיוונים אך חסר הקשחה במסעד הגב. תנוחת הנהיגה נמוכה ביחס לדגמי פנאי, קרובה יותר לזו שבמשפחתיות. מאחור, המושבים נוחים אך המרחב סביר מינוס.

נפח תא המטען 430 ליטרים, הוא מספק שימוש יום-יומי אך קטן מהמקובל בדגמי הסגמנט.

מאזדה CX-30 2021 החדש — חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בנסיעה  
CX-30 מוצע כאן עם שני מנועי בנזין אטמוספריים - 2.0 ליטר, 165 כ"ס; 2.5 ליטר, 195 כ"ס – תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, וההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9.7 ו-8.5 שניות בהתאמה. 

נוחות הנסיעה סבירה, ופעולת הבולמים מרוסנת. מעבר על שיבושים גדולים בעיר מורגש בתוך תא הנוסעים, מטופל טוב יותר מחוצה לה. בכל הנוגע לבידוד רעשים המצב בהחלט סביר. ל-CX-30, כמסורת זום-זום של מאזדה, לא רק יכולת דינמית טובה, אלא גם יכולת ליהנות את הנהג בכביש המתפתל. במצב 'ספורט' המנוע קולני, מזכיר לנו מהו מנוע אטמוספרי. צריכת הדלק במתווה מאומץ עמדה על 10.5 ק"מ/ל', ובשיוט רגוע היא 14 ק"מ לליטר. בכל הגרסאות מערך בטיחות מרשים הכולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועמעום אורות. 

מאזדה CX-30 2021 החדש — חוות דעת
צילום: איתמר רותם

לסיכום 
מאזדה CX-30 הוא רכב פנאי קומפקטי שאינו זול, לא גדול ביחס למקובל בסגמנט, ומציע תא נוסעים מכובד היוצר תחושה כמו ברכב פרמיום. מנוע ה-2.5 ליטר עדיף על ה-2.0 ליטר לא רק בביצועים אלא בהתנהלות, ופער המחיר ביניהם לכן סביר. המחירים בקצה העליון נמצאים כבר בטריטוריה של CX-5, מה שעשוי להקשות על ההחלטה.

מאזדה CX-30 2021 החדש — חוות דעת
צילום: איתמר רותם